Gå til innhold

pcen rebooter mens jeg spiller....

Xticy

Anbefalte innlegg

jeg satt her om kvelden og klokket litt med noe nytt kjølings styr og bestemte meg(av en eller annen syk grunn) for å kjøre cpu på 220x11 med 2.03 i vcore.... pcen boota med engang den kom inn i windows og siden dette kjører den ikke stabilt på xp3200,selv med 1.95 i vcore.... har jeg ødelagt cpuen eller er det noe jeg kan ha stilt på i bios?

jeg tror det kan ha noe med varen å gjøre med den er aldri over 63, kan jeg ha stilt på noe så den booter på 60 grader....

cpu overprotect står på 90 grader btw

Endret av Xticy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Reset CMOS data side 3.13 i User´s Manual. Start på nytt.

Lykke til  :cool:

dette fungerte ikke......

Det kan skade cpu`en hvis du kjører for høy strømstyre på den. Noen gater i prosessoren kan være ødelagte og da er det ikke noe du kan gjøre.

jeg vet det, men det som er rart at den kjører nesten(har prob med volt under 1.9 stabilt på xp2500....

noen som vet hva jeg kan gjøre?

BTW fikk meg ny ram samme kvelden som jeg skulle klokke, kan denne ha noe med det å gjøre?

Endret av Xticy
Lenke til kommentar

Flashe BIOS på nytt..den kan ha fått en trøkk..vet ikke om den siste 2.1 er best ..jeg bruker 19

Du kan se på det her...................

Jeg bruker mye lavere Vcore 1,7, men også mer moderat klokking.

Edit: Geil vil ha 2,8V.

Edit igjen: Strømforsyningen kan gi reboot. Sjekk at støpselene er ordentliig på plass, også den lille firkanta (Intelstøpsel eller hva...). :thumbup:

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Ikke nødvendig, for allt du skal ha følger med i filen som du laster ned.

1: klokk ned maskina så du er sikker den ikke stopper under flash

2: Last ned filen fx nr. 21 til en tom mappe

3: dobbelklikk filen nf7d21.exe

4: systemformater en diskett

5: kopier 4 filer til disketten (ikke nf7d21 og tekstdok)

6: stopp og start maskinen på disketten

7: skriv i dos runme (press enter)eller runme.bat (press enter)og da er saken biff.

8: hvis ikke 7 virker skriv da i dos awdflash (press enter)

8B: og fyller inn nf7d_21.bin i ruten og presser som vanlig enter.

10. Etterpå kliker du på exit i bildet og stopper maskinen når den er i dos igjen.

11:Ta en ny start for å sjekke at den starter.

12: Reset CMOS data og sett opp BIOS som før.

Beklager at gjennomgangen er grov, men håper den hjelper.

Lykke til :cool:

Lenke til kommentar

jeg har ikke diskett stasjon.....

mener å tro at det fantes et prg som automatisk flasha biosen, mon tro hva det het...

edit: flash menu heter det, genialt prog.... men får ikke lasta det ned :cry: ...

Endret av Xticy
Lenke til kommentar
jeg glemte å si at jeg satt i ny ram (geil) samme dagen som jeg skulle klokke.. kan dette ha noe med det at den booter hele tiden å gjøre?

Ja, seff hvis timingen er gal.

Last ned og kjør Windows Memory Diagnostid i timevis Da finner du om RAMmen holder.

Men du trenger diskettstasjon til det også.

Du kan brenne filene til en oppstart-CD og forandre BIOS til CD-oppstart.

Abefaler at du skaffer en diskattstasjon for flashingen. Hvis maskinen stopper under forsøk på flashing fra Windows eller noe annet går galt ødlegger du CMOS.

Lenke til kommentar

nå har jeg klart å flashe bios, dette gjore den mer stabil men ikke helt stabil.... jeg har stilt på noen ting med cpu thermal eller no i bios satt den på disabled har dette noe å si?

er det noe jeg kan gjøre for å fikes dette stabilitets probbet?

Lenke til kommentar

På side 4-14 Disabler jeg System og Video Casherable og AGP Fast Write (Fast Write skaper ustablitet hos noen)

Og forandrer Init Display First til AGP

På side 4-16 Disabler jeg Serial port 1 og 2 (ikke i bruk)

På side 4-15 og 4-19 Disabler jeg allt som ikke er i bruk............

Vet ikke om allt dette har så mye å bety, men tanken er: "ikke dra på det man ikke bruker."

Thermal trottle kan være redningsplanken hvis noe går galt

Jeg våger ikke disable CPU Shutdow (side 4-29) men setter høyt (80 eller 90C --gidder ikke se etter)

Edit: Det går fint å kjøre DOS fra CD sier de som kan. Jeg har ikke giddet å se på det for jet er så vant med floppy. (jommen nok å sette seg inni alikevel)

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...