Demolish Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...0&GrpID=14&s=pl På det bildet (over til høyre for vifta på nordbrua) ser jeg en litt snodig sak. Det er en vanlig kontakt for den svære pluggen som jeg kobler til hovedkortet jeg har nå, et socket a hovedkort, og en sånn 4pin kontakt. Hadde en slik kabel (med to svarte og to gule ledninger) på strømforsyninga mi en gang, men modding med vannkjøling++ & mangel på 12v kabler gjorde at den ble klipt & (mis)brukt. Noen som vet om det er nødvendig å koble til den pluggen i den kontakten på dette hovedkortet? Edit: Leif Endret 7. januar 2004 av Demolish Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Den store pluggen er en standard ATX kontakt. Den har bare en pinne for +12V. Men så har behovet for strøm på 12V økt betydelig, og overskrider nå spesifikasjonene for hva en pinne tåler. Derfor har det kommet en ny plugg (P4) med 2 ekstra pinner for 12V. Hvis du ikke bruker denne pluggen så er det verste som kan skje at ATX kontakten "brenner". Dvs ødelagt HK. Lenke til kommentar
snole Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Var for noen mnd'er borti mitt første AMD-kort med en slik connector. Var i ett eller annet forum. Personen lurte på om man trenge å bruke den for å få PC'en opp å gå. Det var et MSI-kort, og iflg manualen trengte man ikke bruke den. Men det er sant det som Hårek sier. Sjekket manualen, og FAQ'en hos ABIT, men det stod ingen plass at man MÅ bruke den evt kan la være å bruke den pluggen. Jeg ville gjort det hvis jeg var deg. Å få tak i en slik plugg fra en defekt PSU kan vel ikke være store problemet. Litt kabelsko og litt jobbing, så er du der. Lenke til kommentar
Demolish Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Takker for begge svar Skal se om jeg skal modde eller bytte psu med paps Lenke til kommentar
da Gauss Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) Jeg har et uke-gammelt Abit NF7-S v2.0, som blant annet er rimelig bra til overklokking. Dette kortet har ikke P4-kontakt på HK, kun ATX-kontakt. Så sansynligvis går det helt fint uten P4-kontakt, men hadde jeg vært deg, hadde jeg nok moddet på noe der, ja. EDIT: Oopgs, så ikke at det var snakk om socket 754-kort. Da faller argumentasjonen min i fisk. Endret 7. januar 2004 av da Gauss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå