Gå til innhold

Kortsluttet seagate 120gb disk...

Anbefalte innlegg

Hele mitt digitale liv ligger på en seagate 120gb 7200rpm relativt ny hardisk som etter alt jeg kan skjønne har kortsluttet. (lukter svidd). Såvidt jeg kan skjønne er kun "databrikke-delen" av hardisken skaddet, og denne skal jo være utskiftbar, hvertfall på denne disken. Men hvor får jeg såfall tak i en ny? Selve hardiskdelen av disken er såvidt jeg skjønner helt uskadet, og jeg TRENGER det som er på den. (operativsystem disk, skolearbeid uten backup, private bilder med bakup av kun få, osv)

All hjelp ønskes velkommen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok, og disken bør vel funke fint da? nye brikken og disken finner hverandre automatisk regner jeg med?

Det går vel neppe ann å bestille bare den delen jeg trenger?

Jeg har ikke prøvd å bytte deler, men jeg tror nå det ville gå. Mener jeg har lest om folk som har gjort det på denne måten.

Det vil nok vær billigst for deg å bestille en helt ny disk fremmfor å bare bestille den delen du trenger.

Lenke til kommentar

Send bestilling med model nr. ++ til en nettbutikk så er du sikker på at du får rett ...

Går fint å bytte over kretskortet...

prøv HWB.no svarer raskt på mail har jeg erfart...

TaZ

Endret av taz
Lenke til kommentar

Seagate svarte at de ikke kunne gjør noe og jeg måtte ta kontakt med et datarec-kompani med godkjenning av dem, fikse disken der og eventuelt få penger tilbake senere... uaktuelt...

Stikker å kjøper lik disk da, har riktig verktøy, og kortet og disken henger ikke sammen på noen måte etter skruene er fjernet, så håper det skal funke.

Takk for all hjelp

Endret av YbeRn00b
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...