WebKnight Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Har tenkt å oppgradere firmware på telefonen min (Siemens S55), men kan man gjøre dette via IR eller må man ha kabel ? Lenke til kommentar
Errae Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 nei,- dessverre... IR er ikke å annbefale uansett siden det er veldig ustabilt Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 Takk så mye for svar. Finnes det noen "noname" kabel eller billigere kabel fra andre produsenter, man kan bruke eller må man kjøpe orginal Siemens ? Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Hva er nyeste firmware på s55 nå? Det står ver 16 på hjemmesiden til siemens, mens ser de snakker om ver 20 i forum på club-siemens! Lenke til kommentar
molna Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Sjekk med nærmeste service-verksted. Zodiac bruker å være oppdaterte. Grunnen til at man ikke kan oppgradere via IR er, som Errae sa, IR er ustabilt (og relativt tregt på S55). dessuten blir selve IR-driverne på S55 oppgradert også, og det ville vært temmelig umulig via IR da Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Den kabelen er ikke så rådyr vel? Hvis du kjøper USB kabelen kan du jo lade med den også. Sjekka ikke noen webshopper, kun innkjøpsprisen. Den originale Siemens usb kabelen til 55-serien bør vel gå i utsalg for en 249,- på de billigste stedene. Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 På elkjøp er prisen 399 for USB kabelen . I hvert fall her jeg bor! Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 På elkjøp er prisen 399 for USB kabelen .I hvert fall her jeg bor! Da tjener de fett på den Lenke til kommentar
Mr. ve Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Står det ikke at man helst IKKE skal bruke USB kabelen da? Hvis man skal må man "late som den er" COM1 eller COM2? Er det foressten vanskelig å oppgradere Firmware? Leste at verksteder tok 800,- for det...? Lenke til kommentar
jorn_:-D Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 merkeverksteder skal gjøre det gratis, tror i allefall det, så lengde garantien gjelder i hvertfall,, Lenke til kommentar
cegeland Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Takk så mye for svar. Finnes det noen "noname" kabel eller billigere kabel fra andre produsenter, man kan bruke eller må man kjøpe orginal Siemens ? De selger en del billige kabler på clas ohlson Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Jeg bruker USB kabel til Siemens. Det går bare bra og bruke den, kan være litt problemer når du skal oppdatere firmwaren da den må gis COM 1 eller COM 2 .Derfor må du "rute" usb-en til en av disse. Rota litt i begynnelsenmed dette, men ved å gå inn i Device manager og gi usb-en navnet com1 eller com 2 går det bra.( dette var i mitt tilfelle.Kan være annerledes på andre maskiner/operativsystem) Hentet fra Siemens hjemmeside:The Data Cable USB is installed as a virtual COM port on the system. If the Data Cable USB is connected to the PC, the number/ID of the COM port can be called up via the Windows 'Device Manager' under 'Connections'. Til Siemens Data suite har jeg ikke hatt noen problemer.Hvis den ikke finner usb-en med en gang tar du bare et søk under innstillinger i Siemens Data suite. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå