Mentalmind Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Hele skjermbildet på skrivebordet (verktøylinjen og alt) snudde seg plutselig 90 grader på skjermen under et spill. Nytter ikke å restarte maskinen. Noen som har peiling hvordan å løse dette? Lenke til kommentar
shabador Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Høyreklikk på skrivebordet, gå på properties, velg instillinger, avansert, og ta så og snok litt rundt der. Jeg tipper du har ett ATI-skjermkort, så instillingsmenyene med ATI-logo på skal inneholde en snu-x-grader-meny. Dersom det ikke funker, kan du alltids snu skjermen fysisk 90 grader. Evt. formatere... Lenke til kommentar
Mentalmind Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Tja, har sett litt på skjermkort-egenskapene. Fant ikke noe som åpenbart skulle hjelpe meg å snu skjermen (ikke fysisk) :-) Dette har skjedd med andre også. Hvilket skjermkort disse har er jeg ikke sikker på, men hørt om to tilfeller bare de siste dagene. Ikke hørt om det før......det er kanskje for enkelt å skylde på virus... Lenke til kommentar
snole Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Hvis ikke det er sånn Intel Extreme Graphics opplegg. Ctrl + Alt + pil ned = snu på hodet Ctrl + Alt + pil opp = rett vei Ctrl + Alt + pil venstre = oppgavelinje venstre side Ctrl + Alt + pil høyre = oppgavelinje høyre side Ergo, ville jeg prøvd å trykke Ctrl + Alt + pil opp Lenke til kommentar
Mentalmind Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Andre tips? Lenke til kommentar
god_online Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Hva slags skjermkort har du? Lenke til kommentar
Mentalmind Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 I mitt tilfelle (ikke de andre som har opplevd dette), skjedde det med mitt Sapphire Radeon 9500 Lenke til kommentar
god_online Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Har ikke vært borti lignende selv, men jeg vet at i f.eks. nVidia sine drivere, er det mulig å rotere skjermbildet 90 grader (for de som har en wide-screen skjerm som kan vris 90 grader). Har du forresten prøvd å først avinstallere drivere, reboote og installere drivere på nytt? Høres litt drastisk ut å formattere HD, bare pga. dette, mener jeg... Uansett håper jeg du får løst dette. Litt kjipt å måtte ligge på siden for å bruke PC'en Lenke til kommentar
Mentalmind Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Skal gå gjennom alt......dette skal nok løse seg. Takk for all hjelp! PS! Jeg tipset en annen om dette som hadde samme problemet, og for ham fungerte det med trikset CTRL+ALT+Pil opp/ned/venstre/høyre (på en bærbar) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå