janingar Skrevet 16. mai 2021 Del Skrevet 16. mai 2021 Hei. Jeg har en gammel 6-pack med Coca-cola på 0,35l. flasker av den typen som gikk ut av pant i 2015. Kjøpte den med tanke på å kose meg med de ved en spesiell anledning i etterkant av at flaskene ikke lenger var å finne i butikken, men den anledningen kom jo aldri 🙄 Siden den gang har den stått bakerst i kjøleskapet urørt. Så lurer på, er det noen som vet om det finnes noe marked for folk som samler på slike? Vil gjerne kvitte meg med den i forbindelse med flytting. Vurderer å dumpe de, men hadde vært gøy om noen ville ha de 😁 Jan Ingar. Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 16. mai 2021 Del Skrevet 16. mai 2021 Er vel ikke lengre pant på disse, i såfall ville jeg tenkt 12kr... 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 16. mai 2021 Del Skrevet 16. mai 2021 Dette er for samlere. Så gammel brus er vanligvis noe flat og smaker ikke godt. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 16. mai 2021 Del Skrevet 16. mai 2021 Får fortsatt kjøpt glassflasker på noen butikker. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16. mai 2021 Del Skrevet 16. mai 2021 For at det skal ha en verdi må det ha ett marked. Hva skulle markedet være? Flat brus? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. mai 2021 Del Skrevet 16. mai 2021 Den er verdt det nokon er villig til å betale, så du veit ikkje det før du legg den ut på Finn. 2 Lenke til kommentar
janingar Skrevet 16. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2021 I forhold til å være drikkbare har de ingen verdi 😂 Jeg tenkte mest i forhold til at de er fra den tiden flaskene fortsatt ble gjenbrukt og kommer i den originale papp-holderen. Er veldig usikker på om noen samler på slike. Er nok verdt å legge ut en gratis annonse på Finn, og heller sende dem i glasskonteineren hvis ingen viser interesse 🙂 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 16. mai 2021 Del Skrevet 16. mai 2021 (endret) 20 år gammel Crystal Pepsi i retur på bare et par minutter. Har satt videoen til å spille av fra klimaks. Endret 12. juni 2021 av vidor 2 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 16. mai 2021 Del Skrevet 16. mai 2021 Glasscolaen du får kjøpt i dagligvarebutikkene i 6pack i Norge smaker høgg. Den andre colaen smaker høgg ca 3-4 måneder før "best før" datoen. Når det er sagt, så er vel denne colaen beregnet til samlere. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 16. mai 2021 Del Skrevet 16. mai 2021 Ja, det var en kar som nevnte det er par innlegg lengre opp. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 16. mai 2021 Del Skrevet 16. mai 2021 janingar skrev (50 minutter siden): Er veldig usikker på om noen samler på slike. Er nok verdt å legge ut en gratis annonse på Finn, og heller sende dem i glasskonteineren hvis ingen viser interesse Det skader ikkje å prøve, om so nokon vil ha dei gratis og henter dei så sparer det deg for ein tur i glasigloen. Som samleobjekt så er nok flaskene for nye og for vanlege til å ha verdi. Om du tek deg bryet med å oppbevare sekspakningen i god stand i 20-30 år så vil dei nok bli verdt litt blant samlarar som er nostalgiske for "barndommens" kolaflasker. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. mai 2021 Del Skrevet 16. mai 2021 Søkte litt på eBay. Jeg ville ikke hatt så veldig høye forhåpninger. Kanskje om en 100 år til. Lenke til kommentar
Sportsidiot Skrevet 16. mai 2021 Del Skrevet 16. mai 2021 sedsberg skrev (17 minutter siden): Søkte litt på eBay. Jeg ville ikke hatt så veldig høye forhåpninger. Kanskje om en 100 år til. Snakker vi her om årgangsbrus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå