Gå til innhold

Rep av bruktbil

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et kjapt spørsmål, kjøpte en bruktbil et godt stykke herfra ca 20 mil (tok tog), er flere feil på bilen og jeg har i samsvar med selger fått fikset en stor feil her i mitt nærområde, nå har det kommet enda flere feil, men da sier selger at de må ha bilen inn for å fikse denne. 

Er dette noe jeg bare må godta? 

Er en stor ulempe for meg å ta fri fra jobben, for så å ta tog hjem igjen og tilbake ved en seinere anledning for å hente bilen igjen. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Danda skrev (28 minutter siden):

Er en stor ulempe for meg å ta fri fra jobben, for så å ta tog hjem igjen og tilbake ved en seinere anledning for å hente bilen igjen. 

Du bør få låne en bil i ditt tilfelle. Det har alltid jeg fått gjort når selger har utbedret en feil på en bil under garanti. 

Lenke til kommentar
Dubious skrev (29 minutter siden):

Om han har kjøpt fra forhandler..., og om det er garanti på bilen.

Han antyder at den er kjøpt av forhandler når han sier "de må ha bilen inn". Hvis forhandler tar den tilbake for å utbedre feilen, er det vel en garantisak?

Lenke til kommentar

Om det er en forhandler, så gjelder forbrukerkjøpsloven. Isåfall skal selger hente bilen, og bringe den tilbake, siden avhjelp skal skje uten (særlig) ulempe for kjøper. 200km er en ulempe!

Det sagt, avhengig av alder på bil, pris og lignende, så hadde jeg vurdert å ta turen for å unngå diskusjon. Selger kan raskt sette seg på bakbeina, og da er det forbrukerrådet neste. Om mekling ikke fører fram, så snakker vi 2 år med ventetid...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...