sujee Skrevet 22. mai 2021 Del Skrevet 22. mai 2021 (endret) Eu godkjent fra 2021 januar. Har lagt merke til at bilen rister når jeg gasser fullt på alle gir. oppoverbakker også. bilen rister kun når jeg gasser fullt. sørlig fra 60km/t til 70km/t. Noen tips? Endret 22. mai 2021 av sujee Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 22. mai 2021 Del Skrevet 22. mai 2021 Høres ut som ubalanse i dekk Lenke til kommentar
sujee Skrevet 22. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2021 Powertrainer skrev (1 time siden): Høres ut som ubalanse i dekk så, på grunn av ubalanse i dekk, når jeg gasser så vil bilen riste? kun når jeg gasser. ikke i andre tilfeller Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 22. mai 2021 Del Skrevet 22. mai 2021 sujee skrev (7 minutter siden): så, på grunn av ubalanse i dekk, når jeg gasser så vil bilen riste? kun når jeg gasser. ikke i andre tilfeller Da vil jeg ha sjekket motorfestene også Lenke til kommentar
sujee Skrevet 22. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2021 Powertrainer skrev (36 minutter siden): Da vil jeg ha sjekket motorfestene også har foresten dårlige sommerdekk, så dette kan ha en innvirkning på det. men skal få sjekket balansen i dekkene, motorfeste. noe mer jeg burde ta en titt? Lenke til kommentar
Penny Skrevet 22. mai 2021 Del Skrevet 22. mai 2021 Årsmodell? Automat eller manuell? Lenke til kommentar
sujee Skrevet 22. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2021 Penny skrev (57 minutter siden): Årsmodell? Automat eller manuell? 2007 manuell tdi. BR42871 Lenke til kommentar
sujee Skrevet 22. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2021 Kan det være at tenningspluggen har fått inn litt olje? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. mai 2021 Del Skrevet 22. mai 2021 (endret) 24 minutes ago, sujee said: Kan det være at tenningspluggen har fått inn litt olje? Nei. Edit: Diesel har ikke tennplugger. Endret 22. mai 2021 av sedsberg Lenke til kommentar
sujee Skrevet 22. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2021 sedsberg skrev (8 minutter siden): Nei. Edit: Diesel har ikke tennplugger. Hva med injektoren? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. mai 2021 Del Skrevet 22. mai 2021 Da burde du fått motorlampe samt kjent det på redusert effekt. Samt det at det blir værre ved en bestemt hastighet tyder på ubalanse eller noe løst. Ubalanse i dekk, felger, kast i dekk, kast i skive, materialmigrasjon (eller hva det nå heter) på skiver, caliper som henger, motorfester, drivakslinger/knuter samt alt annet som drivverket er koblet til. Lenke til kommentar
Pstereo Skrevet 22. mai 2021 Del Skrevet 22. mai 2021 Har denne motoren selv. Den er jo viden kjent for ganske røff gange. Motorfestene får kjørt seg. Ikke opplevd det du nevner, men med for slitne motorfester kan motoren sikkert bevege seg ganske heftig. Sjekk hvordan den oppfører seg når du åpner panseret og gir gass. Kan jo være mye annet også selvsagt. Lenke til kommentar
sujee Skrevet 22. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2021 SecoY skrev (58 minutter siden): Har denne motoren selv. Den er jo viden kjent for ganske røff gange. Motorfestene får kjørt seg. Ikke opplevd det du nevner, men med for slitne motorfester kan motoren sikkert bevege seg ganske heftig. Sjekk hvordan den oppfører seg når du åpner panseret og gir gass. Kan jo være mye annet også selvsagt. okei! skal få sjekket motorfestene. takk! kommer tilbake med feedback soon Lenke til kommentar
sujee Skrevet 22. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2021 oppdatering: når jeg gasser skikkelig på gir 3 så er det ikke mye risting. men på gir 4 er det da man legger merke til at det rister. sjekket motorfestene(de jeg kunne se) alt var stramt på plass. noen flere forslag? Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 22. mai 2021 Del Skrevet 22. mai 2021 Hva med clutch eller "innhold" i clutch-hus? Drivledd eller drivknuter skulle vel ikke endre seg med gearvalg. Omdreiningshastighet til svinghjul og clutch vil endres med gearvalg, og vibrasjon vil kunne variere med gasspådrag og turtall. (Men det dreier seg vel om en bil med manuell gearing?) Lenke til kommentar
bruker-540634 Skrevet 22. mai 2021 Del Skrevet 22. mai 2021 Lager den også lyd? Vet at omtrent alle med vag dieselmotorer med 4 sylindre må på etter eller annet tidspunkt bytte svinghjulet, men vet ikke om den også kan skape vibrasjoner. Lenke til kommentar
sujee Skrevet 22. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2021 skal få sjekket hos en mekaniker. er så usikker hva det kan være. Lenke til kommentar
sujee Skrevet 22. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2021 arne22 skrev (35 minutter siden): Hva med clutch eller "innhold" i clutch-hus? Drivledd eller drivknuter skulle vel ikke endre seg med gearvalg. Omdreiningshastighet til svinghjul og clutch vil endres med gearvalg, og vibrasjon vil kunne variere med gasspådrag og turtall. (Men det dreier seg vel om en bil med manuell gearing?) jupp. manuell Lenke til kommentar
Gjest123456 Skrevet 22. mai 2021 Del Skrevet 22. mai 2021 sujee skrev (6 timer siden): jupp. manuell Kan også være dobbelmasse svinghjul.er et kjent problem på alle med dobbelmassesvinghjul. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 23. mai 2021 Del Skrevet 23. mai 2021 Gjest123456 skrev (26 minutter siden): Kan også være dobbelmasse svinghjul.er et kjent problem på alle med dobbelmassesvinghjul. Men da burde man kunne merke vibrasjonene når bilen står i fri og man gir gass, samt ved andre hastigheter og -gir. Vil jeg tro. Hvis det bare skjer ved pådrag i 4. gir, kan man mistenke feil med tannhjul, syncroringer tilknyttet nevnte gir. Ikke sikker på om det kan skape vibrasjon da… TS: Opplever du giringen som OK? Ikke noen problemer med å skifte til spesielt 4. gir? sujee skrev (7 timer siden): sjekket motorfestene(de jeg kunne se) alt var stramt på plass. Festene skal tåle mye krefter så det er sjelden at en visuell inspeksjon gir fasiten; man må nærmest bruke et brekkjern og bikke (på rett sted) mellom motor og travers ved festet for å finne slakk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå