Asbjørn² Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Noen som har erfaringer med VIA EPIA M10000 med C3 1GHz Nehemiah CPU? Jeg tenker på å sette denne opp som en HTPC. Hvor my RAM bør jeg ha for å kunne spille av DivX filmer uten hakking? Jeg skal kjøre myHTPC som shell på WinXP, og streame filmer fra hoved pcen min. Hvor kan jeg få kjøpt en liten billig PSU til formålet? Trenger vel ca. 100-150W Lenke til kommentar
TrulsHE Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Sjekk ut worklogen til min HTPC. Jeg startet med 256MB RAM, men har byttet den med en på 512MB. Og det var en stor forskjell ved åpning av 700MB-filmer! Så å gå for 512MB lønner seg. Små PSU'er får du kjøpt på Microplex. Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Takk for svar! Kan ikke si annet en NICE og argh! Jeg hadde samme idèen om lakka plexi. Testet på en liten bit tidligere idag, resultatet ble utroooligt nice og profft Jeg skal lage hele kabinettet i plexi, og skal prøve å få størrelsen på kabinettet så liten som mulig. Bl.a. ved å bruke laptop DVD-ROM og muligens 2.5" HDD. Noen som vet hvor jeg får kjøpt konverter fra den kontakten på laptop DVD-ROMen til vanlig IDE? Tror jeg går for http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=FSP18050PLA PSUen. Kjøper også 512 MB RAM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå