Gå til innhold

UiA/NTNU for økad, karaktermessig

Anbefalte innlegg

Hei, skal starte på økad til høsten, men usikker på hvilket studiested. For øyeblikket står det mellom UiA og NTNU, og dermed en master på NHH. Er derfor avhengig av et svært godt snitt. Mitt spørsmål er om det vil være lettere å gjøre det bedre på UiA, med tanke på at det vil være elever med svakere snitt, enn på NTNU (43 studiepoeng, i motsetning til NTNU med trolig 51). Dette skal vel i utgangspunktet ikke slå ut på mine karakterer, men min erfaring fra VGs er nettopp dette. (Middelmådige elever i svake klasser får gode karakterer, derimot en sterkere elev får like gode karakter, men i en sterkere klasse.) Velger naturligvis ikke kun ut i fra det akademiske, men lurer hva deres innspill er på dette. Om det er noe å ta i betraktning eller ikke. 

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er antakelig umulig å svare på dessverre. Du kan være heldig eller uheldig begge plassene, jeg syns ikke at systemet i dag er uten mangler og er overrasket over at dette ikke diskuteres mer. Det burde for eksempel ikke være mulig å gå fra stryk til toppkarakter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...