tegen Skrevet 27. mai 2021 Del Skrevet 27. mai 2021 Noen andre som skal ha sosialkunnskap-eksamen i morgen? Noen tanker om hvilken problemstilling vi kan få? Noen teorier som er spesielt egnet til disse temaene? Lenke til kommentar
bonja Skrevet 27. mai 2021 Del Skrevet 27. mai 2021 tror det kan være noe om barn i innvandrer familier, siden det står om at de gjør det bedre enn foreldre. prøver å tenke selv relevante teorier. kanskje Pierre Bourdieu om de kapitalene elns Lenke til kommentar
bonja Skrevet 27. mai 2021 Del Skrevet 27. mai 2021 kanskje problemstillingen er noe som: drøft hvorfor innvandrer barn klarer seg bedre enn foreldrene elns. Håper på det hvertfall :pp Lenke til kommentar
tegen Skrevet 27. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2021 bonja skrev (18 minutter siden): kanskje problemstillingen er noe som: drøft hvorfor innvandrer barn klarer seg bedre enn foreldrene elns. Håper på det hvertfall :pp Ja, var inne på den tanken selv. Bourdieu er alltid relevant føler jeg, men kanskje særlig her ja! Hvis vi skal inn på tematikken barn og oppvekstmiljø osv. så regner jeg med at Erikson, Maslow, Mead og Bandura kan bli relevante også. Lenke til kommentar
bonja Skrevet 27. mai 2021 Del Skrevet 27. mai 2021 tegen skrev (1 minutt siden): Ja, var inne på den tanken selv. Bourdieu er alltid relevant føler jeg, men kanskje særlig her ja! Hvis vi skal inn på tematikken barn og oppvekstmiljø osv. så regner jeg med at Erikson, Maslow, Mead og Bandura kan bli relevante også. Ja!! Prøver å finne statistikk om norskfødte med innvandrerforeldre om hvor mange som fullfører videregående og tar utdanning osv, har du noe tips til noe mer å se etter? Lenke til kommentar
tegen Skrevet 27. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2021 bonja skrev (1 minutt siden): Ja!! Prøver å finne statistikk om norskfødte med innvandrerforeldre om hvor mange som fullfører videregående og tar utdanning osv, har du noe tips til noe mer å se etter? De grafene nederst på forberedelsesheftet illustrerer jo litt om dette. Ellers har du kanskje mer info her: https://www.imdi.no/om-integrering-i-norge/innvandrere-og-integrering/utdanning-og-kvalifisering/ Lenke til kommentar
bonja Skrevet 27. mai 2021 Del Skrevet 27. mai 2021 tegen skrev (1 minutt siden): De grafene nederst på forberedelsesheftet illustrerer jo litt om dette. Ellers har du kanskje mer info her: https://www.imdi.no/om-integrering-i-norge/innvandrere-og-integrering/utdanning-og-kvalifisering/ Takk! Lenke til kommentar
bonja Skrevet 27. mai 2021 Del Skrevet 27. mai 2021 Hvis du har studienett er det mange fine besvarelser om innvandrere og velferdsstaten :)) Lenke til kommentar
tegen Skrevet 27. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2021 bonja skrev (3 minutter siden): Hvis du har studienett er det mange fine besvarelser om innvandrere og velferdsstaten :)) Takk for tipset! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå