Gjest Marius B. Jørgenrud Skrevet 22. mai 2021 Del Skrevet 22. mai 2021 Unngå skadevare: Sørg for at PC-en din støtter et av disse språkene Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 22. mai 2021 Del Skrevet 22. mai 2021 (endret) Jeg vil påstå det er et ‘trick’ man IKKE bør følge. Man vil i verste fall tiltrekke seg vestlige hærverkere og i verste scenario stygge organisasjoner som NSA og europeiske etteretningtjenester, som blir nysgjerrige på hvorfor man har kyrillisk på pc’n. -Jo, det er litt tinnfoliehatt over kommentaren min, men poenget er at beste måten å unngå dritt på komputeren, er å unngå å framstille den som ei honningkrukke. For eksempel, ikke endre SSID til ‘Hackerproofed’, ‘Lolitabox’, og lignende leet-speak. Endret 22. mai 2021 av Sandormen Lenke til kommentar
LocoMortis Skrevet 22. mai 2021 Del Skrevet 22. mai 2021 Er det ikke en bedre ide å kappe hver eneste internettkabel til Russland (og Kina)? 5 Lenke til kommentar
Bjarne Nilsson Skrevet 22. mai 2021 Del Skrevet 22. mai 2021 Ingen kabel kutting trenges, det er bare for ispene i resten av auropa Å ignorere bgp annoncrmrnts fra russiske isper eler enda bedre slutte å annonsere sine prefix til russiske isper 1 1 Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 22. mai 2021 Del Skrevet 22. mai 2021 Sandormen skrev (6 timer siden): Jeg vil påstå det er et ‘trick’ man IKKE bør følge. Man vil i verste fall tiltrekke seg vestlige hærverkere og i verste scenario stygge organisasjoner som NSA og europeiske etteretningtjenester, som blir nysgjerrige på hvorfor man har kyrillisk på pc’n. -Jo, det er litt tinnfoliehatt over kommentaren min, men poenget er at beste måten å unngå dritt på komputeren, er å unngå å framstille den som ei honningkrukke. For eksempel, ikke endre SSID til ‘Hackerproofed’, ‘Lolitabox’, og lignende leet-speak. I tillegg så kan man bli "fingerprinted" av alle cookies på tvers av nettsteder. Det er uendelig mye lettere å identifisere deg om du har et relativt sjeldent språkvalg installert. F.eks hvor mange er det som har både engelsk, norsk og russisk installert? Ikke mange ihvertfall, da er det lett å bli identifisert. 1 Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 22. mai 2021 Del Skrevet 22. mai 2021 Er dette anno 2021 versjon av hva ellers het "kjerringråd"? 2 Lenke til kommentar
rosetta stoned Skrevet 23. mai 2021 Del Skrevet 23. mai 2021 с кем вы больше всего сталкиваетесь? похоже на хороший совет, это. 2 Lenke til kommentar
Karstein H Skrevet 24. mai 2021 Del Skrevet 24. mai 2021 Selv har jeg mer tro på røverspråk... 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. mai 2021 Del Skrevet 26. mai 2021 Står i artikkelen at det er ØKT sjanse for skadevare, da du kun unngår Russisk skadevare, men større sjanse for skadevare fra ikke-Russiske land. Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 26. mai 2021 Del Skrevet 26. mai 2021 Чё там, с гугл транслитом? Спалился, ёпта. Lenke til kommentar
mixtape Skrevet 11. juli 2021 Del Skrevet 11. juli 2021 Ei, jeg hacket Pc,n til sjefen og skremte skiten av typen tidlig på åttitallet. Idag gjør jeg ikke sånnt. Sitt rolig i jolla.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå