Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Etterspill (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skuldar dårleg debattform på jetlag og mykje reising

Sitat

Den 81 år gamle presidenten la til at han «ikkje var veldig smart» som reiste verda rundt eit par gonger kort tid før debatten.

– Eg lytta ikkje til medarbeidarane mine. Eg sovna nesten på scena, seier Biden.

Sitat

Julian Castro sluttar seg til Lloyd Doggett, som sit i Representanthuset for Texas, som tysdag bad Joe Biden om å trekke seg som presidentkandidat.

– I motsetning til Trump, har Bidens førsteprioritet alltid vore landet vårt. Med respekt ber eg han om å trekke seg, seier Doggett i ei fråsegn.

Sitat

Biden sjølv held fast på at han er rett mann for jobben.

Sitat

Tidlegare kongressleiar Nancy Pelosi, også frå det demokratiske partiet, sa at ho meiner både Trump og Biden bør få dei kognitive evnene sine sjekka.

– Eg meiner det er legitimt å stille spørsmål ved om dette er berre ein episode eller ein tilstand, sa ho, og la til at det same spørsmålet gjeld Trump etter at han laug gjentatte gongar under debatten.

Den ene mumler og sovner og den andre lyver. Sjekke de kognitive evnene for løgn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Allostasis skrev (På 2.7.2024 den 9:28 PM):

Hadde du feber da du skrev dette? 

Det er en reell mulighet.

Tror du Trump vil være en vennlig og mild diktator, eller hevngjerrig og ond, gitt all makt?

Det er bare erosjonen av standarder som står mellom Trump og volden han ønsker å utføre om han vinner.

Høyesterett sine republikanere har akkurat bukket for kongen sin, og sagt at ingen lov gjelder ham nå eller for alltid.

Media i Norge og USA har gjort en dårlig jobb med å dekke hvor stor trusselen faktisk er, den virkelige kokende frosk analogien er mennesker som bor i et land som sklir mot diktatur.

De blir latterliggjort om de er så kritiske de burde være, av folk som har makt men mangler innsikt.

---

Vis en konservativ amerikaner fra 2001 dagens tilstand, og de ville vært totalt sjokkert over eget parti.

2021-01-07.thumb.png.e4f2252b3f824cd939a61b1631231961.pngimage.thumb.png.4cb89717a6eb1610fd378a940bc539c9.png

...

Partiet til Trump har passert anti-demokratiske standarder for ledende partier i diktaturer. De er som Putin sitt parti, og de som ikke er spyttslikkere og rompesniffere har totalt misforstått hva eder republikanske parti står for på denne siden av 2012.

De har en plan for å fjerne motstanden de møtte mot diktatur og bruk av vold mot meningsmotstandere i 2016-2020.

De erkjenner at det er en revolusjon de har planlagt, fra demokrati til bananrepublikk.

 

Sitat

 

Leader of the pro-Trump Project 2025 suggests there will be a new American Revolution

Kevin Roberts said the revolution will be bloodless “if the left allows it to be.”

https://www.politico.com/news/2024/07/04/leader-of-the-pro-trump-project-2025-suggests-there-will-be-a-new-american-revolution-00166583

 

Folk som faktisk forstår seg på politikk kan plotte inn nylige rettsavgjørelser fra fascister i høyesterett som bekreftelse på at prosessen mot diktatur følger normalen, og høyesterett driter i grunnloven i det de trekker personlig tro ut av rompa og smører det ut over papir. I en verdig rettsstat så ville de blitt kastet nå. Kavanaugh og Barret ville ikke blitt bekreftet i en rettsstat.

https://www.theguardian.com/world/2021/dec/22/america-fascism-legal-phase
 

Hvis vi er heldige, så sover og ser Trump for mye TV til å misbruke makt, mens republikanere som respekterer demokrati kjemper på for å stoppe partiet fra å lykkes med å avvikle demokratiet.

Men man må regelrett sove, politisk, for å ikke forstå trusselen.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

@Red Frostraven Meget bra (og skremmende) artikkel, og bra nettsted. Jeg ble hengende der i artikkel etter artikkel.. 😉

Når man ser på den røde tråden som går gjennom republikanernes innsats mot diktatur og fascisme, blir det tydelig at dems bør slutte å diskutere om Biden duger eller ikke. Innsatsen må legges i å beseire Trump, selv med åpen trussel om blodbad fra GOP og Heritage Foundation/Project 2025.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...