idleman_2 Skrevet 16. mai 2021 Del Skrevet 16. mai 2021 Hvilke RGB vifter bruker dere? En god del RGB vifter har masse lys og fine farger , men desverre er ikke ytelsen på vifte funksjonen like bra. Spørsmålet er vel hvilke RGB vifter har bra lys/farge og samtidig har bra vifteytelse/stillegående ? en ting jeg lurer på til slutt er om adresserbare leds kan en justere lysstyrken på disse eller skjer det ved puls modulasjon ? En slags dimmefunksjon ? Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 23. mai 2021 Del Skrevet 23. mai 2021 Hadde nylig en gjennomgang med en jeg bygger en stasjonær PC på kommisjon for, og det var noen overraskelser å finne. Corsair LL120 (120 mm) er å anbefale, men bare den hvite utgaven. Den svarte har mye dårligere specs. av en eller annen grunn. https://www.komplett.no/product/1120914/datautstyr/pc-komponenter/vifterkjoelingvannkjoeling/vifter/corsair-ll120-rgb-120mm-3-pk-hvit# https://www.komplett.no/product/964137/datautstyr/pc-komponenter/vifterkjoelingvannkjoeling/vifter/corsair-ll120-rgb-120mm-3-pk# Og jeg har ikke funnet noen dugelige 140 mm RGB-vifter. Mine krav til vifter generelt er minst 2 mm i lufttrykk / statisk trykk (helst 3 mm), og godt over 2000 RPM (gjerne 2500+ RPM). Med PWM-styring (etter mange, mange år med manuell viftestyring) og opptil 40 dB. At en vifte støyer ser jeg på som opplagt når PC-en blir varm. Er såvidt jeg vet ingen mulighet for reduksjon eller kontroll på selve belysningsintensiteten, ikke på RGB-vifter. Da må du isåfall benytte egne PWM-styrte RGB LED-striper. Selv bruker jeg Corsair ML120 / ML140 Pro White / Red vifter, og Nanoxia PWM LED-striper fra Tehcbay. Kun statisk lys, men artig å se de hvite LED-stripene stadig skifte lysintensitet siden jeg har satt lysstyrken til å følge CPU-tempen i BIOS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå