Gå til innhold

Hvilket benchmark program?

ChNPP

Anbefalte innlegg

Kunne tenke meg å høre hvilke benchmark programmer dere bruker ved overklokking av radeon kort. Jeg ville tro at noen programmer belaster kortet hardere enn andre og dermed sette max grensen tidligere. Leser i forumet at noen ikke får mer enn 10-20MHz ved overklokking av radeon 9800 pro. jeg prøvde med Artifact tester 5 (følger med i omega driver pakken), gjorde noen tester på 'gøy' med gpu instillingene på 425, 432, 438 og 445MHz uten problemer. Jeg justerte IKKE opp hastigheten på minnet i disse testene. Ønsker veldig å høre erfaringer dere har med kort/programmer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor kan man få tak i 3dmark03 ?

Du finner det også i flere data/spill blader som for oftes legger med en cd/dvd med programmer. Det er forøvrig på den siste dvd'en til bladet Norske Pc Gaming World, januar utgaven. Har du et analog modem ville jeg heller lagt 69,- på bordet for bladet enn å laste ned 3DMark03, for det er stort! Nærmere 200Mb om jeg husker rett! ;)

Lenke til kommentar
Kunne tenke meg å høre hvilke benchmark programmer dere bruker ved overklokking av radeon kort. Jeg ville tro at noen programmer belaster kortet hardere enn andre og dermed sette max grensen tidligere.

De mest Brukte Benchmarks Programme tror jeg er:

3D mark 2001Se Build 330

3D mark 2003

Disse er vel de 2 mest vanelige.

Jeg liker 3D mark 2001Se veldig godt da pc'en klarer seg bedre på denne, 3D mark 2003 er utrolig krevende og vil få svært få poengs økning. I 3D mark 2001SE vil du få mye høyere poeng (ikke % men Poeng).

Lenke til kommentar

Jeg opplever litt 'hakking' (bildet fryser) i brøkdelen av et sekund både i benchmark og div spill til tider. Det er vel mulig at den lavere bus hastigheten på cpu (400) og ram (266) i systemet mitt som gjør dette. Krever 3D Mark benchprogrammene mye av cpu/ram? Får ikke alle verden til 'score' i forhold til andre i forumet men ca samme system +/-. Noen som har erfaringer på dette?

Takker for velkommsten karer :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...