sviskekompott Skrevet 27. mai 2021 Del Skrevet 27. mai 2021 Vurderer å kjøpe en brukt Lexus hybrid, enten IS eller NX. Hva bør man tenke på? Er disse bilene dyrere å få fikset siden er er hybrider enn vanlige bensin eller diesel biler? Hva med batteriene, bør disse sjekkes før en handel? Takknemlig for alle svar Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 27. mai 2021 Del Skrevet 27. mai 2021 Levetid og pris på batteripakken ja - så på for noen år siden og da var det snakk om 30K ca for bytte. Dvs hvis bilen er 8-10 år gml så ville jeg sjekket nøyere. Lexus i seg selv er vel hakket bedre enn Toyota på kvalitet, men kanskje litt dyrere i service? Det vanlige som med andre biler - kmstand, servicehistorikk, en eller flere eiere (og hvis en eier få en følelse for om det er en som er nøye eller slapp til å følge opp service). Ellers se over og prøvekjøre. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 27. mai 2021 Del Skrevet 27. mai 2021 Har holdt meg unna hybrid med tanken om at man får ulempene ved begge system. vedlikehold av fossil motor, behov for alt en fossilbil trenger for å gå og attpåtil en EL-motor og et batteri, tenker ikke andre den veien? Lexus i seg selv er ganske dyrt mtp. service. Er det snakk om en bil som fortsatt har garanti? Lenke til kommentar
liehen Skrevet 28. mai 2021 Del Skrevet 28. mai 2021 Jeg hadde ikke vært så bekymret ift. kvaliteten på en Lexus hybrid av de du nevner. Det er vel samme teknologien som Toyota benytter på disse som ikke er plug-in hybrider, og de har vist seg å være svært pålitelige. Men batteriet ville jeg tenkt er det som burde sjekkes, mulig det er en del av servicepunkt. Men når du spør her så får du slike synse-svar som dette 😉 Hør med forhandler/forhandlerverksted hva servicekostnadene ligger på for disse modellene og hvordan man evt. får sjekket tilstanden på batteriet tilknyttet hybridsystemet. Lenke til kommentar
sviskekompott Skrevet 28. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2021 Takk for alle svar. Har hørt med et verksted og de anbefaler også sjekk av batterier. Hvis man kjøper biler som er utenfor garanti kan det fort bli veldig dyrt hvis man må bytte batterier osv. Som andre skriver så har man både bensinmotor i tillegg til elmotor og dermed flere problemer som kan oppstå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå