SahandJ Skrevet 27. mai 2021 Del Skrevet 27. mai 2021 (endret) Hei. Som tittelen sier lurer jeg på om det er noen butikker og/eller forsikringer som dekker OLED burn-in? Selvfølgelig er jeg klar over at det å se på et variert innhold er beste måten å unngå permanent burn-in. Men det hadde fortsatt vært kjekt å vite, samt en liten vekt av skuldrene, at butikken eller forsikringen tar seg av det om TVen skulle få burn-in. Hr lest litt rundt, men som regel kun funnet veldig gamle tråder. Butikker er det mange av og vilkårene er slitsomme å lese. Så jeg spør her Er det noen som har erfaringer rundt dette? Endret 27. mai 2021 av SahandJ Utdyping av informasjonen Lenke til kommentar
Patek Skrevet 27. mai 2021 Del Skrevet 27. mai 2021 5 års reklamasjonsrett skal dekke det. Etter det er det nok vanskelig. Lenke til kommentar
AnthonyEdwardS Skrevet 28. mai 2021 Del Skrevet 28. mai 2021 5 års reklamasjonsrett gjelder kun for privatkjøp gjort av privatpersoner. De fleste som sliter med burn in i 2021 er som regel bedrifter med operasjonssentraler (NOCs, SOCs, TOCs etc) og da er du som regel fucked selv om du betalte ekstra for "public display"/"digital signage" (og andre buzzwords som skal bety at skjermene tåler å stå på døgnet rundt, året rundt, med nesten helt statiske bilder). Beste rådet jeg kan gi er å rotere innholdet (og hvis innholdet ikke kan flyttes, flytt skjermene rundt). Lenke til kommentar
SahandJ Skrevet 15. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2021 On 5/27/2021 at 7:11 PM, Emilsen said: 5 års reklamasjonsrett skal dekke det. Etter det er det nok vanskelig. Vil det faktisk funke? Dette fant jeg på nettet Quote Reklamasjonsretten gir deg muligheten til å kreve utbedring, omlevering, prisavslag eller heving på grunn av feil eller mangler som eksisterte på kjøpstidspunktet. Å reklamere innebærer at du gjør selgeren oppmerksom på at du mener du ikke har fått levert varen i henhold til avtale. Jeg vil tro at nettbutikkene vil si at siden dette ikke var et problem ved kjøpstidspunktet har jeg ingen rett til reklamasjon. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 15. juni 2021 Del Skrevet 15. juni 2021 Feil trenger ikke eksistere på kjøpstidspunktet for at man skal kunne reklamere på det. Det kan like godt dukke opp etter fire år og ti måneder. Lenke til kommentar
samco Skrevet 2. august 2021 Del Skrevet 2. august 2021 Burn in dekkes ikke av reklamasjons rett står ofte i manualen hvordan man unngår burn in på oled tv. Lenke til kommentar
NULL Skrevet 16. august 2021 Del Skrevet 16. august 2021 Fra diverse fora, har jeg inntrykk av at en god del har fått gjennom burn-in på garanti/reklamasjon på OLED-TV-er uten at det har vært større diskusjoner... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå