Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Fikk annet produkt enn avbildet på europris

Anbefalte innlegg

Kjøpte en ryobi sirkelsag fra europris sin nettbutikk.
Står tydelig på saga på bildet at den er børsteløs, men den jeg mottok i posten er ikke børsteløs?
https://www.europris.no/p-sirkelsag-18v-r18cs-0-ryobi-one-197115

Hva har jeg  krav på da? 

Viss di har valgt feil bilde på annonsen har jeg fremdeles krav på å få den børsteløse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det egentlig en feil? Du skal ha fått "Sirkelsag 18V R18CS-0, Ryobi One+".  Jeg antar at den modellen er børsteløs.

Hvis du ikke har mottatt denne varen så foreligger det en forsinkelse. Du kan kreve å fastholde kjøpet. Det kan forøvrig være at de har tatt forbehold for skrivefeil og at de feks ikke har varen tilgjengelig. 

Du skal ikke betale for noe du ikke har bestilt. Hvis dette er tilfellet, ta kontakt med Europris for retur av varen, så order det seg sikkert.

Lenke til kommentar

Jeg mener du kan ha en god sak.  Det står så tydlig på bildet at sagen har børsteløs motor. Du hadde kanskje ikke kjøpt sagen hvis det ikke stod børsteløs på bildet. De har lagt ved feil produktbilde. Send en mail eller ring support. Du har uansett 14 dagers angrerett.

Edit: Til info,  jeg bare synser ;)

Endret av Tarzan93
Lenke til kommentar

Tja, godt mulig at du kan kreve å få en børsteløs sirkelsag siden det er det illustrasjonsbildet viser. 

En vare har en "mangel" hvis den ikke svarer til opplysninger som selgeren har gitt i sin markedsføring, se fkjl §16.  Ut ifra illustrasjonsbildet har du krav på en børsteløs. 

I FKU-2018-1138 var det en illustrasjon av en altandør. Denne slo utover på illustrasjonsbildet. Forbrukeren fikk ikke en slik dør og kunne kreve å få en slik dør til den prisen han hadde betalt, forutsatt at de hadde produktet. Hvis ikke så var alternativet å heve kjøpet. FKU brukte regelen om omlevering, altså fkjl §29.

Edit: forarbeidene åpner for at selv om selgeren selv ikke har varen på lager, så kan han sørge for at noen andre leverer varen: 

Det er etter bestemmelsen tilstrekkelig at selgeren «sørger for» at mangelen blir rettet eller at omlevering skjer. Bestemmelsen er derfor ikke til hinder for at retting eller omlevering skjer ved hjelp av en annen enn selgeren eller hans folk, så lenge lovens alminnelige vilkår er oppfylt

I FKU-2016-2145 Var det ikke samsvar mellom illustrasjonsbildet og teksten. FKU uttalte:

...dersom dusjkabinettet ikke leveres som avbildet, burde dette fremkommet tydelig av annonseteksten. Da det ikke er tatt inn et slikt klart forbehold i produktinformasjonen, er utvalget av den oppfatning at klageren hadde grunn til å forvente at dusjkabinettet ble levert som avbildet...

Endret av pedr0a
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...