Gå til innhold

Stolen du fikk til hjemmekontoret, kan gi skattesmell. Slik unngår du det [Ekstra]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En langt større kostnad er kjøp av portabel aircondition, som mange vil kunne argumentere for å få dekket. Ofte tidsbegrenset til den tiden av døgnet man har hjemmekontor. Ja, man får også fordelen i helgene (hvor man ofte er ute uansett) så her er det for mange snakk om langt mer enn 50% bruk relatert til hjemmekontor.

Eks denne til 9000kr:

https://www.komplett.no/product/1148995/hjem-fritid/husholdningsapparater/klima-varme/klimaanlegg/woods-venezia-aircondition-18k-g-wifi?q=Wood air

Endret av mo-rt-en
Lenke til kommentar

Høres ikke ut til å være noe problem. Spesielt dersom de beholder stol/bord som allerede var brukt på arbeidsstedet. Bruktprisen på noe slikt er marginalt. Så kan en heller kjøpe nye til kontoret.

For fremtiden er det totalt uaktuelt å velge en arbeidsgiver som ikke legger til rette for hjemmekontorbruk. Det er bra dersom de stiller krav til hjemmekontor, så som lys, lufting og AC. Men er det på plass så skal det argumenteres svært god for at ikke hjemmekontor er en del av pakken.

Erfaringen så lang er at dette er mere effektivt en pendling frem og tilbake til kontoret og alle avbruddene en får der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...