Labelle Skrevet 22. mai 2021 Del Skrevet 22. mai 2021 (endret) Hei, Hadde lyst å få den grønneste plenen i borretslaget. Evt neste år om behandlingen blir omfattende. Hørt rykter at min hage har alltid vært grønn før jeg kjøpte boligen. Fått barn nå så tenker grønn plen hører sammens med det. Snøen har nylig sluppet taket her og jeg har nå lånt meg en vertikalskjærer. Gikk 2 runder over plenen og kastet ca 8 fulle trillebårlass med mose/dødt gress. Hva er neste steg på listen nå? Tenkte kanskje gjødsel? Men ser ikke det er meldt noe nedbør på langtidsvarselet. Vits å vanne plenen med sprinkler? Virker som mange er imot dette.. Endret 22. mai 2021 av Labelle Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 22. mai 2021 Del Skrevet 22. mai 2021 Gjør som bonden, snu på jorda og så på nytt. Kanskje bildet "lyver", men gresset ser hardpakka ut. Hvordan ser det ut hos naboene? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 27. mai 2021 Del Skrevet 27. mai 2021 Sleng på litt dressjord, jevnt lag på 2mm. Kan også ha på litt plengjødsel. Vann passe godt. Mulig du også bør slenge på litt gressfrø i de områdene det er helt bart. Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 27. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2021 Har raket bort mose og dødt gress. Strødd plenfrø og gjødsel. Vannet gjennom hele natten. Må skje noe snart. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 27. mai 2021 Del Skrevet 27. mai 2021 Kalk kan hjelpe, mulig jorda har feil ph. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 28. mai 2021 Del Skrevet 28. mai 2021 Nå tar det litt lenger tid å pleie en gressplen enn å male en vegg... Du kan ikke forvente grønn plen etter en liten natt med vanning. Vent å se hva som skjer midtveis uti juni tenker jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå