The Very End Skrevet 20. juni 2021 Del Skrevet 20. juni 2021 (endret) (Relatert til innlegget på forrige side som sår tvil om hvor alvorlig hetsen har vært siden hun ikke har hatt beskyttelse). Skal nevnes at hun i en periode måtte fraktes i sikret kjøretøy fordi krenka folk på andre siden av landet truet henne så inni helvete - av eneste grunn at man bes om å bruke bil litt mindre. "Folk" altså... (Og ja, det er satt på spissen, men det hele koker ned til bil/miljø versus egosime - alt annet er kun en "bonus" og bensin på bålet). Det som er enda gøyere er folk som: 1) Bruker andre grupper enn seg selv i sin argumentasjon. "Hva med Gunn-Kari med 8 unger og som er uføretrygdet, hun MÅ HA BIL!". - Å tale andres sak er normalt sett bra, men når man bruker en annen gruppe som unskyldning og for å argumentere for seg selv (for her er det ikke snakk om nestkjærlighet), da er man rimelig patetisk. 2) Folk som sitter på andre siden av landet og hyler om ødelagt by og mennesker med behov for tilrettelagt transport som er stuet vekk i et sort hull. - Hvis det er så ille, hvorfor fikk byrådet ØKT oppslutning mellom periodene? Og har dere egentlig satt dere inn i unntakene og reglene rundt mennesker med tilrettelagt transport? River byrådet rullestolene og spesialkjøretøyene fra disse brukerne? Eller handler det igjen om å bruke andre grupper enn seg selv for å argumentere din egen sak? 3) Folk som gauler ut om butikkdød. - Butikkdød sier du? Ja, la oss ta et komplekst fenomen som påvirkes av en rekke faktorer (som endring i handlemønster, vaner, eksport/import, mm.), fordumme det ned til et parameter og si oss fornøyd med "forskningen" vår. Edit: trykka post for tidlig, mente å ha med noen argumenter under første avsnitt. Sorry! Endret 20. juni 2021 av The Very End 5 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 20. juni 2021 Del Skrevet 20. juni 2021 2 minutes ago, The Very End said: av eneste grunn at man bes om å bruke bil litt mindre Tidenes underdrivelse. 4 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 20. juni 2021 Del Skrevet 20. juni 2021 4 minutes ago, Tåkefyrste said: Tidenes underdrivelse. Nei. 4 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. juni 2021 Del Skrevet 20. juni 2021 (endret) 4 hours ago, The Very End said: Nei. Olso er jo ikke bare for osloboere. Det er en del tusen som må farte inn til oslo hver dag. En av dagens overskrifter i AO. Man kan bli rørt. Quote MDGs neste kamp: Få elbilen ut av byen Ett av argumentene Quote Samtidig slipper også en elbil ut mikroplast Jeg ser det spruter mikroplast bak elbilen faktisk... Hva med all plast i alle andre produkter? Quote – Vi i Sp har mistet tilliten til MDG som byrådsparti. De har vist at de setter seg selv foran samarbeid og styring av byen, sier Sandkjær. Det bør vel ikke komme som en overaskelse? Endret 20. juni 2021 av Theo343 2 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 20. juni 2021 Del Skrevet 20. juni 2021 (endret) 1 hour ago, Theo343 said: Olso er jo ikke bare for osloboere. Det er en del tusen som må farte inn til oslo hver dag. En av dagens overskrifter i AO. Man kan bli rørt. Ett av argumentene Jeg ser det spruter mikroplast bak elbilen faktisk... Hva med all plast i alle andre produkter? Det bør vel ikke komme som en overaskelse? Byrådet jobber for saker for Oslo, så det er naturlig at de har hovedfokus der. Er enig i at byen skal skulle brukes av andre, men er det noe som er enkelt her i verden er det å komme seg til og fra (og forbi) Oslo. Er sånn omtrent hundre måter å komme seg til og fra der. Og er man håndtverkere fakturerer man ut de økte kostnader til sluttbruker. Eller hvordan har folk som kjører forbi Oslo blitt negativt påvirket av endringene i bykjernen? Hva SP mener forandrer seg fra dag til dag, avhengig av