Gå til innhold

Jeg er så lei av Telenor! De setter opp prisen i hytt å gevær!

Anbefalte innlegg

Jeg skiftet fra kopper tilkobling til fiber for de at Telenor drev å sette opp prisen hele tiden. Det ble super dyrt for en veldig treg linje! 

Jeg ble solgt et fiber abonnement som skulle vare i 2 år uten endringer.

I dag fikk jeg en e-post hvor de sier at prisen snart går opp, å jeg er så jævla lei! Ja farten går også opp, men jeg trenger ikke mer fart! Å jeg ble lovet at prisen ikke skulle endres i 2 år! 

Hva kan jeg gjøre? Hvordan har de låv til dette?
Føler meg så maktesløs, spesielt for de jeg MÅ ha fiber fra Telenor siden det er Telenor sine kabler som er strukket inn i bygget. Jeg har fortsatt kopper linjen inn i leiligheten, så jeg kan teknisk sett gå tilbake til å bruke den. Men 1mb ned og 0.6mb opp er ikke veldig bra…

EDIT: Fikk svar fra Telenor, de setter vist ikke opp prisen (og farten) før de 2 årene er oppe allikevel. Skulle ønske de ikke sendte meg den e-posten in the first place 

Endret av TheOats
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1 mb ned og 0,6 mb på fiber? Høres ut som en feil. 

Ta kontakt med kundeservice og hør med dem. Selv om det er Telenor som eier fibernettet, plikter Telenor å dele nettet med andre leverandører. Dette skjedde ved en lovendring som tredde i kraft 2015. Jeg kjenner ikke til detaljene her; men jeg tror du har andre muligheter. For eksempel Nextgentel: https://www.nextgentel.no/bestilling/produkter/internett - bare søk på adressen din og se selv. 

Men dessverre er fiber alt for dyrt i Norge. Manglende konkurranse og enkelte aktører som nærmest har monopol er skyld i dette. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
15 minutes ago, Kris85 said:

1 mb ned og 0,6 mb på fiber? Høres ut som en feil. 

Ta kontakt med kundeservice og hør med dem. Selv om det er Telenor som eier fibernettet, plikter Telenor å dele nettet med andre leverandører. Dette skjedde ved en lovendring som tredde i kraft 2015. Jeg kjenner ikke til detaljene her; men jeg tror du har andre muligheter. For eksempel Nextgentel: https://www.nextgentel.no/bestilling/produkter/internett - bare søk på adressen din og se selv. 

Men dessverre er fiber alt for dyrt i Norge. Manglende konkurranse og enkelte aktører som nærmest har monopol er skyld i dette. 

Sorry, jeg er ikke så god til å uttrykke meg riktig. 1mb ned oh 0.6mb opp er sånn ca det jeg fikk på copper før. Så det å bytte tilbake til det er ikke noe jeg har lyst til, mente jeg.

Åå! Jeg viste ikke at de måtte dele! Takk, skal see nærmere på det! 

Enig i det med mangel på konkurranse. Når perioden jeg er bundet til Telenor er over så håper jeg at jeg kan skifte til en mindre leverandør. 

8 minutes ago, torbjornen said:

Er mobilt breiband eit alternativ?

De har vel begrensinger på data? Jeg laster ned spill og ser på YouTube og Twitch MANGE timer i måneden. I tillegg så laster jeg opp backup av alle bildene mine i RAW format, så det blir en del data.

men jeg fikk nettopp svar på en e-post jeg sendte Telenor angående dette, å det høyes ut som om jeg beholder prisen og farten jeg har nå ut perioden jeg ble lovet. Skjønner ikke hvorfor de sendte meg den e-posten om prisøkning da 😕

• Liker 1
Lenke til kommentar
Sitat

De har vel begrensinger på data? Jeg laster ned spill og ser på YouTube og Twitch MANGE timer i måneden. I tillegg så laster jeg opp backup av alle bildene mine i RAW format, så det blir en del data.

men jeg fikk nettopp svar på en e-post jeg sendte Telenor angående dette, å det høyes ut som om jeg beholder prisen og farten jeg har nå ut perioden jeg ble lovet. Skjønner ikke hvorfor de sendte meg den e-posten om prisøkning da 😕

Du får være glad hvis du og andre:

Fiber, hvor lett er det og prute på prisen etter bindingstiden?

https://www.nextgentel.no/priser/bredband#fiberabonnement

Siden de som har mest grunn å være misfornøyd er coax kunder, de får ikke oppgradering til 1 gigabit foreløpig og de får økt pris.Man er heldig hvis man får prutet på prisen etter bindingstid som regel er det mye som skal til.

Men ser ikke ut som det er oppdatert etter 1 gigabit kom. Og man mister vel TWE tjeneste og dekoder etc. Må vel finne løsning på slikt et annet sted. Så valgmulighetene er få.

Fleste andre får kun gå ut fra binding hvis prisen økes men har man ikke alternativer hjelper det lite, men generieltsett så får flere og flere alternativer noen telenor fiber kunder kan bytte til nextgentel.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...