fredrikhovland Skrevet 19. mai 2021 Del Skrevet 19. mai 2021 ANNONSE: Innovativ norsk løsning åpner nye bølgekraftmuligheter Lenke til kommentar
Torbjørn Løken Skrevet 19. mai 2021 Del Skrevet 19. mai 2021 Denne løsningen for å produsere kraft er jo mange ganger bedre enn vindkraft.Men den er jo også avhengig at det er bølger eller i alle fall dønninger. Jeg mener at det burde satses også på Torium kraftanlegg for å få en stabil kraft. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. mai 2021 Del Skrevet 19. mai 2021 (endret) Torbjørn Løken skrev (5 timer siden): Jeg mener at det burde satses også på Torium kraftanlegg for å få en stabil kraft. Rundt 1/3 av all krafta som forbrukes i Norge brukes som lavtemperert varme. Lavtemperert varme kan lagres enkelt og billig i hvert fall i tidsintervallet timer til dager. Noe av regulerbarheten kan altså flyttes fra produksjon til forbruk. Det er gammeldags å se på forbruk som uregulerbart! Endret 19. mai 2021 av Simen1 2 Lenke til kommentar
-Birger- Skrevet 20. desember 2021 Del Skrevet 20. desember 2021 Torbjørn Løken skrev (På 19.5.2021 den 7.58): Jeg mener at det burde satses også på Torium kraftanlegg for å få en stabil kraft. Og når mener du denne kraften fra Thorium kraftverk kan være tilgjengelig i nettet? Lenke til kommentar
MakeItBetter Skrevet 20. desember 2021 Del Skrevet 20. desember 2021 Det er synd at artikkelen ikke nevner ødeleggelser av bølger i det hele tatt. Lenke til kommentar
asshole Skrevet 20. desember 2021 Del Skrevet 20. desember 2021 (endret) MakeItBetter skrev (2 timer siden): Det er synd at artikkelen ikke nevner ødeleggelser av bølger i det hele tatt. Ja, hvis bølgene stopper opp vil jo fiskene synke til bunnen. Det er også en sjanse for at månen kan rive seg løs når man " krangler" med den om bølgene. Endret 20. desember 2021 av asshole Lenke til kommentar
MakeItBetter Skrevet 20. desember 2021 Del Skrevet 20. desember 2021 Hehe, nå mente jeg ødeleggelsene av greine. Det er tross alt det som stopper fra og ta helt av. Lenke til kommentar
hoj Skrevet 20. desember 2021 Del Skrevet 20. desember 2021 De som mener at dette er realistisk, bør tenke seg meget nøye om. Ikke invester, dette er løgn og bedrag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå