Gå til innhold

Skjermbildet snur seg 90 grader

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høyreklikk på skrivebordet, gå på properties, velg instillinger, avansert, og ta så og snok litt rundt der.

Jeg tipper du har ett ATI-skjermkort, så instillingsmenyene med ATI-logo på skal inneholde en snu-x-grader-meny.

Dersom det ikke funker, kan du alltids snu skjermen fysisk 90 grader. :p Evt. formatere...

Lenke til kommentar

Tja, har sett litt på skjermkort-egenskapene. Fant ikke noe som åpenbart skulle hjelpe meg å snu skjermen (ikke fysisk) :-)

Dette har skjedd med andre også. Hvilket skjermkort disse har er jeg ikke sikker på, men hørt om to tilfeller bare de siste dagene. Ikke hørt om det før......det er kanskje for enkelt å skylde på virus...

Lenke til kommentar

Hvis ikke det er sånn Intel Extreme Graphics opplegg.

Ctrl + Alt + pil ned = snu på hodet

Ctrl + Alt + pil opp = rett vei

Ctrl + Alt + pil venstre = oppgavelinje venstre side

Ctrl + Alt + pil høyre = oppgavelinje høyre side

Ergo, ville jeg prøvd å trykke Ctrl + Alt + pil opp

Lenke til kommentar

Har ikke vært borti lignende selv, men jeg vet at i f.eks. nVidia sine drivere, er det mulig å rotere skjermbildet 90 grader (for de som har en wide-screen skjerm som kan vris 90 grader).

Har du forresten prøvd å først avinstallere drivere, reboote og installere drivere på nytt?

Høres litt drastisk ut å formattere HD, bare pga. dette, mener jeg...

Uansett håper jeg du får løst dette. Litt kjipt å måtte ligge på siden for å bruke PC'en

:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...