Gekki Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Heisann! Lurer bare på hvilke stasjonsbokstaver du forskjellige Master/slave får. Vet at det er bare å skjekke med dir/p med det hadde vært greit med en liten oversikt:) Primary Master = Primary Slave = Secondary Master = Secondary Slave = mvh,, Gekki Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 La oss si at du har 2 disker::::: Primary Master = Får C: på primær partisjon Ved flere sekundære partisjoner vil da disse få E: F: Primary Slave = Får D: på primær partisjon Ved flere sekundære partisjoner vil disse få G: H: Gjør deg oppmerksom på at Win98 ikke har støtte for flere primær partisjoner på samme disk(visse unntak finnes) Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 hmm. dette kan du endre på selv til en viss grad, ingen "standard". har inntrykk av at OS'er og sånne disk-kødde-apps gjerne vil gi neste ledige stasjonsbokstav til stasjoner etterhvert som det finner dem / lager dem. er det ikke sånn da?? Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Forrige svar gjaldt default innstillinger Bruker man Win2000 eller nyere kan man endre bokstavene til partisjonene med unntak av C: Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Å få partisjonene til å ha de bokstavene jeg vil, synes jeg er noe av det vanskeligste med PC... jeg har 6 partisjoner med OS på, og vil gjerne ha litt system i det, og det er ingen enkel jobb :smile: Lenke til kommentar
Ygdrasil Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Quote: On 2002-03-07 22:19, GeeZuZz skrev:Å få partisjonene til å ha de bokstavene jeg vil, synes jeg er noe av det vanskeligste med PC... jeg har 6 partisjoner med OS på, og vil gjerne ha litt system i det, og det er ingen enkel jobb :smile: Har du Partition Magic vil JEG hevde at det er en enkel sak å endre stasjonsbokstav. Bruker man de rette applikasjoner går nå som regel greit, og Partition Magic er et enkelt og greit program som kan betegnes som et "must" program hvis en vil "fikse" litt på oppsettet til maskinen. Lenke til kommentar
Gekki Skrevet 8. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2002 Tusen takk for svar! Har jeg oppfattet det riktig? Primary Master = C Primary Slave = D Secondary Master = E Secondary Slave = F Med Vennlig Hilsen Gekki Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Quote: On 2002-03-07 22:40, Ygdrasil skrev: Quote: On 2002-03-07 22:19, GeeZuZz skrev: Å få partisjonene til å ha de bokstavene jeg vil, synes jeg er noe av det vanskeligste med PC... jeg har 6 partisjoner med OS på, og vil gjerne ha litt system i det, og det er ingen enkel jobb :smile: Har du Partition Magic vil JEG hevde at det er en enkel sak å endre stasjonsbokstav. Bruker man de rette applikasjoner går nå som regel greit, og Partition Magic er et enkelt og greit program som kan betegnes som et "must" program hvis en vil "fikse" litt på oppsettet til maskinen. Problemet er det at hvis jeg endrer bokstaven til en OS partisjone blir jo alt fucket opp. så PM har ikke hjulpet meg særlig. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Du Gekki, sorry at jeg "stjeler" tråden din, men kan dere svare meg på dette: Driver å hjelper en venn i å bygge i maskin. Han kjører en DVD og en Brenner på Primary Master og Primary Slave. Han kjører HD'en på IDE 3 (raid kontroller 1), hvilken stasjonsbokstav får de to partisjonene jeg har lagt inn på HD'en??(IDE 3) mvh, Lasse Lenke til kommentar
Tele-Haj Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Hva er vitsen med å ha så stor harddisk? Da kan en fylle masse dritt,uten å trenge å rydde en gang iblant... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå