Gå til innhold

Skip som synker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det er varmen som er orsaken til forliset så er den vanlegaste grunnen at stålet som blir oppvarma utvider seg.
I eit skipsskorg som består av fleire individuelle stålplater så vil ei slik utviding av stålplatene medføre at det blir større press på skøytane mellom platene, eller at plata deformerer seg for å få plass.

Stål som blir varma opp i 500-600 grader vil starte å miste bæreevna, dette gjer at stålet blir utsatt for deformering og mekanisk svikt frå ytre krefter, enten det er sjøvatnet som presser frå utsida, vekta av dekka over, osv.

Ein anna grunn som ein ikkje må gløyme er at ingen skip er heilt tette. Det er utettheiter under overflata, særleg rundt propellar og ror der det kjem inn litt sjøvatn. Normalt pumpes dette vatnet ut via lensepumper før det blir eit problem. Under ein brann vil lensepumpene kunne bli øydelagte, eller på anna måte hindra frå å fungere som tiltenkt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skip har i tillegg tilsiktede hull i skroget, blant annet for å ta inn kjølevann. Dette vannet går gjennom rør og inn i vanntette konstruksjoner, for eksempel varmevekslere, men disse har en tendens til å slutte å være vanntette når intens varme jobber på dem. Man har bunnventiler tett på hullene for å kunne stenge forbindelsen til sjøen hvis det er problemer på utstyret, for eksempel om varmeveksleren lekker eller må rengjøres for diverse marine organismer som gror inni den, men i en brann er det ingen maskinist som er suicidal nok til å løpe inn for å stenge disse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...