Scrim Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Jeg har nå lagt inn mandrake 9.2, og igår la jeg inn fluxbox 0.9.6-0pre9. Prøvde å sette background med bsetbg, men det virket ikke. Så fant jeg ut at det var fsetbg, det funket i hvert fall, men har dem endret kommandoen for å sette backgrounds, for i forrige versjon funket det fett med bsetbg. tilbake til saken, jeg velger fbsetbg -f navnpåbildet.jpg, bildet blir bakgrundsbilde, men jeg får en merkelig error: /usr/X11/bin/fbsetbg line 136: xmessage: command not found hva betyr dette? Lenke til kommentar
sim Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) Du mangler sikkert noe xmessage greier, noe som gir deg tilbakemeldinger på skjermen i X, i form av dialogbokser. Jeg vet ikke helt sikkert. EDIT: Prøv å søke litt rundt på google, etter "missing xmessage" eller lignende. Du finner sikkert svar på det. Det er nok ikke den værste feilen å få uansett, iallefall ikke så lenge det funker . God natt og lykke til. Endret 6. januar 2004 av sim Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 skal jeg laste ned xmessage da? hvor får man tak i den? Lenke til kommentar
sim Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Ett forslag som _kanskje_ ville funke er: Gå hit. Klikk download, og kopier teksten inn i en teksteditor eller lignende, kall filen for xmessage.c. Deretter kjører du gcc xmessage.c cp xmessage /usr/X11R6/bin/xmessage Som sagt, jeg vet ikke om det virker, men det er kanskje verdt ett forsøk ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå