Yessmann Skrevet 29. mai 2021 Del Skrevet 29. mai 2021 Kris85 skrev (På 25.5.2021 den 12.31): Dersom en kjekk, hvit og voksen herremann hadde hatt like sterke meninger og fantasipolitikk som Lan - tror jeg ikke han hadde opplevd like mye hets. Da hadde man fått tomater og råtne egg kastet etter seg - ref. Carl I Hagen på 80- og 90-tallet. 4 Lenke til kommentar
Yessmann Skrevet 29. mai 2021 Del Skrevet 29. mai 2021 Slik Lan oppfører seg, mener jeg hun bør tåle nesten alt av verbale angrep. Det er faktisk veldig sunt at makten kritiseres. Hun provoserer vanvittig bl.a. når hun leende roper ut "Vi elsker bomringen". Det er mange som blir rammet av denne politikken som ikke er så akademisk anlagt og derfor lar det renne over i sine kommentater- det er selvsagt ikke bra, men fullt forståelig. Lan burde lære seg å ignorere usaklige kommentarer - akkurat som Listhaug har lært. NB! Jeg setter imidlertid grensen når noen også plager hennes barn - de som ropte "vi hater deg" mens hennes datter også var tilstede. Akkurat til den episoden er jeg like kritisk som alle andre. Medias voldsomme fokus på "hetsen" mot denne arrogante maktpersonen er fullstendig patetisk. 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 29. mai 2021 Del Skrevet 29. mai 2021 Jeg er totalt motstander av politikken til både MDG og Lan Marie Berg, og hadde helst sett dette partiet forsvinne helt, og hun virker som veldig naiv og/eller uvitende i de få debattene jeg har sett henne i. Når det er sagt så er det totalt uakseptabelt å skrive enkelte av de tingene folk har skrevet til henne i kommentarfeltene som det har blitt satt fokus på i den siste tiden, og vi vil ikke ha et samfunn der det er fritt frem med trusler og rasisme mot folk man ikke liker. Om de som står bak dette blir bøtelagt så hører du ingen protester fra meg iallefall. 2 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 30. mai 2021 Del Skrevet 30. mai 2021 (endret) Yessmann skrev (11 timer siden): Slik Lan oppfører seg, mener jeg hun bør tåle nesten alt av verbale angrep. Det er faktisk veldig sunt at makten kritiseres. Hun provoserer vanvittig bl.a. når hun leende roper ut "Vi elsker bomringen". Det er mange som blir rammet av denne politikken som ikke er så akademisk anlagt og derfor lar det renne over i sine kommentater- det er selvsagt ikke bra, men fullt forståelig. Lan burde lære seg å ignorere usaklige kommentarer - akkurat som Listhaug har lært. Så Listhaug eller Berg bør finne seg i hets, rasisme og trusler basert på at noen ikke liker dem? Bare fordi det de mener er kontroversielt ifølge noen? Nei, her er jeg helt uenig. Deres politikk har ingen relevans, hets er ikke greit uansett. Det er nå sånn at Berg er folkevalgt, og plikter å gjennomføre den politikken hun gikk til valg på. Og det gjør hun. Ingen "bør tåle" eller akseptere grov hets enten man er politiker, regnskapsfører eller proff fotballspiller. Endret 30. mai 2021 av Snikpellik 4 Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 30. mai 2021 Del Skrevet 30. mai 2021 (endret) Snikpellik skrev (4 timer siden): Ingen "bør tåle" eller akseptere grov hets enten man er politiker, regnskapsfører eller proff fotballspiller. Det er jeg enig i. Grensene for hva som bør straffes, hva som bør møtes med universell avsky, og hva som bør møtes med skuldertrekk er åpent for diskusjon. Mange av de meldingene som har blitt referert i media til Lan Marie er for stygge til å møtes med skuldertrekk. De som sier sånt under fullt navn har som regel venner, kolleger, familie. Hvis de ikke bryr seg om kritikk fra fremmede, hva sier de hvis moren (eller sønnen) sier at «nå gikk du over streken»? -k Endret 30. mai 2021 av knutinh 1 Lenke til kommentar
Yessmann Skrevet 30. mai 2021 Del Skrevet 30. mai 2021 Snikpellik skrev (6 timer siden): Så Listhaug eller Berg bør finne seg i hets, rasisme og trusler basert på at noen ikke liker dem? Bare fordi det de mener er kontroversielt ifølge noen? Nei, her er jeg helt uenig. Deres politikk har ingen relevans, hets er ikke greit uansett. Det er nå sånn at Berg er folkevalgt, og plikter å gjennomføre den politikken hun gikk til valg på. Og det gjør hun. Ingen "bør tåle" eller akseptere grov hets enten man er politiker, regnskapsfører eller proff fotballspiller. Så voldsomt som Berg bevisst går inn for å provosere, mener jeg hun bør forvente slike reaksjoner - det er blant mennesker hun opererer og mange reagerer sterkt følelsesmessig på den arrogante maktutøvelsen Berg utøver. Det ideelle hadde selvsagt vært at alle kun gikk på sak, men slik er nok ikke alle mennesker som blir rammet av tiltakene satt sammen. Alle slags verbale angrep, bortsett fra direkte trusler bør derfor tåles. Som man sa i gamle dager: "Sticks and stones may break my bones. But words shall never hurt me." Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 30. mai 2021 Del Skrevet 30. mai 2021 Da får vi bare være uenige. Bare det at du skriver "hetsen" i hermetegn i innlegget over sier vel det meste. For la oss si det rett ut, du synes det er greit at hun hetses fordi du er uenig med henne og ikke liker henne. Ingen hets og spesielt ikke den vedvarende, drøye hetsen hun er utsatt for er noe noen her i landet skal måtte finne seg i. Ikke før, ikke nå og aldri i fremtiden. Og spesielt ikke folkevalgte, som er symbolene på demokratiet vårt. 2 Lenke til kommentar
Yessmann Skrevet 30. mai 2021 Del Skrevet 30. mai 2021 Snikpellik skrev (3 minutter siden): For la oss si det rett ut, du synes det er greit at hun hetses fordi du er uenig med henne og ikke liker henne. Langt ifra. Listhaug bør tåle akkurat like mye "hets". Jeg kan faktisk ikke huske hun har klaget på dette engang - bl.a. det maleriet der hun hang på et kors - gjengitt i de fleste medier. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 30. mai 2021 Del Skrevet 30. mai 2021 (endret) Yessmann skrev (5 minutter siden): Langt ifra. Listhaug bør tåle akkurat like mye "hets". Jeg kan faktisk ikke huske hun har klaget på dette engang Hvorfor skal Listhaug eller hvem som helst annen tåle og finne seg i grov hets, hvorfor skal noen folkevalgte eller deg og meg finne oss i det? En av årsakene til at hetsen mot Berg ikke fikk mye oppmerksomhet før nå er jo fordi hun ikke har ville sagt noe om det selv, så det var en politisk motstander som til slutt slo knyttneven i bordet og sa fra høyt at nå er det nok. Jeg kan nesten ikke tro at jeg diskuterer med noen som på ekte mener dette er noe "man bør tåle". Politikere trenger å være hardhudede og tåle kritikk, at det rasles med sablene i kommentarfeltene - det henger med jobben. Men vedvarende hets og rasisme? Nei, ikke greit - ferdig. Endret 30. mai 2021 av Snikpellik 3 Lenke til kommentar
Yessmann Skrevet 30. mai 2021 Del Skrevet 30. mai 2021 Snikpellik skrev (1 minutt siden): Hvorfor skal Listhaug eller hvem som helst annen tåle og finne seg i grov hets, hvorfor skal noen folkevalgte eller deg og meg finne oss i det? En av årsakene til at hetsen mot Berg ikke fikk mye oppmerksomhet før nå er jo fordi hun ikke har ville sagt noe om det selv, så det var en politisk motstander som til slutt slo knyttneven i bordet og sa fra høyt at nå er det nok. Jeg kan nesten ikke tro at jeg diskuterer med noen som på ekte mener dette er noe "man bør tåle". Du har ikke særlig sans for ytringsfriheten altså? Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 30. mai 2021 Del Skrevet 30. mai 2021 Yessmann skrev (1 minutt siden): Du har ikke særlig sans for ytringsfriheten altså? Du vet åpenbart ikke hva ytringsfrihet er og innebærer hvis du synes det var et aktuelt spørsmål å stille i denne sammenhengen. 2 Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 30. mai 2021 Del Skrevet 30. mai 2021 Yessmann skrev (11 minutter siden): Langt ifra. Listhaug bør tåle akkurat like mye "hets". Jeg kan faktisk ikke huske hun har klaget på dette engang - bl.a. det maleriet der hun hang på et kors - gjengitt i de fleste medier. Så det du sier er at det er ok å hetse familien din evt barna dine fordi jeg ikke deler de samme verdiene eller meningene som du har.? 1 Lenke til kommentar
Yessmann Skrevet 30. mai 2021 Del Skrevet 30. mai 2021 Laffe skrev (5 minutter siden): Så det du sier er at det er ok å hetse familien din evt barna dine fordi jeg ikke deler de samme verdiene eller meningene som du har.? Jeg vil anbefale deg å lese hva jeg har skrevet før du svarer. Gjentar meg selv: Jeg setter imidlertid grensen når noen også plager hennes barn - de som ropte "vi hater deg" mens hennes datter også var tilstede. Akkurat til den episoden er jeg like kritisk som alle andre. Lenke til kommentar
Yessmann Skrevet 30. mai 2021 Del Skrevet 30. mai 2021 Snikpellik skrev (10 minutter siden): Du vet åpenbart ikke hva ytringsfrihet er og innebærer hvis du synes det var et aktuelt spørsmål å stille i denne sammenhengen. Det er du som ikke forstår konsekvensene av ytringsfriheten. Man må faktisk tåle å bli hatet også uttrykt i ord. Drapstrusler er selvsagt ikke innenfor ytringsfriheten. 1 Lenke til kommentar
XRHOR38K Skrevet 30. mai 2021 Del Skrevet 30. mai 2021 Kryptodebunker skrev (På 25.5.2021 den 0.53): Jeg skulle likt å se tøffingene drukne i ett basseng nordsjøolje. Gamlingene som har ødelagt verden og vil fortsette å gjøre det så lenge de lever. Såda, såda.... Det er de unge som oppfører seg som natursvin og skitner til parkene så fort de får seg en øl i en eller annen park. Gamlingene lærte at det var noe som het natursvin. La oss si det sånn, at evnen til å ødelegge natur eller miljøet rundt oss er koblet til egoisme og dette har ingenting med generasjoner eller alder å gjøre. Gjennom kunnskap forsøpler og ødelegger vi forhåpentligvis mindre, men det er lettere å få folk til å endre kvalitet ved å vise til fordeler fremfor å slå dem i hodet. 1 Lenke til kommentar
Ettervern i Norge Skrevet 30. mai 2021 Del Skrevet 30. mai 2021 Jeg må ha gått glipp av noe. Når ble verden ødelagt egentlig,for akkurat det har ikke jeg fått med meg. hver vår så kommer det masse nydelige duftende blomster trekkfuglene kommer og det blir liv i et kaldt land,klimaforandringene er svært overdrevet... Det kan nesten kun sammenlignes med den propagandaen nazistene hadde mot jødene under krigen. Nå er ikke jeg eller min familie av jødisk herkomst. Verden er bare helt fantastisk vakker !! Og jeg synes oppriktig synd på disse miljøene attiske aksjonistene som bare se søppel og elendighet for et bortkastet liv !! istedenfor å være så fordømt negative hele tiden, vil jeg anbefale alle deprimerte om å oppsøke den fantastiske vakre nydelige naturen vi har. jada jada jada Vi har alle fått med oss at de hugger trær i skogen,men er det så farlig man planter bare nye. uff jeg får helt vondt i hjertet når jeg tenker på slike som hun lille jenten fra Sverige som later som hun står og griner Ærlig talt slutt med skuespillet og Lev livet.Hilsen en som vet at det er noen som måker over oss i tillegg så har vi mange organisasjoner som arbeider for å forandre ting men all fanatisme,er farlig. Se for eksempel hva som skjedde på Utøya... 1 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 30. mai 2021 Del Skrevet 30. mai 2021 1 hour ago, Snikpellik said: Politikere trenger å være hardhudede og tåle kritikk, at det rasles med sablene i kommentarfeltene - det henger med jobben. Vi vet jo at norske politikere har forbedringspotensiale på det. https://www.nettavisen.no/artikkel/aslaug-haga-sykmeldt-igjen/s/12-95-2581321 Sykemeldt i ukevis etter en ufin SMS. Skulle likt å visst hvordan hun hadde taklet jobben som vekter eller politi, eller butikkarbeider for den del. 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 30. mai 2021 Del Skrevet 30. mai 2021 debattklovn skrev (22 minutter siden): Vi vet jo at norske politikere har forbedringspotensiale på det. https://www.nettavisen.no/artikkel/aslaug-haga-sykmeldt-igjen/s/12-95-2581321 Sykemeldt i ukevis etter en ufin SMS. Skulle likt å visst hvordan hun hadde taklet jobben som vekter eller politi, eller butikkarbeider for den del. Større ansvar gir større odds for mental sykdom og fysiologiske reaksjoner på stress, og øker stressnivået. Det sier lite om en person sine evner til å arbeide under normale forhold med lavere forventninger og mindre publisitet -- og færre reelle drapstrusler. 3 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 30. mai 2021 Del Skrevet 30. mai 2021 8 minutes ago, Red Frostraven said: Større ansvar gir større odds for mental sykdom og fysiologiske reaksjoner på stress, og øker stressnivået. Det sier lite om en person sine evner til å arbeide under normale forhold med lavere forventninger og mindre publisitet -- og færre reelle drapstrusler. Mange tar altfor lett på det å sykemelde seg. Dette gjelder særlig for kvinner. Haga inkludert. Hvis en tåler såpass lite så er ikke politiker det rette yrket, da man må forvente å få litt uønsket oppmerksomhet rettet mot seg som offentlig person. Vet ikke hvilke reelle drapstrusler du sikter til, men gjentar at i Hagas tilfelle ble hun sykemeldt grunnet en ufin SMS som hun mottok. 1 Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 30. mai 2021 Del Skrevet 30. mai 2021 Red Frostraven skrev (8 minutter siden): Større ansvar gir større odds for mental sykdom og fysiologiske reaksjoner på stress, og øker stressnivået. Det sier lite om en person sine evner til å arbeide under normale forhold med lavere forventninger og mindre publisitet -- og færre reelle drapstrusler. Jeg tror at politiket-yrket medfører stress, ufint språk og kniving om velgernes gunst, mandatet i partiet etc. Hvis man søker seg til et topp-verv så bør man ha en mer robust psyke for slikt enn mange andre. Det betyr ikke at vi skal tillate folk å gjøre politiker-yrket vesentlig verre enn det trenger å være. Drapstrussler er ikke tillatt mot andre borgere og skal heller ikke være det mot politikere. -k 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå