Snowleopard Skrevet 2. juni 2021 Del Skrevet 2. juni 2021 (endret) Dobbeltpost pga nettverkshikke Endret 2. juni 2021 av Snowleopard Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. juni 2021 Del Skrevet 2. juni 2021 Snowleopard skrev (12 minutter siden): At jeg ikke er i gata for BMW anno -21 har jeg allerede skrevet, men du begrenset deg ikke innen det, men konkluderte mer generelt at jeg sannsynligvis ikke var noe BMW-kunde-potensiale. Den synes jeg var ufin, og gikk mot person. Når man trekker diskusjonen lenger på hvem det passer for, hvorfor BMW velger det ene fremfor det andre eller hvorvidt det er pga kostnadsbesparelser, så synes jeg det er merkelig å klage på at du får svar på dette, selv om det ikke passer overens med ditt syn. Det er tross alt snakk om en diskusjon med forskjellige synspunkter. Men skjønner at nå er svarene for ubehagelige, og argumentene treffer ikke, så det blir ubehagelig å svare for å forsvare BMW. Så da tenker jeg det er best vi stopper begge to, og heller være enige om at vi har motsatt syn på dette. Noe som burde være helt greit. Diskusjonene her om nye biler som lanseres er er for mye gjennomsyret av uvesentligheter. Og når noen begynner å bli barnslige med tegneseriebilder og annet er det betimelig å nevne det ikke bidrar til å diskutere det som er av betydning. De av oss med interesse for BMWs elbiler får kanskje ty til andre fora. Bestillinger av IX går til tross av hvor stor grillen er og fravær av frunk som hakka møkk og vil det sikkert for I4 også. Da legger vi ballen død . Ha en fin kveld. 1 Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 2. juni 2021 Del Skrevet 2. juni 2021 1 hour ago, kremt said: Du nevner de 2 volvo bilene som har størst avvik av absolutt alle, synd at du har testet akkurat de. PS2 og XC40 er kjent for et horribelt forbruk særlig på vinteren. Man kan bare anta resultater på i4, men iX3 tester virker lovende, og BMW ser ut til å underrapportere tall både på rekkevidde og akselerasjon. Joda, vi får avvente, men jeg synes det gjelder generelt over hele linjen at WLTP er en vits. Min bror i .dk kjøpte en i-Pace forrige høst som visst nok skulle kunne kjøre 47 mil, men det siste jeg hørte var at han kunne regne med rundt 35 mil med kombinert bykørsel og landevei. I disse bli-hjemme tider blir det ikke til noen langtur opp til meg ennå, men jeg anser det som svært lite trolig at reell rekkevidde for i-Pace'n på en tur som består nesten utelukkende av motorvei gjennom .dk og .no kommer i nærheten av 30 mil, selv på sommeren. Jeg tipper han får kjørt 25 mil før han må finne et sted å lade. Lenke til kommentar
Solheim Skrevet 3. juni 2021 Del Skrevet 3. juni 2021 (endret) (not the real) Dr. Bombay skrev (21 timer siden): Så du planlegger å kjøre på traktorvei i terrenget, midt på vinteren, fra nede i sørsiden av Agder og opp til Mo i Rana sånn ca? Eventuelt fra Agder og omtrent opp til Trondheim tur retur? Alt uten (lade)pauser? Da spørs det om det ikke finnes mer egnede kjøretøy for deg på Felleskjøpet enn i ordinære bilbutikker. Misforsto du med vilje for å kunne lage en spydig kommentar eller har du aldri vært i fjellet hvor det ikke er strøm? Endret 3. juni 2021 av Solheim Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 3. juni 2021 Del Skrevet 3. juni 2021 tigerdyr skrev (13 timer siden): Ja, hvis det altså er 50 mil rekkevidde, men det vet du jo godt det ikke er. Tipper reell rekkevidde for i4 (med 4x4) på vinteren og på motorvei vil ligge på maks 25 mil. Her tror jeg du bommer med minst 10 mil. Når jeg sier at 50 mil burde holde for de fleste mener jeg *egentlig* at 30 mil burde holde for de fleste men med 50 mil har du nok å gå til å nå 30 mil selv i kulde og høy hastighet. De ekstra 20 milene er buffer for dårlig vær, høy fart og fleksibilitet. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 3. juni 2021 Del Skrevet 3. juni 2021 Solheim skrev (30 minutter siden): Misforsto du med vilje for å kunne lage en spydig kommentar eller har du aldri vært i fjellet hvor det ikke er strøm? Han er nok bare spent på hvordan du har ordnet deg som 'må' kjøre 50 mil for å komme til fjellet. Det er 50 mil fra Bergen til Oslo, over *hardangervidda*. Om du kjører så langt for å komme på fjellet følger du sannsynligvis riksveier i minst 40 mil først og da burde du for det første unne deg en pause på veien, for det andre er det ikke vanskelig å finne et sted å lade langs riksveiene. 1 Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 3. juni 2021 Del Skrevet 3. juni 2021 Solheim skrev (2 timer siden): Misforsto du med vilje for å kunne lage en spydig kommentar eller har du aldri vært i fjellet hvor det ikke er strøm? Det var vel ikke så mye å misforstå da du skrev at du skulle ut i skauen og opp på fjellet (på vinteren) og kjøre 1000 km. Uten lademuligheter. Hvis du mente det slik at du skulle kjøre ut i skauen og opp på fjellet de siste 10-20 km (av 500/1000 km), så er det vel usedvanlig irrelevant for forbruket, gitt at du de foregående 480/980 km har kjørt på motorvei og landeveier med langt høyere forbruk enn på en skogsvei? Men jeg må være såpass ærlig og si at jeg aldri har opplevd å kjøre hele 500 km uten å finne en eneste hurtiglader. På norske landeveier tilsvarer vel det godt og vel 7 timer med sammenhengende kjøring ... Lenke til kommentar
Ohcoochei-a Skrevet 3. juni 2021 Del Skrevet 3. juni 2021 Bilen må ha 5000 km rekkevidde, ta to tonn taklast og kunne dra mist 4 tonn henger. I tillegg skal den være billig, ha 4WD og kjøre like godt på motorvei som på skogsbilveier. Den må kunne lades på 10 sekunder, og høres ut som en Rolls Royce Merlin... Ellers er den HELT ubrukelig. Og så må den ha liten grill. 3 2 Lenke til kommentar
Tictakk Skrevet 3. juni 2021 Del Skrevet 3. juni 2021 Minimum 500.000km. Det er så lenge jeg klarer å holde meg før jeg må på do 2 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 3. juni 2021 Del Skrevet 3. juni 2021 Tictakk skrev (18 minutter siden): Minimum 500.000km. Det er så lenge jeg klarer å holde meg før jeg må på do Det er 12,5 runder rundt ekvator. Hva reiser du med da? 😉 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. juni 2021 Del Skrevet 3. juni 2021 Snowleopard skrev (39 minutter siden): Det er 12,5 runder rundt ekvator. Hva reiser du med da? .. kateter typ XXXL? 1 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 3. juni 2021 Del Skrevet 3. juni 2021 1 hour ago, Snowleopard said: Det er 12,5 runder rundt ekvator. Hva reiser du med da? 😉 ISS? Fortsatt festblære siden det tar ca 19 timer. 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 3. juni 2021 Del Skrevet 3. juni 2021 sverreb skrev (20 minutter siden): ISS? Fortsatt festblære siden det tar ca 19 timer. Godt forslag, men som du sier, fremdeles vel lang reisetid/stor festblære... 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 3. juni 2021 Del Skrevet 3. juni 2021 Hanhijnn skrev (På 2.6.2021 den 13.17): Ja det er en tydelig trend på tyske biler (og Lexus?) at jo større/dyrere biler, jo desto større blir prosentandelen av fronten som skal dekkes av en ekstrem glorete grill. Og selv på elbiler, som slett ikke trenger noen stor grill i hele tatt, så det er tydelig at det kun er en design-gimmick. Trøsten for eierne er vel at de slipper å se grillen når de sitter i bilen og kjører. 😇 For oss som leste donald duck på 70 tallet blir dette som bestemor duck s el bil mot wromomobil. 4 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 4. juni 2021 Del Skrevet 4. juni 2021 Trestein skrev (8 timer siden): For oss som leste donald duck på 70 tallet blir dette som bestemor duck s el bil mot wromomobil. Takk for at du tydeliggjør hvor mye flottere TM3 sin front er enn BMW sin. 👍 1 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 4. juni 2021 Del Skrevet 4. juni 2021 Hanhijnn skrev (9 timer siden): Takk for at du tydeliggjør hvor mye flottere TM3 sin front er enn BMW sin. 👍 Haha TM3 kunne vært vilken som helst asiatusk eller amerikansk bil. Non-design, rett og slett. Funker dårlig på det europeiske markedet, og det vil de tape på over tid . 3 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. juni 2021 Del Skrevet 6. juni 2021 Det rapporteres fra BMW Norge at over 90% av registrerte ordre skal ha verstingmodellen av I4 -M50 Sitat artikkel tv2: Denne uken har det vært mye aktivitet hos BMW. Først ble den nye elektriske SUVen iX vist for første gang i Norge. En bil BMW Norge aldri har opplevd lignende respons på, noen gang. Så, kort tid etter, ble priser og informasjon om en annen elektrisk BMW sluppet (I4) Her ble det åpnet opp for bestilling samme dag. Det siste kom overraskende på mange. Men det hindret ikke kundene i å handle. Mye! – Etter én dag med ordre, plasserer den seg på pallplass i vår historiebok uttaler informasjonsdirektør i BMW Norge, Marius Tegneby. https://www.tv2.no/broom/14038856/?fbclid=IwAR3fQ4VHl9SpCsyCqf_aK1BdZKIDvt-kYjfrZTrSSBpcf5o0FVer8k9qOaY 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 6. juni 2021 Del Skrevet 6. juni 2021 syar2003 skrev (28 minutter siden): Det rapporteres fra BMW Norge at over 90% av registrerte ordre skal ha verstingmodellen av I4 -M50 Sitat artikkel tv2: Denne uken har det vært mye aktivitet hos BMW. Først ble den nye elektriske SUVen iX vist for første gang i Norge. En bil BMW Norge aldri har opplevd lignende respons på, noen gang. Så, kort tid etter, ble priser og informasjon om en annen elektrisk BMW sluppet (I4) Her ble det åpnet opp for bestilling samme dag. Det siste kom overraskende på mange. Men det hindret ikke kundene i å handle. Mye! – Etter én dag med ordre, plasserer den seg på pallplass i vår historiebok uttaler informasjonsdirektør i BMW Norge, Marius Tegneby. https://www.tv2.no/broom/14038856/?fbclid=IwAR3fQ4VHl9SpCsyCqf_aK1BdZKIDvt-kYjfrZTrSSBpcf5o0FVer8k9qOaY Så ordrene ruller inn i rekordfart? Selv uten frunk og med kjempegrill? Tror jeg skal prøvekjøre den når den kommer i butikken. 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. juni 2021 Del Skrevet 6. juni 2021 Trestein skrev (2 minutter siden): Så ordrene ruller inn i rekordfart? Selv uten frunk og med kjempegrill? Tror jeg skal prøvekjøre den når den kommer i butikken. Ja er visst mange kvalitetsbevisste (el)bilkjøpere som har ventet på denne. Spørs om det ikke blir å bytte IX3 til en i4-M50 etterhvert på meg også. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 7. juni 2021 Del Skrevet 7. juni 2021 Blir definitivt prøvekjøring på meg når den kommer. Regner med lang kø dog. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå