Gå til innhold

hovedkort diskusjon

Gjest Slettet+1374861

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+1374861

såvidt jeg har kommet fram til er KT266A det absolutt beste chipsettet @ the moment.

det jeg lurer på er hvor bra er denne thermal kunksjonen som hovedkortet kan gi støtte til XP prosessorer med?

er det verdt det?

hvilket av de kortene med KT266A chipset er best (prismessig, overklokking...)?

blir nForce noe å satse på?

hva blir det bra på?

hva blir det ikke bra på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den innebygde thermal funksjonen på de nye athlon XP prosessorene støttes ikke av noen av dagens socket A hovedkort. Noen hovedkort har derimot en funksjon som slår av PC'n når prosessoren blir så-så mange grader.

nForce vil ble hakket dårligere enn 266a, men det er bare snakk om 2-3% ytelsesmessig. Onboard lyden til nForce er overlegen. Belastningen på CPU er minimal med denne onbord lyden...

Det innebygde GeForce2 MX kortet er derimot ingenting å skryte av. Det yter dårligere enn et GF2 MX-400 og er dermed ingen god løsning til en 'gamer'.

Prisen på nForce kortene er jeg ikke sikker på. Det får noen andre finne ut :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-10-25 12:04, amd_guru skrev:

Den innebygde thermal funksjonen på de nye athlon XP prosessorene støttes ikke av noen av dagens socket A hovedkort. Noen hovedkort har derimot en funksjon som slår av PC'n når prosessoren blir så-så mange grader.

nForce vil ble hakket dårligere enn 266a, men det er bare snakk om 2-3% ytelsesmessig. Onboard lyden til nForce er overlegen. Belastningen på CPU er minimal med denne onbord lyden...

Det innebygde GeForce2 MX kortet er derimot ingenting å skryte av. Det yter dårligere enn et GF2 MX-400 og er dermed ingen god løsning til en 'gamer'.

Prisen på nForce kortene er jeg ikke sikker på. Det får noen andre finne ut
:)

kilde til at nForce yter dårligere enn KT266a?

Temp sensoren i AthlonXP blir av flere HK støttet til å lese av temperaturen(utover det vet jeg ikke mer)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...