Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Sosialkunnskap Vår 2021 - Forberedelse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bonja skrev (18 minutter siden):

kanskje problemstillingen er noe som: drøft hvorfor innvandrer barn klarer seg bedre enn foreldrene elns. Håper på det hvertfall :pp

Ja, var inne på den tanken selv. 

Bourdieu er alltid relevant føler jeg, men kanskje særlig her ja! Hvis vi skal inn på tematikken barn og oppvekstmiljø osv. så regner jeg med at Erikson, Maslow, Mead og Bandura kan bli relevante også. :)

Lenke til kommentar
tegen skrev (1 minutt siden):

Ja, var inne på den tanken selv. 

Bourdieu er alltid relevant føler jeg, men kanskje særlig her ja! Hvis vi skal inn på tematikken barn og oppvekstmiljø osv. så regner jeg med at Erikson, Maslow, Mead og Bandura kan bli relevante også. :)

Ja!! Prøver å finne statistikk om norskfødte med innvandrerforeldre om hvor mange som fullfører videregående og tar utdanning osv, har du noe tips til noe mer å se etter? :)

Lenke til kommentar
bonja skrev (1 minutt siden):

Ja!! Prøver å finne statistikk om norskfødte med innvandrerforeldre om hvor mange som fullfører videregående og tar utdanning osv, har du noe tips til noe mer å se etter? :)

De grafene nederst på forberedelsesheftet illustrerer jo litt om dette. Ellers har du kanskje mer info her: https://www.imdi.no/om-integrering-i-norge/innvandrere-og-integrering/utdanning-og-kvalifisering/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...