hva som er mest populært. Vil heller ha et parti som er villig til å gjøre upopulære valg enn et som er falskt og forsøker å være venn med alle. Minner meg om disse mellomlederne som forsøker å være kule, men som hiver enhver under bussen for å redde sitt eget skin når det brenner på dass. Endret 20. juni 2021 av The Very End 3 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. juni 2021 Del Skrevet 20. juni 2021 Quote er det noe som er enkelt her i verden er det å komme seg til og fra Oslo. Er sånn omtrent hundre måter å komme seg til og fra der. Huh? 1 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 20. juni 2021 Del Skrevet 20. juni 2021 (endret) 5 minutes ago, Theo343 said: Huh? Du nevnte tidligere: Quote Olso er jo ikke bare for osloboere. Det er en del tusen som må farte inn til oslo hver dag. Jeg påpeker da hvor enkelt det er å komme seg fra/til/forbi Oslo. Jeg tok så videre for meg det kommende motargumentet med håndtverkere og andre som har behov for bil, og som da har fått økte kostnader. Som svar på det fakturerer man kostnadene til kunde, ergo ingen økonomiske innvirkninger, og videre ikke kan se hvordan ting er blitt så ille som folk vil ha det til 🙂 Endret 20. juni 2021 av The Very End 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. juni 2021 Del Skrevet 20. juni 2021 (endret) Quote Jeg påpeker da hvor enkelt det er å komme seg fra/til/forbi Oslo. For hvem? Og hva var disse hundre meterne du nevnte? Quote Jeg tok så videre for meg det kommende motargumentet med håndtverkere og andre som har behov for bil, og som da har fått økte kostnader. Som svar på det fakturerer man kostnadene til kunde, ergo ingen økonomiske innvirkninger Hvem er "de andre"? Hvilken virkelighet snakker man om her? Dette fremstår jo like virkelighetsfjernt som om det kom fra en MDG politiker bosatt 200m fra barnehagen med arbeidsplass 200m fra tbane i Oslo. Endret 20. juni 2021 av Theo343 2 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 20. juni 2021 Del Skrevet 20. juni 2021 (endret) 17 minutes ago, Theo343 said: For hvem? Og hva var disse hundre meterne du nevnte? Hvem er "de andre"? Hvilken virkelighet snakker man om her? Dette fremstår jo like virkelighetsfjernt som om det kom fra en MDG politiker bosatt 200m fra barnehagen med arbeidsplass 200m fra tbane i Oslo. ...... WHAT? Jeg skrev måter, ikke meter. Og hva er mest virkelighetsfjernt av: 1) Basere sin politikk på forskning, enn hvor upopulært og polariserende det kan føles for de påvirket av tiltakene. 2) Yolo! Olje til frokost, middag og kvelds. (Men sånn seriøst, forskningen har vært klar på området i over 50 år, og det er ikke virkelighetsfjernt å faktisk etterleve den - enn hvor kjipt det måtte føles. Vi er bare ikke vandt til politikere som faktisk går for en poltikk som er nødvendig). Endret 20. juni 2021 av The Very End 1 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. juni 2021 Del Skrevet 20. juni 2021 (endret) 10 minutes ago, The Very End said: Jeg skrev måter Hundre måter sier du. Kan du bli noe mer presis? Ingrid som leverer 1 barn i barnehage og 1 barn på SFO som så evt. kan bruke 45min til jobb i Oslo med bil hvor alternativet blir 1t 30min med buss, buss, tog, t-bane. Hvordan skal hun rekke jobben før kl. 9 og rekke SFO og barnehage før de stenger kl. 17 og samtidig ha 100% stilling? Kanskje hun skal sykle de 4-5 milene til og fra jobb vinterstid? Eller "ta beina fatt" som MDG sier? Forskningen du nevner er helt irrelevant for hverdagen til menneskene vi snakker om. Det er ikke "kjipt" det er virkelighetsfjernt. Politikere som ikke har bakkekontakt med folket de skal ta beslutninger på vegne av. Endret 20. juni 2021 av Theo343 2 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 20. juni 2021 Del Skrevet 20. juni 2021 (endret) 11 minutes ago, Theo343 said: Hundre måter sier du. Kan du bli noe mer presis? Ingrid som leverer 1 barn i barnehage og 1 barn på SFO som så evt. kan bruke 45min til jobb i Oslo med bil gvor alternativet blir 1t 30min med buss, buss, tog, t-bane. Hvordan skal hun rekke jobben før kl. 9 og rekke SFO og barnehage før de stenger kl. 17 og samtidig ha 100% stilling+ Jeg skal skrive en tidslinje av vår interaksjon: 1) Jeg sier det er mange måter å komme til / fra / gjennom oslo. Du er en voksen mann og vet like godt som meg at det er tog, trikk, tbane, buss, taxi, bildeling, fly, sparkesykkel og sikkert mange mange flere måter å reise på. 2) Du begynner å snakke om meter. Jeg aner ikke hva du snakker om. 3) Når du forstår at jeg ikke snakker om meter endrer du plutselig hele argumentet ditt. Nå var det plutselig ikke så farlig med de utenfor Oslo igjen, for nå er det å dytte andre grupper mennesker foran seg for å argumentere sin egen sak. Dette er et godt eksempel på posten min tidligere. Ps: du bekreftet ytterligere stereotyper: folk som kun lytter til forskning når den passer en selv og er behagelig. Endret 20. juni 2021 av The Very End 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. juni 2021 Del Skrevet 20. juni 2021 (endret) Jeg har ikke endret noe argument. Argumentet har hele tiden vært at det du sier er virkelighetsfjernt for mange av de som faktisk skal på jobb i Oslo. At måter/meter ble lest feil i ditt innlegg trenger vi ikke skrive mange meter om. Det var jo ganske opplagt lest feil. Resten av stråmannsargumentasjonen i tidslinjen din forstår jeg ikke hvor du henter fra men det er ikke fra noe jeg har skrevet. Men fortell meg gjerne hvordan "Ingrid" skal få hverdagen til å fungere med dine "hundre måter". Endret 20. juni 2021 av Theo343 2 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 20. juni 2021 Del Skrevet 20. juni 2021 Just now, Theo343 said: Jeg har ikke endret noe argument. Argumentet har hele tiden vært at det du sier er virkelighetsfjernt for mange av de som faktisk skal på jobb i Oslo. At måter og meter ble lest feil trenger vi ikke skrive mange meter om. Jo det har av relevanse. Du kan ikke endre problemstillingen din på bakgrunn av du er uenig. Heller hjelper det ikke å kalle det virkelighetsfjernt når jeg påpeker dette. Men nok om det. Greit å være uenige, men man snakker redelig om det - som er hovedpoenget i hele saken. Folk sier så mye tull om Lan og gir henne meninger hun aldri har hatt for å argumentere - forhold dere til hva som er sagt og hva hun har gjort, ikke hva dere tror hun har sagt eller gjort. 3 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 20. juni 2021 Del Skrevet 20. juni 2021 18 hours ago, CommanderKeen said: Jeg mener du er et rasshøl som klarer å skrive et innlegg som er moralsk korrupt og empatisk udugelig. Du blottlegger deg selv som en person uten medfølelse eller grunnleggende folkeskikk. Du sier at han ikke har folkeskikk i samme utpust som du kaller ham et rasshøl. Klassiker. Quote «Har hørt at Beg får noen ufine kommentarer, men trusler om voldtekt og drap må vel være greit all den tid hun ikke fengsles for å gjøre jobben sin? Vi er noen karer her som mener hun har gjort den dårlig skjønneru» Også samme sitat fra ham i din post: Quote Har ikke selv sett hetsen, og antar noen har gått over streken, siden politiet vil opprette sak. Ihvertfall må trusler være uakseptable. Har du problemer med å lese idag, mr. Kommandør? 