Gå til innhold

BMW lanserer i4. Her er detaljene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
syar2003 skrev (På 6.6.2021 den 10.19):

Ja er visst mange kvalitetsbevisste (el)bilkjøpere som har ventet på denne. Spørs om det ikke blir å bytte IX3 til en i4-M50 etterhvert på meg også. 

Eller bare merkebevisst.. Utsagn av typen 'jeg skal ikke kjøpe elbil før XX tilbyr det' har jeg hørt ganske mange ganger. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
14 hours ago, MrMarbles said:

Synd den er så dyr med passe greit utstyr, AWD og størst batteripakke. Hva koster den i Tyskland?

Hva er konkurrentene, og hva koster de.

Syns bilen virker kompetitivt priset, Import blir helt sikkert en mulighet, med de fordeler og ulemper det måtte medføre.

Lenke til kommentar
kremt skrev (8 timer siden):

Hva er konkurrentene, og hva koster de.

Syns bilen virker kompetitivt priset, Import blir helt sikkert en mulighet, med de fordeler og ulemper det måtte medføre.

Sammenlignet med BMWs egne biler :) Evt. Model 3. Men ser den også koster 80k euro i Tyskland, så ikke rart den er dyrt (der har de derimot MVA). 

Lenke til kommentar

Det du sier gir ingen mening. Hva koster en tilsvarende sedan fra BMW med awd og like mye ytelser? De fleste jeg har snakket med ble overrasket over en relativt gunstig pris. Husk at dette er en premiumbil, mange glemmer det. Motor kaller det en "prisbombe". 

De fleste som har en stor trang til å snakke ned noe, har sin egen agenda.

Lenke til kommentar
On 6/7/2021 at 10:11 AM, MrMarbles said:

Synd den er så dyr med passe greit utstyr, AWD og størst batteripakke.

Akkurat på det punktet syns jeg derimot den overrasket positivt, både ifht konkurrenter og særlig i forhold til de startpriser BMW og Mercedes tradisjonelt opererer med hvor du nesten ikke kan unngå å måtte legge på 50% på prisen for nødvendig utstyr. 

Den virker billigere enn man skulle tro, både her og i .dk - eneste landet med høyere bilpriser enn her.  Det kan derimot fort endre seg når neste regjering legger på 25% mva som de har sagt de vil gjøre, da vil jeg tro at flere velger plugin hybrid til en tilsvarende pris med et større bruksområde. 

Lenke til kommentar
tigerdyr skrev (2 timer siden):

Den virker billigere enn man skulle tro, både her og i .dk - eneste landet med høyere bilpriser enn her.  Det kan derimot fort endre seg når neste regjering legger på 25% mva som de har sagt de vil gjøre, da vil jeg tro at flere velger plugin hybrid til en tilsvarende pris med et større bruksområde. 

Det blir vel bare m.v.a. på den summen som overskrider 600.000,- slik jeg har forstått det. Eller tar jeg feil?

Endret av Hanhijnn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (18 minutter siden):

Det blir vel bare m.v.a. på den summen som overskrider 600.000,- slik jeg har forstått det. Eller tar jeg feil?

Med tanke på hva man må gi for en M3 eller M4, så må vel denne bilen være å anse som et kupp. Og er man først ute etter en velkjørende sedan med høy kvalitetsfølelse, så har den ikke mange konkurenter heller. Må si jeg var skuffet når jeg så at det ikke kom noen el-BMW med samme teknologi som i3 med det første, men virker allikevel som BMW har klart å knekke nøtten med felles plattformer veldig bra.

Lenke til kommentar
tigerdyr skrev (6 minutter siden):

Vanskelig å si.  De har ikke akkurat vært tydelige på det. 

AP og SV har vore veldig tydelege. Dei vil ha 25% på verdien over 600k.

Høgre har vel mumla om noko tilsvarande utan å vere så spesifikk, men det kan bli endring i reglane frå neste år uansett kven som blir sitjande i regjering.

Lenke til kommentar
AL123 skrev (40 minutter siden):
Hanhijnn skrev (1 time siden):

Med tanke på hva man må gi for en M3 eller M4, så må vel denne bilen være å anse som et kupp. Og er man først ute etter en velkjørende sedan med høy kvalitetsfølelse, så har den ikke mange konkurenter heller. Må si jeg var skuffet når jeg så at det ikke kom noen el-BMW med samme teknologi som i3 med det første, men virker allikevel som BMW har klart å knekke nøtten med felles plattformer veldig bra.

På hvilken måte var det et svar på mitt spørsmål???

Lenke til kommentar
Zeph skrev (29 minutter siden):

AP og SV har vore veldig tydelege. Dei vil ha 25% på verdien over 600k.

Høgre har vel mumla om noko tilsvarande utan å vere så spesifikk, men det kan bli endring i reglane frå neste år uansett kven som blir sitjande i regjering.

Men det blir vel SP som blir sittende med nøkkelen her. Mon tro hva de bestemmer seg for. Vil tro at også SP går for m.v.a. på summen som overskrider 600.000,- .

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...