Lotus-Omega Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Satt å "klokket" litt i går kveld, å plutselig så slo hele dritten seg av.....som den ellers gjør når jeg stiller inn litt for aggresivt på HK. Men denne gangen så ville ikke maskinen starte opp igjen. Å Huff. Nå har strømforsyninga tatt kvelden tenkte jeg....dro så frem Strømfors. testern, men den virket. Leste litt i HK manualen, fant frem til der den sto litt om å resete CMOS der det sto kort fortalt at dette trengte man ikke å gjøre hvis man hadde "Crash Free Bios". What ever sa jeg da og prøvde alikevel. Og så var maskinen i gang igjen. Hva er det egentlig som har skjedd? og er det flere som har vært borti den slags? Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Jeg har tidligere vært borte i hovedkort som selv har satt bios til standardverdier hvis en oppstart ikke lar seg gjøre f. eks. 3 ganger. Vet ikke om det var det samme som skjedde i ditt tilfelle. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Har selv vært borti at jeg har fått meldingen "corrupt bios" ved for høy overklokking på et P4C800-E Deluxe. Fikk da beskjed om å sette inn den CD platen som følger med hovedkortet. Da legges bios inn igjen. Det var med bios v1010 og v1013, hvis jeg husker rett. Tro ikke jeg har hatt dette problemet med bios v1011 og v1014. Lenke til kommentar
Beetlebum Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Er vel strengt tatt bare sånn at biosen skal resette seg til standardverdier hvis ikke oppstart går normalt etter en overklokking, ja.. Som om du skulle resetta manuelt med jumpere på HK.. Fungerte ihvertfall sånn på mitt, som jeg husker.. P4G8Xdeluxe Enkelt og greit Lenke til kommentar
RAPTORR Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) jeg og har fått det problemet med biosen jeg og har et hk P4C800-E DELUXE 875p Endret 7. januar 2004 av RAPTORR Lenke til kommentar
notarget Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Har gjort akkurat samme tabben. Har selv et asus kort med crash free bios greier. Jeg klokket for mye og ingen ting skjedde når jeg skrudde på, starta og restarta med engang. Ta ut batteriet i et par minutter og sett så inn igjen, da fungerte det, prøv det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå