Redaksjonen. Skrevet 31. mai 2021 Del Skrevet 31. mai 2021 Stolen du fikk til hjemmekontoret, kan gi skattesmell. Slik unngår du det [Ekstra] Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 31. mai 2021 Del Skrevet 31. mai 2021 Bare å ikke rapportere inn slikt. Stolen er firmaets eie, og om det blir spørsmål noen år etterpå så er de kastet. 2 Lenke til kommentar
mo-rt-en Skrevet 31. mai 2021 Del Skrevet 31. mai 2021 (endret) En langt større kostnad er kjøp av portabel aircondition, som mange vil kunne argumentere for å få dekket. Ofte tidsbegrenset til den tiden av døgnet man har hjemmekontor. Ja, man får også fordelen i helgene (hvor man ofte er ute uansett) så her er det for mange snakk om langt mer enn 50% bruk relatert til hjemmekontor. Eks denne til 9000kr: https://www.komplett.no/product/1148995/hjem-fritid/husholdningsapparater/klima-varme/klimaanlegg/woods-venezia-aircondition-18k-g-wifi?q=Wood air Endret 31. mai 2021 av mo-rt-en Lenke til kommentar
-Birger- Skrevet 31. mai 2021 Del Skrevet 31. mai 2021 Høres ikke ut til å være noe problem. Spesielt dersom de beholder stol/bord som allerede var brukt på arbeidsstedet. Bruktprisen på noe slikt er marginalt. Så kan en heller kjøpe nye til kontoret. For fremtiden er det totalt uaktuelt å velge en arbeidsgiver som ikke legger til rette for hjemmekontorbruk. Det er bra dersom de stiller krav til hjemmekontor, så som lys, lufting og AC. Men er det på plass så skal det argumenteres svært god for at ikke hjemmekontor er en del av pakken. Erfaringen så lang er at dette er mere effektivt en pendling frem og tilbake til kontoret og alle avbruddene en får der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå