Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tynne gummi "ingerbøl"-aktig greier for å forhindre kloring og oppskraping?

Gjest 0e510...169

Anbefalte innlegg

Gjest 0e510...169

Hei.
Finnes det noen fingerbøl-aktige greier i gummi som jeg kan feste på fingertuppene til "lysten" går over, og jeg har distrahert meg nok med spill eller noe sånt? Evt noe jeg kan feste rundt armen, som er luftende og ikke varmt? Slik at jeg ikke får skrapt.

Når jeg har mye angst så har jeg en vane for å skrape meg opp på armen med neglene. Det er alltid bare overfladisk, og mer som skrubbsår å regne som. Men har gått igjennom noen runder med betente sår i ettertid.
Det som hjelper noen ganger er selvsagt å sette seg ned å spille, men den skadingen er nesten som tvang å regne, ikke sånn at jeg ikke klarer å ta kontrollen selv, hvis jeg ikke er "for dypt inn i angsten". Er mest som avledning, men hjelper sjeldent og jeg får stygge skrubbsår på armen.

I vinter så var det enklere å forhindre, siden da tok jeg bare på meg ei tjukk genser eller noe, samt en langermet t-skjorte under. Men er litt vanskeligere å ikke gjøre det når jeg da sitter kun i t-skjorte, det er varmt, skjelver som et aspeløv og hyperventilerer. Men etter påske så har "alt" (angst og sånt) egentlig bare blitt verre og eskalert mer og mer.

Anonymous poster hash: 0e510...169

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 0e510...169

Glemte å skrive at det må være mulig å bruke tastatur og mus, og evt spillkontroller mens jeg har på de "fingerbølgreiene".

Lenke til kommentar

Vil det fungere godt nok med å ta på eingongshanskar? Det vil dekke til neglane og samtidig gi full fingerfleksibilitet. 

Ellers så får du kjøpt fingerbøl i silikon. Der finst det to typar, enten fingerbøl til sying som er ganske kraftige, eller til kontorbruk for å bla i papir. 

Vil det fungere å bruke plaster eller tape? Då kan du dekke berre sjølve naglen men fortsatt ha fingerflata til tastatur og touchflater. 

Ein anna quick-fix kan være å klore i eit såpestykke slik at du fyller området under naglen med såpe. Då blir naglen mindre skarp, og du vil redusere bakterietilgangen i såret du klorer slik at faren for infeksjon blir mindre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 0e510...169
The Avatar skrev (På 21.5.2021 den 23.07):

Vil det fungere godt nok med å ta på eingongshanskar? Det vil dekke til neglane og samtidig gi full fingerfleksibilitet. 

Ellers så får du kjøpt fingerbøl i silikon. Der finst det to typar, enten fingerbøl til sying som er ganske kraftige, eller til kontorbruk for å bla i papir. 

Vil det fungere å bruke plaster eller tape? Då kan du dekke berre sjølve naglen men fortsatt ha fingerflata til tastatur og touchflater. 

Ein anna quick-fix kan være å klore i eit såpestykke slik at du fyller området under naglen med såpe. Då blir naglen mindre skarp, og du vil redusere bakterietilgangen i såret du klorer slik at faren for infeksjon blir mindre. 

Takk. Skal se på det med plaster eller tape og fingerbøl til kontorbruk. :) 
Er engangshansker solid nok? Og neglene vil ikke skjære seg igjennom dem?

del_diablo skrev (På 21.5.2021 den 23.38):

Finnes hansker i bambus eller bomull til eksem. For de av oss som klør seg til døde over nettene.
Stresskløe derimot bør ikke oversees. Men sikkert vanskelig å bli kvitt årsakene.

Fant disse: https://www.apotek1.no/produkter/bamboo-eksemhansker-str-m-1par-812151p
Takk for tips. :) 

Skal også forhøre meg med behandler angående tipsene deres. Tusen takk. :D 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest 0e510...169

Har klødd litt igjen, men prøver å ikke klø for mye.
Har bestilt de bomullshanskene jeg lenket til lengre oppi tråden her. 1 par M og 1 par L. Er usikker hvilken størrelse jeg bruker.
Prøvde de tynne vinterhanskene, mine men de var akkurat for tjukke, for spillkontroller og, tastatur og mus, og jeg begynte å svette, og klø-trangen ble sterkere.
Klør heller på joggebuksa foreløpig, slik at jeg ikke lager sår på armen eller noe sånt. :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...