2 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. juni 2021 Del Skrevet 20. juni 2021 (endret) 9 minutes ago, The Very End said: Jo det har av relevanse. Du kan ikke endre problemstillingen din på bakgrunn av du er uenig. Heller hjelper det ikke å kalle det virkelighetsfjernt når jeg påpeker dette. Men nok om det. Greit å være uenige, men man snakker redelig om det - som er hovedpoenget i hele saken. Folk sier så mye tull om Lan og gir henne meninger hun aldri har hatt for å argumentere - forhold dere til hva som er sagt og hva hun har gjort, ikke hva dere tror hun har sagt eller gjort. Jeg har ikke endret noe argument. Jeg forstod ikke hvorfor du skrev meter og spurte hva du mente med meter. Jeg så at jeg leste feil og det er uansett irrelevant for diskusjonen og argumentet om at det å skulle ha biler ut av byen er virkelighetsfjernt når man ikke gir gode nok alternativer først. Jeg snakker ikke om Lan men om virkelighetsfjerne MDG politikere og tilhengere generelt. Men la oss så komme til saken igjen. Quote Jeg påpeker da hvor enkelt det er å komme seg fra/til/forbi Oslo. Du sier Quote Det er mange hundre måter å komme seg til og fra Oslo Situasjonen til Ingrid og lignende situasjoner er de som gjelder x antall mennesker som sliter med å se fornuften til MDG og deres "bilen ut av byene" politikk. Det er virkelighetsfjernt når MDG fører en politikk uten evne til å sette seg inn i andres hverdagssituasjon. Endret 20. juni 2021 av Theo343 1 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 20. juni 2021 Del Skrevet 20. juni 2021 18 hours ago, CommanderKeen said: Ja, hvordan våger ungdommen protestere mot politikk som effektivt ødelegger muligheten for den videre eksistensen av mennesker på jorden? Tror du global oppvarming vil føre til at mennesket som art dør ut om vi ikke stopper med olje nå med en gang? 1 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 20. juni 2021 Del Skrevet 20. juni 2021 (endret) 31 minutes ago, Theo343 said: Jeg har ikke endret noe argument. Jeg forstod ikke hvorfor du skrev meter og spurte hva du mente med meter. Jeg så at jeg leste feil og det er uansett irrelevant for diskusjonen og argumentet om at det å skulle ha biler ut av byen er virkelighetsfjernt når man ikke gir gode nok alternativer først. Jeg snakker ikke om Lan men om virkelighetsfjerne MDG politikere og tilhengere generelt. Jeg er uenig. Men ser at vi her går i sirkler. Vil avslutningsvis si at hvis det å gjøre tiltak i henhold til hva forskningen sier vi må gjøre (bilen er bare forsmak og en lavthengende frukt), ja da lever vi i to forskjellige virkeligheter. Men det er nok denne differensieringen av virkeligheter som har ført til at Lan må tåle mye bråk. Edit: fjerna typos. Endret 20. juni 2021 av The Very End 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. juni 2021 Del Skrevet 20. juni 2021 (endret) 17 minutes ago, The Very End said: Jeg er uenig. Men see at vi her går i sirkler. Du sier en ting, for så å endre det i neste svar for deretter å bli forvirret når jeg påpeker dette. Poenget mitt er ikke å angripe eller henge deg ut, men det du skriver er lite sammenhengende. Vil avslutningsvis si at hvis det å gjøre tiltak i henhold til hva forskningen sier vi må gjøre (bilen er bare forsmak og en lavthengende frukt), ja da lever vi i to forskjellige virkeligheter. Uenig i hva da? Fysikkens lover og hvordan tid og klokke fungerer? Uenig i at kjernetiden til ingrid er 9-14 og at SFO stenger kl 17? Kan du peke på hvor det jeg skriver er lite sammenhengende? Jeg ser ikke at det skal være så innviklet eller komplisert å følge den tråden? Forskningen kan si akkurat hva den vil, det gjør ikke tiltakene mindre virkelighetsfjerne. MDG Politikere og tilhengere som lever i bobler eller luftslott? Det er jo skremmende hvis folk som ikke forstår såpass enkle hverdager skal sitte å beslutte noe som vil ramme titalls tusen som har arbeidsplass i byen. Endret 20. juni 2021 av Theo343 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 20. juni 2021 Del Skrevet 20. juni 2021 (endret) Red Frostraven skrev (På 25.5.2021 den 11.57): ...det rare er at jeg bare har hørt om lovbrudd i Lan Marie Berg sine etater. Finnes det noen oversikt over avdekkede lovbrudd i andre etater jeg kan lese, for å sammenligne..? Altså -- helst samme etater årene før. Hvis ikke det finnes noen oversikt, hvordan skal folk som ikke vet noe om arbeidslivskriminalitet kunne vurdere om problemet er Berg eller har vært et problem helt til Berg ble leder -- og ble ryddet opp i under henne..?! ...altså. Seriøst. Jeg trenger sammenligninger for å gjøre en vurdering. Det jo ikke hun som gjør lovbrudd, men etaten hun har ansvar for. Også er vel ikke bruddene på arbeidsloven og økonomi varsel det egentlige problemet, men at hun har meldt ifra for sent. Jeg ser ingen negative motiver med dette, jeg ser en fersk politiker som ikke er en broiler. Og sånn sett velkommen. Politikken til partiet vet jeg ikke så mye om enn at det i førsten kom mye rare forslag, også et kjennetegn for nye partier, med lite erfarne politikere... Jeg tror de bare er bra for Oslo, ikke en uting med en grønn miljøbevisst hovedstad. Er litt mer usikker på Stortinget, iforhold til kommunen. Endret 20. juni 2021 av Gouldfan Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 20. juni 2021 Del Skrevet 20. juni 2021 Theo343 skrev (14 minutter siden): Jeg har ikke endret noe argument. Jeg forstod ikke hvorfor du skrev meter og spurte hva du mente med meter. Jeg så at jeg leste feil og det er uansett irrelevant for diskusjonen og argumentet om at det å skulle ha biler ut av byen er virkelighetsfjernt når man ikke gir gode nok alternativer først. Jeg snakker ikke om Lan men om virkelighetsfjerne MDG politikere og tilhengere generelt. Men la oss så komme til saken igjen. Du sier Situasjonen til Ingrid og lignende situasjoner er de som gjelder x antall mennesker som sliter med å se fornuften til MDG og deres "bilen ut av byene" politikk. Det er virkelighetsfjernt når MDG fører en politikk uten evne til å sette seg inn i andres hverdagssituasjon. Det er dette som er hovedproblemet med MDG. De ser KUN ting fra sitt eget ståsted, og ikke helheten. Når de i tillegg cherrypicker fakta og whataboutisme som argumentasjon blir det bare idiotisk. Hører nesten ingen av de som bor i byen synes det er et stort problem med trafikk i byen. Jeg sparer masse tid på å bruke bil fremfor kollektivtrafikk når jeg bruker bilen, særlig utenfor rushet, men også ofte når det er rush fordi man kjører mot køen. Og det som evt. har gjort det vanskeligere for bilbrukere har vært endringer hvor man bevisst har redusert fremkommeligheten for biler. De tiltakene som har blitt gjort i Oslo har gjort lite eller ingentig for å bedre kollektivtrafikkens vilkår. Det som stort sett har skjedd er at man har laget sykkelveier som til dels fortrenger kollektivtransporten og lager mer kø for bussene. Reisehastigheten for kollektivtransporten har gått ned de siste årene. Kroneksempelet er Bygdøy Alle der man fjernet kollketivfeltet for å lage sykkelfelt, og så etterpå skylder man på bilene for at det ble mye kø... Jeg synes ikke dagens byråd har gjort noe som har gjort min hverdag i byen bedre. Skoletilbud og tilbud til svake grupper har blitt dårligere. Gode private barnehager legges ned. Det blir vanskeligere å parkere bilen sin. Sykkelfeltene har i liten grad gjort det bedre å sykle. Det beste er ofte å sykle i sidegater med lite trafikk. (Typisk eksempel er Kirkeveien. Sykle heller i Jacob Aalls gate) Mange jeg kjenner har flyttet eller vurderer å flytte fordi hverdagen deres blir mer tungvindt, og de får et lettere liv ved å flytte ut av byen. Kommer sannsynligvis til å gjøre det samme selv når barna har blitt litt større og ute av skolegangen. Det er ganske ironisk at man gjør det mindre effektivt å bo i byen. Hele poenget er at byen skal være effektiv. 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå