knutinh Skrevet 21. juni 2021 Del Skrevet 21. juni 2021 Gouldfan skrev (6 minutter siden): Ligger ikke lille Oslo med få innbyggere og lite trafikk og store "vei" ringer langt unna andre Europeiske Storbyer som København og Berlin som er miljøvennlige og bilfrie??? Jeg forstår ikke hva du spør om. Kan du formulere det på en annen måte? -k Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 21. juni 2021 Del Skrevet 21. juni 2021 (endret) knutinh skrev (1 minutt siden): Jeg forstår ikke hva du spør om. Kan du formulere det på en annen måte? -k Jeg tenker mest på tåka over Oslo, til å være liten by.. Oslo har mye å gjøre iforhold til Køben og Berlin... Mulig vi er å sammenligne med Stockholm? Jeg snakker om miljø, svevestøv, eksos og trivsel i sentrum... Om mange ikke kan avse 20 minutter for en time og istedenfor fiser rundt i bensinbiler til og fra jobb, pluss all tungtransport. Nå er det Corona, så da er det forståelig at man kjører bil, men ellers burde flere sykle og kjøre kollektivt, dvs om man har mulighet. Selvfølgelig en utfordring med barn og kjør og henting. Endret 21. juni 2021 av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 21. juni 2021 Del Skrevet 21. juni 2021 Gouldfan skrev (1 minutt siden): Jeg tenker mest på tåka over Oslo, til å være liten by.. Oslo har mye å gjøre iforhold til Køben og Berlin... Mulig vi er å sammenligne med Stockholm? Hva mener du at Oslo «gjør»? Tåke? «Vei»? Kan du ta et skritt tilbake og spørre meg om det du lurer på med komplette setninger som om jeg var et barn, for nå gir du ikke mening? -k 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 21. juni 2021 Del Skrevet 21. juni 2021 (endret) knutinh skrev (4 minutter siden): Hva mener du at Oslo «gjør»? Tåke? «Vei»? Kan du ta et skritt tilbake og spørre meg om det du lurer på med komplette setninger som om jeg var et barn, for nå gir du ikke mening? -k Det jeg mener er at Oslo som hovedstad, med det grønne skiftet har langt unna mange andre Europeiske byer... Siden langt tilbake i tid. Er det så vanskelig å forstå? Med tåka inne i byen så tenker jeg på svevestøv, dårlig luftkvalitet og eksos... Dette fører til kortere liv, dårlig livskvalitet og et slit for folk med kols, astma og allergi.. Om du ikke vet hva jeg snakker om, så råder jeg deg å ta et par uker på hotell utenfor byen..... Jeg klarer knapt å puste i Oslo... Men jeg er ikke tilvendt.. Endret 21. juni 2021 av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. juni 2021 Del Skrevet 21. juni 2021 (endret) 59 minutes ago, frohmage said: Etter mistillitsdramaet: Rødt og MDG ligger an til rekordvalg Jeg har sett mange male et bilde av påståtte velgertall og popularitet i mange sammenhenger tidligere. Det hele virker litt krampeaktig for meg. I tillegg velger AP når de vil kalle seg rødt og når rødt er for rødt avhengig av situasjonen hvor rødt blir utpekt i en eller annen sammenheng. Vi ser når valget er overstått. Endret 21. juni 2021 av Theo343 Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 21. juni 2021 Del Skrevet 21. juni 2021 Gouldfan skrev (2 minutter siden): Det jeg mener er at Oslo som hovedstad, med det grønne skiftet har langt unna mange andre Europeiske byer... Siden langt tilbake i tid. Er det så vanskelig å forstå? Med tåka inne i byen så tenker jeg på svevestøv, dårlig luftkvalitet og eksos... Dette fører til kortere liv, dårlig livskvalitet og et slit for folk med kols, astma og allergi.. «Har langt unna mange andre Europeiske byer»? Spør du om Oslo har mer forurensning enn andre Europeiske byer? Aner ikke. Mulig. -k Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 21. juni 2021 Del Skrevet 21. juni 2021 (endret) knutinh skrev (23 minutter siden): «Har langt unna mange andre Europeiske byer»? Spør du om Oslo har mer forurensning enn andre Europeiske byer? Aner ikke. Mulig. -k Gammel nyhet, jeg har vært endel i København da kona mi jobbet der, og også vært på litt Roskilde osv... Da var det bilfritt allerede back in the days, de har kollektivtransport, og gratis "pantesykler". Klart for bilfritt København – VG Berlin er kjent i det at de har som mål å bli totalt miljøvennlig og livegen med grønn energi og resirkulering. De bruker feks energi fra varm kloakk, til oppvarming og nedkjøling av bygninger, gigantiske solpanel i blokker og glass på bygninger, og gjenbruker bygg og institiusjoner og flyplasser til boliger istedenfor å rive og sløse energi. De gjør dette meget bra, og inspirerende hva firmaer som E-On og byen får til med ingeniørarbeid og nytenkning. Rejseguide til det grønne Berlin | IN (mainlifestyle.dk) E.ON: A City Repurposed - Berlin (episode 5) #WEhasnolimits #ChangeMakers #Berlin #EON - YouTube Endret 21. juni 2021 av Gouldfan 3 Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 21. juni 2021 Del Skrevet 21. juni 2021 Gouldfan skrev (5 timer siden): Gammel nyhet, jeg har vært endel i København da kona mi jobbet der, og også vært på litt Roskilde osv... Jeg hørte litt på 12-tonemusikk en gang i tiden. Det er et morsomt konsept, men jeg får meg ikke helt til å like det. -k Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 25. juni 2021 Del Skrevet 25. juni 2021 Tds86 skrev (4 timer siden): Glad vi ble kvitt henne Hva tenker du på da egentlig? Hun skulle gi seg uansett omtrent nå, og skal etter all sannsynlighet inn på Stortinget til høsten. Det er bokstavelig talt ingen forskjell, annet enn at hun har vært mer synlig i media pga denne saken. Så kvitt henne er du på ingen måte 1 Lenke til kommentar
Tds86 Skrevet 25. juni 2021 Del Skrevet 25. juni 2021 Hun var en plage i det offentlige øyne Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. juni 2021 Del Skrevet 26. juni 2021 (endret) Får bare håpe dette ikke er en ny "Laila Anita Bertheussen" sak hvor man står for eget herværk. Det er ikke første slikt skjer. Det er selvsagt absurd og tilnærmet utenkelig men det har skjedd før. Herværk er uansett aldri greit og forstår ikke helt hva folk på Vålerenga skulle hatt i mot MDG sin politikk? Endret 26. juni 2021 av Theo343 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 26. juni 2021 Del Skrevet 26. juni 2021 Theo343 skrev (2 timer siden): Får bare håpe dette ikke er en ny "Laila Anita Bertheussen" sak hvor man står for eget herværk. Er det noen grunn til å tro det? I motsetning til Laila og Tor Mikkel har jo MDG alltid vært utsatte for hets og trusler. 2 Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 26. juni 2021 Del Skrevet 26. juni 2021 Theo343 skrev (3 timer siden): Får bare håpe dette ikke er en ny "Laila Anita Bertheussen" sak hvor man står for eget herværk. Det er ikke første slikt skjer. Det er selvsagt absurd og tilnærmet utenkelig men det har skjedd før. Herværk er uansett aldri greit og forstår ikke helt hva folk på Vålerenga skulle hatt i mot MDG sin politikk? Mdg er populære i Gamlebyen og på Vålerenga. Nå var det også en nabo som vaska bort taggingen. At dette skulle være en ny Bertheussen sak tror jeg er veldig lite sannsynlig. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. juni 2021 Del Skrevet 26. juni 2021 (endret) 24 minutes ago, ronron25 said: Mdg er populære i Gamlebyen og på Vålerenga. Nå var det også en nabo som vaska bort taggingen. At dette skulle være en ny Bertheussen sak tror jeg er veldig lite sannsynlig. Da virker det jo merkelig at de blir utsatt for herværk med "Ut av vålrenga" tagging. Jeg tror heller ikke det er en ny lignende sak, men den fremstår som merkelig. Endret 26. juni 2021 av Theo343 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. juni 2021 Del Skrevet 26. juni 2021 (endret) 1 hour ago, frohmage said: Er det noen grunn til å tro det? I motsetning til Laila og Tor Mikkel har jo MDG alltid vært utsatte for hets og trusler. Representanter for FRP har da virkelig vært utsatt for hets og trusler i lang tid. Det er bare mer "greit" når de blir det? Endret 26. juni 2021 av Theo343 2 Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 26. juni 2021 Del Skrevet 26. juni 2021 Theo343 skrev (5 minutter siden): Da virker det jo merkelig at de blir utsatt for herværk med "Ut av vålrenga" tagging. Jeg tror heller ikke det er en ny lignende sak, men den fremstår som merkelig. Vi kjenner jo ikke personen som står bak, hvor han kommer fra, holdninger og motiver osv. Men at personen er representativ for Vålerenga. Det tror jeg ikke han er. Vålerenga står for mangfold, toleranse og inkludering. Det er ihvertfall mitt Vålerenga. Nå kjenner jeg ikke tallene spesifikt for Vålerenga, men Vålerenga er en del av Gamle Oslo, og her er MDG det største partiet. 2 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 26. juni 2021 Del Skrevet 26. juni 2021 1 hour ago, Theo343 said: Representanter for FRP har da virkelig vært utsatt for hets og trusler i lang tid. Det er bare mer "greit" når de blir det? De ser ut til å mene det er greit å gjøre det, i alle fall, så da har de vel tilsvarende toleranse andre veien? https://www.dagbladet.no/nyheter/grusomt-hat-mot-skeive/73950914 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. juni 2021 Del Skrevet 26. juni 2021 1 hour ago, ronron25 said: Vi kjenner jo ikke personen som står bak, hvor han kommer fra, holdninger og motiver osv. Men at personen er representativ for Vålerenga. Det tror jeg ikke han er. Vålerenga står for mangfold, toleranse og inkludering. Det er ihvertfall mitt Vålerenga. Nå kjenner jeg ikke tallene spesifikt for Vålerenga, men Vålerenga er en del av Gamle Oslo, og her er MDG det største partiet. Veldig forståelig. Hadde jeg bodd i vålerenga hadde jeg ant. stemt MDG selv. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå