LBe Skrevet 22. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2021 De sier at det "jobber med saken" og det har de sagt siden i fjor høst. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. mai 2021 Del Skrevet 22. mai 2021 Quote Etter forbrukerkjøpsloven skal utbedringen skje uten kostnad eller vesentlig ulempe for deg, og dersom reparasjonen tar mer enn en uke, har du krav på erstatningsgjenstand. Normalt vil rimelig tid innebære at man må tåle cirka fire uker reparasjon før man kan snakke om utenfor rimelig tid. 1 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 22. mai 2021 Del Skrevet 22. mai 2021 Har du prøvd å kontakte produsent direkte? Lenke til kommentar
LBe Skrevet 24. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2021 Jeg har sendt dem noe men tviler på at jeg får noe brukbart svar Lenke til kommentar
LBe Skrevet 24. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2021 Alternativene mine så langt basert på råd o.l: 1. Melde meg inn i NAF og håpe at de tar saken (flere som mener dette men jeg vet ikke om det går) 2. Engasjere en advokat (kan fort bli dyrt) 3. Håpe på at "TV2 hjelper deg" kan bistå (usikkert - får ikke svar fra dem) 4. Bruke forbrukerrådet eller hva det heter (tar lang tid, krever omfattende dokumentasjon m.m, usikkert utfall) 5. Hente ut bilen "forske videre" for å finne et hack på egenhånd med bistand fra en spesialist jeg har snakket med 6. Selge bilen "as is" så fort som mulig og tape en større sum Det skal ikke være enkelt å være bilkjøper av nye biler 😰 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. mai 2021 Del Skrevet 24. mai 2021 LBe skrev (29 minutter siden): Det skal ikke være enkelt å være bilkjøper av nye biler 😰 Aldri kjøpe fransk. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 24. mai 2021 Del Skrevet 24. mai 2021 Ikke ta egne løsninger. Da blir reklamasjon vanskligere 1 Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 24. mai 2021 Del Skrevet 24. mai 2021 5 hours ago, LBe said: Alternativene mine så langt basert på råd o.l: 1. Melde meg inn i NAF og håpe at de tar saken (flere som mener dette men jeg vet ikke om det går) 2. Engasjere en advokat (kan fort bli dyrt) 3. Håpe på at "TV2 hjelper deg" kan bistå (usikkert - får ikke svar fra dem) 4. Bruke forbrukerrådet eller hva det heter (tar lang tid, krever omfattende dokumentasjon m.m, usikkert utfall) 5. Hente ut bilen "forske videre" for å finne et hack på egenhånd med bistand fra en spesialist jeg har snakket med 6. Selge bilen "as is" så fort som mulig og tape en større sum Det skal ikke være enkelt å være bilkjøper av nye biler 😰 Jeg skjønner ikke at du ikke bare tar kontakt med forbrukerrådet. De har både rådgivning, mekling og dokumentinnsamlig, alt gratis. For å gjøre saken din vanntett, så burde du finne en objektiv tredjepart som kan si at mopedbilene ikke oppfører seg slik til vanlig. Det er ikke veldig mye jobb. De vil også kunne rådgi om du kan heve kjøpet nå. Isåfall kan du kjøpe en annen mopedbil nå, og få dekket ekstrakostnadene fra selger i etterkant. Rente får du også. Da har du mopedbil du kan bruke i mellomtiden, og ender nok opp med mer penger enn du betalte for den originale bilen. Lenke til kommentar
LBe Skrevet 24. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2021 Jeg har snakket med forbrukerrådet. Må sende inn klage som tar mange måneder før den blir behandlet. Har heller ikke klart å finne noe verksted som vil uttale seg om dette. Mopedbil er et nisjeprodukt og det er mopedbil norge som sitter med kompetanse på disse. Hvis du vet om noen andre verksteder i Oslo som kan uttale seg skriftlig om dette så er det fint om du melder fra. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. mai 2021 Del Skrevet 24. mai 2021 Mopedbiler er mer vanlig i Sverige, så kanskje du kan finne noe der. Skjønner ikke hvorfor en ikke bare kan kjøpe Leaf og få den sperret til 60... Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 25. mai 2021 Del Skrevet 25. mai 2021 12 hours ago, LBe said: Jeg har snakket med forbrukerrådet. Må sende inn klage som tar mange måneder før den blir behandlet. Har heller ikke klart å finne noe verksted som vil uttale seg om dette. Mopedbil er et nisjeprodukt og det er mopedbil norge som sitter med kompetanse på disse. Hvis du vet om noen andre verksteder i Oslo som kan uttale seg skriftlig om dette så er det fint om du melder fra. Jeg vil påstå at man ikke trenger et verksted, det holder med noen som har erfaring med mopedbiler. Jeg sendte en link tidligere, og et kjapt googlesøk gir flere andre selgere av mopedbiler. F.eks nix fritid. Disse har helt sikkert mopedbiler stående i ukesvis, og sannsynligvis uten problemer. Eventuelle svar du får vil være et godt argument mot selger akkurat nå, og kan brukes både med forbrukerrådet og forliksrådet. Også, jeg tviler på at NAF tar saken. Som oftest er det "karantenetid" når man melder seg inn, slik at folk ikke bare melder seg inn når man får et problem (slik som du tenkte gjøre nå). Du spurte ikke forbrukerrådet om dekningskjøp? Sånn at du kunne kjøpe en mopedbil nå, og få dekket kostnadene senere? Dette er jo kun om du kan legge ut for (eller låne penger til) enda en mopedbil, og risikoen er jo om en taper saken, så har en to mopedbiler, så en burde være noenlunde sikker på å vinne. Fordelen er at du kan ha en brukende mopedbil om noen uker, og så går saken av seg selv det neste året. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 25. mai 2021 Del Skrevet 25. mai 2021 (endret) Dette er bare sprøyt fra forhandlers side. Jeg har selv en motorsykkel som står sikkert 6 måneder sammenhengende uten å bli brukt. Den starter som bare det. Ganske vanlig at motorsykler står langt over to uker mellom hver bruk. Å min sykkel har både alarm og alt det der i tillegg. Endret 25. mai 2021 av Bjerknez Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 25. mai 2021 Del Skrevet 25. mai 2021 5 minutes ago, Bjerknez said: Dette er bare sprøyt fra forhandlers side. Jeg har selv en motorsykkel som står sikkert 6 måneder sammenhengende uten å bli brukt. Den starter som bare det. Ganske vanlig at motorsykler står langt over to uker mellom hver bruk. Jupp, standardsvar om de vil unngå å fikse problemet. Jeg fikk samme fra Sony nylig, der de mente at alle andre mobiler hadde samme feil som Sony'en jeg kjøpte. Snodigt at de 4 andre mobilene jeg hadde tilgjengelig ikke hadde samme problem da.. Saken er innsendt forbrukerrådet, men Telenor (som er selger i min sak) kan ryke og reise... Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 11. juni 2021 Del Skrevet 11. juni 2021 Hadde gått rett til forbrukerrådet med saken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå