sveinsel Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) Si fra hvis det er dumt at jeg bruker tråden din, bert. sveinsel.....kan du komme med to tips når det gjelder skjermkort? Ett kort til ca 1000 og ett til ca 1500. Det skal spilles en del, men jeg trenger heller ikke å se blodspruten så klart og tydelig. Bare det ikke lagger, så er jeg fornøyd Point of View GeForce FX5600XT 128Mb DDR TV-out DVI RETAIL AGP Det var kortet til under Kr. 1500,- POV har bra ytelse/pris! Så har vi neste (ikke dumt til den prisen): Abit Siluro Geforce FX5200 DT 128MB AGP, DDR, TV-Out, DVI-I, Retail Edit: Og drivere til hovedkort og skjermkort finner dere greit her i området...... Endret 7. januar 2004 av sveinsel Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 fx 5200 har jo ca samme ytelse som gf mx 440.. hvis man skal spille dx 9 spill kommer man ikke langt med det kortet. da må jo et ti-4200(demokort)eller ati 9600 på komplett være mye bedre kjøp for pengene.. fx 5600 er vel ok..men fx 5700(ultra)er vel et bedre kjøp til nesten samme pris. vel..dette hadde jeg kansje ikke behøvd og skrive,siden stine__ spør deg,men alle vil vel ha mest ytelse for pengene.. Lenke til kommentar
stine__ Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 vel..dette hadde jeg kansje ikke behøvd og skrive,siden stine__ spør deg Jeg blir glad for alle svar, vettu Men nå han jeg jo overtatt tråden til bert her.......fy meg. Og nå må jeg sove i to timer, så blir det 4 tilsammen i natt Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) da må jo et ti-4200(demokort)eller ati 9600 på komplett være Du er modig som anbefaler demokort til nybegynnere, de trenger innholdet i RETAILPAKKENE. Sånnt som instruksjonsbok, alle CD-ene med hjelpemidler, ledninger, osv og i noen finns også spill som er verdt noen kroner det også. Må få benytte anledningen å si at BULK eller demo betyr at man får bare delen, og ikke tilbehør som fx CD med drivere ol. Og det er for mer "viderekomne". EDIT: Som jeg sa i starten av tråden så koster det å lære. En nybegynner kan ikke regne med å bygge en PC like rasjonellt og kost.-effektivt som viderekomne. Endret 7. januar 2004 av sveinsel Lenke til kommentar
bert Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Hei Helt greit at det blir tatt opp spørsmål fra andre så lenge det er interessant for mitt prosjekt Jeg har bygd 3-4 PC'er alene før, så det skal gå greit... Det som er problemet er å få erfaringer fra dere der ute Så da trenger jeg anbefaling på hovedkort, skjermkort og RAM. Resten mekker jeg selv... Lenke til kommentar
scoot Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Hvorfor ikke gå for en ferdig PC...Du også stine_Her er så mange elendige råd her på forumet....Dere klarer aldri å konkurere med de som lager PC i butikken alikevel... Se på den lista! og garanti på at det virker Edit... http://www.komplett.no/k/kl.asp?AvdID=3&CatID=9&GrpID=& Nei du sier noe, men du kan få BEDRE deler for den prisen, evt, 9200 Radeon er jo ikke noe og spare på, etter det jeg har hørt, og 80 GB HDD er jo ikke akkuratt mye, men for f.eks familipc'r.. Eller bare lite eller aldri spilling er den fin Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Nei du sier noe, men du kan få BEDRE deler for den prisen, evt, 9200 Radeon er jo ikke noe og spare på, etter det jeg har hørt, og 80 GB HDD er jo ikke akkuratt mye, men for f.eks familipc'r.. Eller bare lite eller aldri spilling er den fin Hva som er "bedre for den prisen" blir hele tiden diskutert. Jeg har ikke problemer med å komponere en PC ved bruk av noe av verdens raskeste komponenter. Det er det vi har lyst til alle sammen. Men å komponere en PC til 7000 kroner med skjerm, og som blir et noenlunde givende prosjekt er verre. Og hva er givende? Det er at resultatet starter problemfritt, er noenlunde kjappt, og at det fortsetter å virke. Så må man som vanlig drømme om en "større, sterkere og vakrere neste gang". Håper jeg slipper å fortelle om "Kjerringa som skulle kjøre ved" Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 da må jo et ti-4200(demokort)eller ati 9600 på komplett være Du er modig som anbefaler demokort til nybegynnere, de trenger innholdet i RETAILPAKKENE. Sånnt som instruksjonsbok, alle CD-ene med hjelpemidler, ledninger, osv og i noen finns også spill som er verdt noen kroner det også. Må få benytte anledningen å si at BULK eller demo betyr at man får bare delen, og ikke tilbehør som fx CD med drivere ol. Og det er for mer "viderekomne". EDIT: Som jeg sa i starten av tråden så koster det å lære. En nybegynner kan ikke regne med å bygge en PC like rasjonellt og kost.-effektivt som viderekomne. nå får man som oftes med både instruksjonsbok,og drivere selv om man kjøper demobrukt.. tror jag aldri har åpna en instruksjonsbok til grafikkortet,er vel ikke så vanskelig og finne agp-porten.. man trenger vel ikke og kjøpe ferdige pc "pakker"selv om man er nybegynner . alt kan læres hvis man har litt inntresse.. men når du sier at ditt på GeForce 2 GTS hverken lag"er eller suger, da lurer jeg på hvilken spill du spiller ? du skriver:Her er så mange elendige råd her på forumet....Dere klarer aldri å konkurere med de som lager PC i butikken alikevel da lurer jeg på om du aldri har bygd pc selv ? fordelen med og bygge selv er vel at man får akkurat den hk eller grafikkort man selv vil.(man kan plukke deler selv)slik at hvis man spiller vil man sikkert priotere grafikkortet mere enn andre deler.. hva får man i en ferdig-pc ! lite ram(alt skal jo spares på) og dårlig grafikkort og som oftes liten harddisk.. synes ikke du skal annbefale ferdige pc,hvis medlemene vil bygge selv.. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 nå får man som oftes med både instruksjonsbok,og drivere selv om man kjøper demobrukt..tror jag aldri har åpna en instruksjonsbok til grafikkortet, er vel ikke så vanskelig og finne agp-porten.. Uff.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå