Roald Ramsdal Skrevet 25. mai 2021 Del Skrevet 25. mai 2021 Staten gir seg ikke, kjører videre med milliardsøksmålet mot DNV [Ekstra] Lenke til kommentar
Hallvard The Horrible Skrevet 26. mai 2021 Del Skrevet 26. mai 2021 Hva er det som er så spesielt med bruk av hule propellakslinger i dette tilfellet? Det er jo helt nødvendig for styring av propellstigning. 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 26. mai 2021 Del Skrevet 26. mai 2021 Roald Ramsdal skrev (På 25.5.2021 den 5.05): Staten gir seg ikke, kjører videre med milliardsøksmålet mot DNV [Ekstra] Lenke til kommentar
Archimedes Skrevet 26. mai 2021 Del Skrevet 26. mai 2021 Ja, det er det, men i dette tilfellet skapte slissen for utstyret som gir tilbakemelding om bladenes stilling et innløp i den hule akslingen i aktre generatorrom. Forsåvidt normalt, men så var det av en eller annen grunn et utløp uten stengeanordning i gearrommet. Ifølge Havarikommisjonens analyser i delrapport 2, ville fartøyet ha kantret selv uten fyllingen gjennom akslingen, fordi viktige vanntette dører ikke ble stengt av mannskapet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå