Redaksjonen. Skrevet 1. juni 2021 Del Skrevet 1. juni 2021 Nvidias nye grafikkort: God ytelse til overpris? Lenke til kommentar
NULL Skrevet 1. juni 2021 Del Skrevet 1. juni 2021 Husk å legge på 25% MVA i det minste etter at man har regnet om fra pris i USA til norske kroner... Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 1. juni 2021 Del Skrevet 1. juni 2021 Er bare glad for at jeg fikk snappet opp et GTX1650 kort sist de var på lager, ytelsen og prisen i forhold til bruksområdet var så perfekt som man kan få det. Synes også den trekningsløsningen til Komplett var fiffig, like rettferdig som noen annen måte å selge en såppas etterspurt vare. Føler med dere som er mer hardcore gamere enn meg, lykke til med å få kortene dere trenger denne runden Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 1. juni 2021 Del Skrevet 1. juni 2021 42 minutes ago, NULL said: Husk å legge på 25% MVA i det minste etter at man har regnet om fra pris i USA til norske kroner... Tja, blir ikke helt riktig det heller, siden det jo er sales tax (i noen tilfeller) i USA, samt andre ekstrautgifter som ikke gjelder her i Norge. Uansett er prisene riv, rav, ruskende hoppende gale. Lenke til kommentar
NULL Skrevet 1. juni 2021 Del Skrevet 1. juni 2021 46 minutes ago, Aetius said: Tja, blir ikke helt riktig det heller, siden det jo er sales tax (i noen tilfeller) i USA, samt andre ekstrautgifter som ikke gjelder her i Norge. Uansett er prisene riv, rav, ruskende hoppende gale. Men priser i USA oppgis ikke med sales-tax. Det er noe som da kommer i tillegg, og ikke noe som man trenger å trekke fra før man evt. legger på norsk moms. Hvilke andre ekstrautgifter tenker du på? Det at man har evt. et annet kostnadsnivå i forskjellige deler av verdikjeden er riktig, men utgjør nok ikke all verden på denne typen produkter. Store elementet her blir i hvert fall moms, som da utgjør mye på prisen her. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 2. juni 2021 Del Skrevet 2. juni 2021 15 hours ago, NULL said: Men priser i USA oppgis ikke med sales-tax. Det er noe som da kommer i tillegg, og ikke noe som man trenger å trekke fra før man evt. legger på norsk moms. Nei, men på lik linje med norsk mva må det legges til utgangsprisen. Her er for øvrig noen priser fra Multicom: Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 2. juni 2021 Del Skrevet 2. juni 2021 Dra meg baklengs inn i fuglekassa. Jammen bra jeg ikke er en pro-gamer/wannabe. Tror jeg ville vurdert å kjøpe en moped i stedet, eller ferietur med hurtigruta. Komme litt ut i frisk luft, liksom. 17-20.000++ for et grafikk-kort? Ja, ja. HAR man penger, så er det jo ikke noe problem, men for vanlige dødelige er det en pen sum å hoste opp. -Så skal man bare også ha resten av maskinen og minst en 4K-skjerm/TV. 🧐 Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 2. juni 2021 Del Skrevet 2. juni 2021 Følte jeg drepte sparekontoen når jeg kjøpte 1080Ti for noen år siden. Greit nok at det er mangel på komponenter, men føler bransjen tar vel av i prising. Har lyst på nytt kort med RTX, men ikke til disse prisene...... 😖 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå