Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Stuck i friendzone?

Gjest 2843e...cfd

Anbefalte innlegg

Gjest 2843e...cfd

Synes det selv høres dumt ut å spørre vilt fremmede om hjelp til slike saker, men nå har jeg faktisk ingen andre valg. 

Jeg beklager hvis innlegget er langt, men jeg tvinger ingen til å lese dette. 😜

Er for tiden 21år(mann), og har så og si vært singel hele livet. Har opp igjennom årene blitt kjent med jenter gjennom hobbyer og felles venner, og har ingen problemer når det kommer til å prate med jenter. Problemet jeg har hatt er at jeg alltid har havnet i friendzone, og lurer på om det er noe jeg selv gjør feil, eller om det faktisk er feil jenter jeg snakker med. Siste 2 årene har jeg hatt kontakt med en jente spesielt. Vi har snakket daglig over snap(pga. covid) i et års tid, men har den siste tiden også møttes for fjellturer og div i helgene. I begynnelsen av bekjentskapet så var hun veldig fysisk og flørtete mot meg, men jeg hadde på det tidspunkt ikke noen romantiske følelser for henne. Problemet er at jeg i dag har begynt å få følelser, men hun har sikkert begynt å sett på meg som bare en venn. Burde jeg si hva jeg føler på en enkel måte, eller burde jeg bare vente å se hva som skjer. Føler jeg må begynne å ta noen sjanser for å lykkes, men er redd det kan ødelegge vennskapet vi har i dag. HJELP 😅

Anonymous poster hash: 2843e...cfd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er det jeg har tenkt å gjøre. Men har ikke hørt om noen som har blitt avvist, som faktisk har klart å holde vennskapet i live. Siden denne personen driver med samme hobby som meg, så vil jeg jo helst klare å møte denne personen ukentlig uten at det skal være kleint. 

Var jeg som startet innlegget, men ble av en eller annen grunn lagt ut som anonym.😜

Endret av Gjest21
Lenke til kommentar

Fortalte det til henne i går, og fikk høre at hun ikke følte det samme. Så jeg tippet vel rett med at jeg allerede var i friendzone. Men det ble heldigvis ikke kleint, og vi fortsatte praten som vi normalt gjorde tidligere. Blir spennende å se hvordan jeg takler og kun være venn i tiden framover. Time will show 😕

Takk for tips ☺️

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vil bare poengtere at det er ingen som egentlig er "stuck i friendzone". Du er bare i vennesonen så lenge du selv tolererer å være det. 

On 6/4/2021 at 12:03 AM, Gjest21 said:

Fortalte det til henne i går, og fikk høre at hun ikke følte det samme. Så jeg tippet vel rett med at jeg allerede var i friendzone. Men det ble heldigvis ikke kleint, og vi fortsatte praten som vi normalt gjorde tidligere. Blir spennende å se hvordan jeg takler og kun være venn i tiden framover. Time will show 😕

Takk for tips ☺️

Her skulle du ha avsluttet. Men det er som sagt opp til deg. Bare vit at du blir mindre attraktiv for andre damer så lenge noen andre har deg i vennesonen - fordi de syns det er lite attraktivt med menn som lar seg vennesone (du kan sammenligne det med om du ville blitt kjæreste med en dame som er fuckzona av noen andre).

Lenke til kommentar

For pokker da dere må da forstå at det å bli kjørt inn i vennesonen av en dame/mann er det samme som det hele er kjørt! Du kan aldri være venn med noen som du har følelser for. Det er det samme som selvskading. Dere kunne like godt sittet og sagd dere selv i skrittet med en sløv motorsag! Vil ikke en part ha noe kjæresteforhold om det er dette dere er ute etter? Blokker alle SOME og gå videre. Begrave det der og da. Det motsatte gå der og håpe, mens andre menn knuller dama dere har følelser for! Bygg dere litt selvrespekt da!

Det er alt eller ingenting med en dame jeg liker, og jeg er krystallklar på det. Kommer aldri til å endre på det uansett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest d03b5...e9c
Gjest 2843e...cfd skrev (På 30.5.2021 den 19.18):

Synes det selv høres dumt ut å spørre vilt fremmede om hjelp til slike saker, men nå har jeg faktisk ingen andre valg. 

Jeg beklager hvis innlegget er langt, men jeg tvinger ingen til å lese dette. 😜

Er for tiden 21år(mann), og har så og si vært singel hele livet. Har opp igjennom årene blitt kjent med jenter gjennom hobbyer og felles venner, og har ingen problemer når det kommer til å prate med jenter. Problemet jeg har hatt er at jeg alltid har havnet i friendzone, og lurer på om det er noe jeg selv gjør feil, eller om det faktisk er feil jenter jeg snakker med. Siste 2 årene har jeg hatt kontakt med en jente spesielt. Vi har snakket daglig over snap(pga. covid) i et års tid, men har den siste tiden også møttes for fjellturer og div i helgene. I begynnelsen av bekjentskapet så var hun veldig fysisk og flørtete mot meg, men jeg hadde på det tidspunkt ikke noen romantiske følelser for henne. Problemet er at jeg i dag har begynt å få følelser, men hun har sikkert begynt å sett på meg som bare en venn. Burde jeg si hva jeg føler på en enkel måte, eller burde jeg bare vente å se hva som skjer. Føler jeg må begynne å ta noen sjanser for å lykkes, men er redd det kan ødelegge vennskapet vi har i dag. HJELP 😅

Anonymous poster hash: 2843e...cfd

Hun har gått videre med følelsene sine for deg/interessen for deg. Vi kvinner finner fort ut om vi liker/ er tiltrukket av en mann og om han avviser oss eller ikke er interessert tilbake, så går vi videre for godt. Det er også vanskelig for oss å bli avvist for seriøse forhold og sex. Enten så må man være venner eller så må man gå seriøst hele veien. Det er slitsomt å forholde seg til såkalte guttevenner som aldri bestemmer seg og eller har avvist oss en gang, da vet vi at vi ikke er den rette og føler for å gå videre. Mange menn friendzoner seg selv helt klart, har for lav selvtillit, tør ikke prøve seg, viser ikke interesse utover vennskap og framstår avvisende og nølende overfor oss. Synes datingkulturen i Norge har blitt vanskelig og kjedelig. Alt for mange umodne, useriøse, redde menn som ikke veit åssen de skal snakke til og behandle ei dame skikkelig. Menn har en tendens til å tvinge seg på oss damer når vi tydelig avviser de og står med ryggen til, men når vi er interesserte så er de vanskelige og «køddete» og vennskapelige.

jeg synes du skal se hva som skjer og trå forsiktig fram. Du kan starte med å be henne ut på en romantisk middag og når dere drar hjem hver til dere, si takk for kvelden og at du synes hun er nydelig, fantastisk etc på melding eller noe. På en litt mer indirekte måte. Eller inviter på film hjemme og ta det som det kommer uten å presse på fysisk. Vis at du setter pris på henne, og bryr deg og er der ekstra.

Anonymous poster hash: d03b5...e9c

Lenke til kommentar
AntonMarkmus skrev (På 14.6.2021 den 18.24):

Bare vit at du blir mindre attraktiv for andre damer så lenge noen andre har deg i vennesonen - fordi de syns det er lite attraktivt med menn som lar seg vennesone

Dette er så sinnsykt tullete av jeg blir helt matt. Kvinner en individer, og alle er forskjellige, kilde: jeg er kvinne. 

Jeg har aldri møtt en fyr å så satt å vurdert om han er i vennesonen til andre damer, det eneste som betyr noe for meg med potensielle romantiske partnere er om han er en ok person og om vi har kjemi. En ting jeg styrer langt unna er menn som sitter å spiller latterlige spill og kun ser på kvinner som potensielle ligg eller noen som skal manipuleres. 

andre myter vi like godt kan avlive er:

friendzone som ett konsept, enten så har man romantiske følelser for noen, eller så har man ikke det, og dette kan endre seg over tid (som vist i posten, hun flørta med OP, hun gikk videre men synes OP er en kul fyr å vil beholde han som en venn) Dersom du ikke synes kvinner kan være vennene dine uten å sitte å føle deg fanget i en sone så kan du like godt drite i det, vi trenger ikke sånne "venner". 

Myten om at kvinner liker ditt eller datt, slutt. Vi er like forskjellige som alle menn du møter. Assholes kommer i alle variasjoner, noen folk er bra folk, noen er dust. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

I brorparten av slike saker hvor man først har kommet i friendzone er det nettopp det man er. Har man ikke vært ærlig om at det er venner man ønsker å være så kan man i verste fall miste vennskapet.

Men misbruket av dette skjer i begge ender.

- Mange bruker flørting som et middel for å oppnå tjenester og ting fra den andre for deretter å si at "man er jo bare venner".
- Mange bruker vennskap for å komme nærmere personen for senere å si "jeg har følelser for det".

Begge deler er like forkastelig men det er som regel det siste som kritiseres.

Endret av Theo343
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...