statusx Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Jeg er nesten helt grønn når det gjelder surround feltet, men likeså har jeg investert i noen surround høyttalere og et 5.1 surround lydkort til pc'n min. I utgangspunktet var jeg på utkikk etter en receiver/forsterker for å få koblet dette sammen, men lurer nå på om jeg kan bruke en aktiv subwoofer som forsterker i stedet. Er dette overhodet mulig? Lenke til kommentar
Kei Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 mulig er det men ikke vert det skaff deg en Surround forsterker Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 nei. en aktiv sub har en innebygd forsterker som er kun egnet til og drive selve sub'n! må nok kjøpe koste på deg en surroundforsterker. hi fi center kjeden har tilbud på en knall forsterker fra harman/kardon til 4000,- akkurat nå! søl litt på forumet, er endel surroundforsterker tråder her.. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Enig med Phax på dette punktet. Hvilke høyttalere har du? Hvilke krav stiller du? Hva er budsjettet ditt? Svar på dette så blir det enklere å komme med gode forslag. Lenke til kommentar
notarget Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Ja, hvilke høytallere har du? Har selv et 5.1 system. Logitech z-680. Og det er et bra surround anlegg, feet bass Lenke til kommentar
statusx Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Enig med Phax på dette punktet. Hvilke høyttalere har du? Hvilke krav stiller du? Hva er budsjettet ditt? Svar på dette så blir det enklere å komme med gode forslag. Siden dette surroundanlegget er dedikert til pcbruk hvor det er mye støy fra pc'n, har jeg kun gått til innkjøp av Koda høyttalere. Det viktigste for meg her er derfor ikke maks lydkvalitet, men heller ok surround til en billig penge. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Ville tatt en kikk på salget på HiFi Centeret Harman KardonAVR 3550 er en fosterker du vil ha glede av i årevis. Veldig mye for pengene! HiFi hjemmekino til spottpris som skulle fylle kraftbehovet til høyttalerne dine lett. Er dette utenfor ditt budsjett så kan denne være et altenativ. Håper det var til hjelp. Litt vanskelig å foreslå noe siden du ikke sier hor mye du har å rutte med. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 en aktiv sub har en innebygd forsterker som er kun egnet til og drive selve sub'n! Det du sikter til er det som kalles "Aktiv" Subwoofer......bare pass på du ikke kjøper Passiv Subwoofer da som er en subwoofer UTEN forsterker....disse er ganske uvanlige, men fines faktisk fremdeles. Forsterkeren ville etter min mening vært den største prioriteringen. Jeg har selv Dene AVR-3803 med 7.1 kanals surround EX system,,,,steget videre fra 5.1, og er meget fornøyd med den Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 en aktiv sub har en innebygd forsterker som er kun egnet til og drive selve sub'n! Det du sikter til er det som kalles "Aktiv" Subwoofer...... øhh, var det ikke det han sa? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå