Shaddiz Skrevet 21. mai 2021 Del Skrevet 21. mai 2021 Eg og kona var ute å gjekk, då me fant 2 skaller, ein ganske i orden, den andre er overkjørt skalle, men har ryggraden intakt. Fant også nokke som minner om ei tann på dei. Er det nokken som kan sei meir om ka dette kan være? Lenke til kommentar
Stu1 Skrevet 25. mai 2021 Del Skrevet 25. mai 2021 Interessant. Kan ligne på en fisk, men er helt sikkert en gnager. Lenke til kommentar
Shaddiz Skrevet 26. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2021 Burde kanskje ha nevnt da, men dei blei funnet nær vannkant/strand. Rett i nærheten av ein båtkai. Det er skog i umiddelbar nærhet. Prøver å finne bilder av skaller av f.eks mår eller røysekatt .. men finn ikkje nokke som ligner. Ei heller ikkje nokken fisk, så me er ganske forvirra, men samtidig veldig nysgjerrig på ka det kan være 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. mai 2021 Del Skrevet 26. mai 2021 Definitivt en fisk. Mulig det er en torsk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071 Skrevet 26. mai 2021 Del Skrevet 26. mai 2021 Fisk, trolig en type torskefisk. Den "tanna" er antageligvis en ørestein. Lenke til kommentar
Shaddiz Skrevet 26. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2021 Den låg faktisk inne i den skallen som ikkje var overkjørt, men eg tenkte den kanskje hadde berre "falt" bakover.. den ser iallefall veldig ut som ørestein. Men eg finn ikkje nokken bilder av hodeskaller frå torsker .. kanskje derfor eg har slitt såpass med å finne utav dette Takker for info dere kommer med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå