Redaksjonen. Skrevet 1. juni 2021 Del Skrevet 1. juni 2021 Audi hevdes å ha en elektrisk A4 på vei Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 1. juni 2021 Del Skrevet 1. juni 2021 Håper den får like fint interiør som e tron. Det blir en bra bil. I alle fall om den får 800V lading og ladehastighet som e tron. Så nettop noen tester av den lille e tron med 300hk. stille og rask. Skikkelig dash bord, masse knapper og brytere. Herlig at ikke alle går mot kjedelige nettbrett. 2 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 1. juni 2021 Del Skrevet 1. juni 2021 Trestein skrev (2 minutter siden): Det blir en bra bil. I alle fall om den får 800V lading og ladehastighet som e tron. PPE blir 800V ja. Er jo en videreutvikling av J1. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. juni 2021 Del Skrevet 1. juni 2021 Jeg er bare litt bekymret for at den ikke bygges kun elektrisk. Da blir det nok en ICE med retrofit av elmotor og batteri. Håper i hvert fall at samtlige ICE-varianter leveres som plugin-hybrider sånn at de får det mer ut i markedet. 2 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 1. juni 2021 Del Skrevet 1. juni 2021 (endret) Simen1 skrev (44 minutter siden): Jeg er bare litt bekymret for at den ikke bygges kun elektrisk. Da blir det nok en ICE med retrofit av elmotor og batteri. Håper i hvert fall at samtlige ICE-varianter leveres som plugin-hybrider sånn at de får det mer ut i markedet. Det blir garantert ikke en ICE-bil med retrofit elpakke. Blir nok heller en kombinertplatform som er designet med ulike drivstoffkilder fra begynnelsen av. Stor forskjell der. Selvfølgelig vil ikke en slik kombinertplatform utnytte alle mulighetene som finnes i en elbilkonstruksjon, men det er det vel ingen rene elbiler som gjør pr i dag. Da må man nesten går for en one-box design, og det er det vel ingen som har gått for pr i dag. i3 og I-Pace er vel de som kommer nærmest. Endret 1. juni 2021 av AL123 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 1. juni 2021 Del Skrevet 1. juni 2021 (endret) Simen1 skrev (45 minutter siden): Jeg er bare litt bekymret for at den ikke bygges kun elektrisk. Da blir det nok en ICE med retrofit av elmotor og batteri. Håper i hvert fall at samtlige ICE-varianter leveres som plugin-hybrider sånn at de får det mer ut i markedet. Den blir jo på PPE platformen. Det er en elektrisk dedikert platform med utgangspunkt i Porsches J1 platform. Altså vil ulike A4 versjoner ha ulike plattformer mellom ICE og BEV versjoner. Tidligere var PPE uttalt til å støtte både BEV og FCEV. Isåfall tipper jeg løsningen blir litt lik det Stellantis gjør nå. Endret 1. juni 2021 av oophus 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå