Gjest e6f9b...8a3 Skrevet 21. mai 2021 Del Skrevet 21. mai 2021 Har alltid lurt på dette. Kan de egentlig stoppe deg på det grunnlaget at du har en el sparkesykkel som ser beefy ut? Anonymous poster hash: e6f9b...8a3 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 21. mai 2021 Del Skrevet 21. mai 2021 Ja. Politiet har heimel etter vegtrafikklova til å gjennomføre trafikkontroll av eit kvart køyretøy, det er ikkje nødvendig med mistanke om straffbare forhold. Køyretøy er etter forskrift om krav til køyretøy definert som ei kvar innretning som kan køyrast på bakken utan bruk av skinner. 1 Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 21. mai 2021 Del Skrevet 21. mai 2021 Klart de kan. Et "kjøretøy" som ser beefy ut, en plastrakett, en snutemagnet. Det lukter dritt i lang vei og kun fantasien setter grenser for hvilket grunnlag de stopper deg på. Selv har jeg blitt stoppet som fotgjenger og da brukte de "aggressiv gange" som grunnlag. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 22. mai 2021 Del Skrevet 22. mai 2021 Jeg har blitt stoppet i promillekontroll fordi jeg unngiikk å kjøre i alle hullene i veien. Da har politiet lite å gjøre, men dette var mange år siden, før reformen. Lenke til kommentar
Ardinur Skrevet 22. mai 2021 Del Skrevet 22. mai 2021 Loven sier at det er ulovlig med elsparkesykler som har potensiale for å gå over fartsgrensen. Det spiller ingen rolle om du faktisk kjører over den eller ikke, og teknisk sett er det lov å kjøre i f.eks 30 km/t i nedoverbakke, så lenge motoren ikke fungerer på dette punktet. Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 22. mai 2021 Del Skrevet 22. mai 2021 Ardinur skrev (2 timer siden): Det spiller ingen rolle om du faktisk kjører over den eller ikke, og teknisk sett er det lov å kjøre i f.eks 30 km/t i nedoverbakke, så lenge motoren ikke fungerer på dette punktet. ...og du ikke bryter fartsgrensen... Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 22. mai 2021 Del Skrevet 22. mai 2021 BIGG skrev (7 minutter siden): ...og du ikke bryter fartsgrensen... Har nok syklet mye over fartsgrensen i mine yngre dager. Er ikke akkurat vanlig med fartsmåler på sykkel. Aldri hørt om noen som har fått fartsbot på sykkel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå