Klønå Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Hei jeg har kjøpt meg noen produkter fra D-link og satt sammen disse. Produktene fungerer perfekt og var igrunnen enkle å sette opp med den veiledningen som fulgte med. Det jeg nå ønsker å gjøre fikk jeg ikke til og håpet da noen her var kyndige og kunne gi meg noen tips i så henseende. Produktene er fra D-link og heter. DWL-7000AP DWL-G520+ I tilegg så har jeg innebygget kort i en Acer Travelmate 435LCi Mitt ønske er å sette opp ett nettverk og lage litt sikkerhet rundt dette. Har her i huset 2 datamaskiner hvor en går på nettverkstråd og ikke inkluderes i mine krav. Den andre har tidligere nevnte kort og er innenfor huset. Aceren likeså og benyttes rundt i huset eller den tas med andre plasser hvor nett/ trådløst finnes. Så har jeg en leieboer som også er gitt tilgang til accesspunktet med samme nettverkskort. Denne er ønskelig å holdes utenfor mitt private nett, men tillates benyttet mot internett. Jeg ønsker også om mulig å begrense hastigheten som er 2m/bit felles linje fra leiligheten. Dette grunnet fare for stor nedlasting og generell treghet på felles access. Håper da på hjelp fra noen som kjenner tilsvarende situasjon eller produktene. På forhånd takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Klønå Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Håpet på litt hjelp her inne. En sa dette var stedet for spørsmål. Masse flinke folk som visste det meste. Er det da ingen her som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Håpet på litt hjelp her inne. En sa dette var stedet for spørsmål. Masse flinke folk som visste det meste. Er det da ingen her som kan hjelpe meg? Vel, da må routeren og aksesspunktet støtte shaping og mer avansert tilgangskontroll noe som så langt ikke har hvert tilgjengelig på rimelige systemer laget for hjemmemarkedet. Støtter de noe slikt? Lenke til kommentar
Klønå Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Hei jeg fant disse dataene om produktet. Sier ikke meg så mye, men mulig du vet om noe her er "shaping" som du etterlyste. DWL-7000AP Tri-mode dualband Aksesspunkt med bridgefunksjoner DWL-7000AP er et tri-mode dualband trådløst aksesspunkt i serien AirXpert ABG som kan håndtere klienter for alle tre standarder (802.11a, 802.11b og 802.11g) samtidig hvilket gjør den til et svært fleksibelt produkt med høy ytelse og kompabilitet. DWL-7000AP kan tilkobles som aksesspunkt, AP til AP bridge , AP til Multipoint bridge eller klientstasjon. Sikkerheten er også vel utviklet, via støtte for WPA (WiFi Protected Access) som er den nye standarden for kryptering og i tillegg 802.1x RADIUS. DWL-7000AP har også innebygd DHCP server som gjør det mulig å automatisk tildele nye trådløse bruker IP-adresser og på den måten enkelt ekspandere nettet uten unødvendig komplisert konfigurasjon. DWL-7000AP konfigureres enkelt via WEB grensesnitt. Funksjoner: - 2.4GHz/5GHz Tri-mode trådløst aksesspunkt - For samtidig tilkobling 802.11a, 802.11b eller 802.11g klienter - Kan brukes enten som Aksesspunkt, AP til AP bridge, AP til Multipoint bridge eller klientstasjon - 10/100Mbps Ethernet port - DHCP - 64/128 bits WEP kryptering - Forberedt for WPA (WiFi Protected Access) - Støtte for 802.1x RADIUS - WEB basert konfigurasjon Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Hei jeg fant disse dataene om produktet. Sier ikke meg så mye, men mulig du vet om noe her er "shaping" som du etterlyste. Nei, det er svært uvanlig på rimelige routere, de første halvdyre routerne med slikt begynner og komme såpass ned at de er innenfor rekkevidde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå