Windoge Skrevet 26. mai 2021 Del Skrevet 26. mai 2021 Forslag til hvordan jeg blir kvitt dette? Når PC-høytalerne ikke har annen lyd, så sliter jeg en slags surkling fra begge PC-høytalerne mine. Det er snakk om Razer Nommo Chroma. Det blir verre når man skrur opp lyden. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 26. mai 2021 Del Skrevet 26. mai 2021 Det er antagelig hvitt støy fra kontakten, rettere sagt komponenter inni maskinen som genererer støy som går til kontakten, du kan prøve et annet lydkort hvis det er mulig. Kan også være andre ting som genererer lyden, men at det er direkte fra PC'en er det mest sannsynlige. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 26. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2021 2 minutes ago, Melonskall said: Det er antagelig hvitt støy fra kontakten, rettere sagt komponenter inni maskinen som genererer støy som går til kontakten, du kan prøve et annet lydkort hvis det er mulig. Kan også være andre ting som genererer lyden, men at det er direkte fra PC'en er det mest sannsynlige. Det er koblet til hovedkortet via USB (ellers vanlig strømkontakt), så da har det kanskje innebygget lydkort? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 26. mai 2021 Del Skrevet 26. mai 2021 Aha, ja da kan det være USB-porten som er problemet. Det står at det settet også har 3.5mm jack så jeg ville testet det først. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 26. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2021 16 minutes ago, Melonskall said: Aha, ja da kan det være USB-porten som er problemet. Det står at det settet også har 3.5mm jack så jeg ville testet det først. Sjekket nettopp. Virker som lyden er der selv om jeg trekker ut USB-kontakten. Kanskje strømmen da? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 26. mai 2021 Del Skrevet 26. mai 2021 (endret) Ja, hvis det er lyd uansett så er det antagelig fra en strømkilde. Det er gjerne vanskeligere å fikse, eller dyrere. Kan selvfølgelig også være at settet rett og slett er dårlig skjermet, ikke uvanlig at produsenter sparer noen kroner der siden det ikke er altfor ofte disse dager at folk får problemer med det. Test å plugg de inn i en annen enhet og bruk en stikkontakt på en annen kurs, kjøkken og bad pleier å være separert. Endret 26. mai 2021 av Melonskall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå