solar256 Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 noen som har noen argumenter? (skal kjøpe ny mob og er usikker) Lenke til kommentar
mphones Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) E700 er en rå tass når det gjelder design... Der denger den ut Z600 lett. (er myye minder enn en Z600, og lettere) Men når det kommer til funksjoner stiller nok Z600 litt sterker, hvis du har prøvd en SE T610 før så har du Z600 bortsett fra at skjemen er litt forbedret fra T610. Minnet er mye bedre på E700 da(9MB mot Z600's 2MB)..... Kameraet på E700 er vesentlig bedre enn på Z600... Z600 har blåtann, + masse små finneser som ikke E700 har..... (men er det nødvendig) og du må nok vente ganske lenge for å få tak i en Z600..... Endret 6. januar 2004 av mphones Lenke til kommentar
B0hemen Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Kameraet på E700 er vesentlig bedre enn på Z600...Z600 har blåtann, + masse små finneser som ikke E700 har..... (men er det nødvendig) Er det nødvendig med bedre kamera når det like vel er ubrukelig til noe annet enn mms? Lenke til kommentar
solar256 Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 oki..thanx.. . men sjekk denne!!! uff. . .. . litt syk forskjell i design ja.. må si det... hehe. .. . http://www.samsunghandphones.com/E700pics.htm Lenke til kommentar
mphones Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Ja, hehe.... Z600 ser litt voldsom ut i forsjell til E700'en... (STOR) Lenke til kommentar
mphones Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 se her og..... http://www.samsunghandphones.com/E700pics2.htm Lenke til kommentar
mphones Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) og her.... sorry hvis jeg legger ut litt mange poster http://www.samsunghandphones.com/E700pics1.htm må si at E700 kamera er fult brukbart! blir jo ganske store bilder, ok klare er de også. Endret 6. januar 2004 av mphones Lenke til kommentar
solar256 Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 oi!! ! sinnsyk kvalitetsforskjell! ! ! hmm.. . bare synd det er litt dårlig software på samsungen.. er så mange som klager over tungvindte måter å gjøre ting på. .. . .hmmmm... vanskelig dette.. . Lenke til kommentar
solar256 Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 her er en quote fra en gjest på et annet forum jeg var innom: E700 er bra på design, display, lyd, antennefølsomhet og den har et godt kamera, med VGA-oppløsning og zoom. Den har et stort minne; hele 9mb. Bærbar handsfreesett følger med på kjøpet. Til det negative hører: Dårlig PC-programvare i forhold til Nokia, SonyEricsson og Siemens. Ringetoner må konverteres til MMF-format, noe som er meget tungvint. Kan ikke sende bilder med IR, noe som er en selvfølge på enkelte konkurrenter. Vekkeklokken har sannsynligvis ikke snooze-funksjon. Tror ikke E700 har profiler. Kalenderen kunne vært bedre. Tror ikke man kan repetere avtaler (f.eks hver uke, måned etc). Kalenderen kan heller ikke uten videre synkes med Outlook, noe som er for dårlig på en såpass kostbar telefon. Den har heller ikke bluetooth. E700 er i første rekke for folk som ønsker en telefon som tar seg virkelig godt ut, som klinger flott, og som kan ta gode bilder (til mobilkamera å være). Dersom man vil ha alle datamuligheter, en meget god kalender, gode muligheter for synkig av kalender, gode dataoverføringsmuligheter ellers, bluetooth osv, og kan ta til takke med et dårligere kamera, kan f.eks Z600 være et alternativ. Z600 er mer klumpete enn E700, men den skal etter tester jeg har lest, ha et meget bra tastatur, og den ligger stødig i hånden. I tillegg kan man skifte deksel på den, og et ekstra sett følger med i pakken. Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Så bra side =) Virker som om E700 har et veldig bra kamera! Lenke til kommentar
mphones Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 her er en quote fra en gjest på et annet forum jeg var innom: E700 er bra på design, display, lyd, antennefølsomhet og den har et godt kamera, med VGA-oppløsning og zoom. Den har et stort minne; hele 9mb. Bærbar handsfreesett følger med på kjøpet. Til det negative hører: Dårlig PC-programvare i forhold til Nokia, SonyEricsson og Siemens. Ringetoner må konverteres til MMF-format, noe som er meget tungvint. Kan ikke sende bilder med IR, noe som er en selvfølge på enkelte konkurrenter. Vekkeklokken har sannsynligvis ikke snooze-funksjon. Tror ikke E700 har profiler. Kalenderen kunne vært bedre. Tror ikke man kan repetere avtaler (f.eks hver uke, måned etc). Kalenderen kan heller ikke uten videre synkes med Outlook, noe som er for dårlig på en såpass kostbar telefon. Den har heller ikke bluetooth. E700 er i første rekke for folk som ønsker en telefon som tar seg virkelig godt ut, som klinger flott, og som kan ta gode bilder (til mobilkamera å være). Dersom man vil ha alle datamuligheter, en meget god kalender, gode muligheter for synkig av kalender, gode dataoverføringsmuligheter ellers, bluetooth osv, og kan ta til takke med et dårligere kamera, kan f.eks Z600 være et alternativ. Z600 er mer klumpete enn E700, men den skal etter tester jeg har lest, ha et meget bra tastatur, og den ligger stødig i hånden. I tillegg kan man skifte deksel på den, og et ekstra sett følger med i pakken. Må rette på det med kalenderen..... går ann å repitere på min... o jeg syntes ikke menyene er noe klønete.... skjønner ikke hva folk klager over, selv om man ikke har sånn ikon meny, så trenger den ikke være dårlig.... Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Jeg har idag fått meg en Z600. Ganske fin telefon og ikke så STOR som mange skal ha det til. Også er den lekker med svarte deksler. Lenke til kommentar
solar256 Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 hoho!! ligger mer og mer an til at det blir e700 på meg nu ja.. Får bare håpe de har fler igjen på siba-alnabru... Virker som de er de eneste som selger telefoner med youngtalk. Lekte litt med tanken på nokia 6600 også da.. men etter å gått litt rundt med den i lomma i dag..så måtte jeg gi den opp..litt synd..for den har jo så masse fete funksjoner.. og FEIT prosessor.. kan man ikke laste alle n-gage spillene til den? og masse tøffe progs.. .. litt gøy da.. . Lenke til kommentar
mphones Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 hoho!! ligger mer og mer an til at det blir e700 på meg nu ja..Får bare håpe de har fler igjen på siba-alnabru... Virker som de er de eneste som selger telefoner med youngtalk. Lekte litt med tanken på nokia 6600 også da.. men etter å gått litt rundt med den i lomma i dag..så måtte jeg gi den opp..litt synd..for den har jo så masse fete funksjoner.. og FEIT prosessor.. kan man ikke laste alle n-gage spillene til den? og masse tøffe progs.. .. litt gøy da.. . Tror du har gjort et bra valg.... (Jeg er ihvertfall stor fornøyd, er nesten mer fornøyd etter at du viste meg den siden med bilder av E700 og Z600.. hehe ) Lenke til kommentar
mphones Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 hoho!! ligger mer og mer an til at det blir e700 på meg nu ja..Får bare håpe de har fler igjen på siba-alnabru... Virker som de er de eneste som selger telefoner med youngtalk. Lekte litt med tanken på nokia 6600 også da.. men etter å gått litt rundt med den i lomma i dag..så måtte jeg gi den opp..litt synd..for den har jo så masse fete funksjoner.. og FEIT prosessor.. kan man ikke laste alle n-gage spillene til den? og masse tøffe progs.. .. litt gøy da.. . Tror du har gjort et bra valg.... (Jeg er ihvertfall stor fornøyd, er nesten mer fornøyd etter at du viste meg den siden med bilder av E700 og Z600.. hehe ) Driver å laster ned EasyStudio nå..... Virker som et "seriøst" program.... noen som har prøvd det? Lenke til kommentar
timmi_d Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) "E700 er en rå tass når det gjelder design... Der denger den ut Z600 lett". Dette utsagnet er det meste latterlige utsagnet jeg har hørt siden nyttårsaften.. at E700 denger Z600 på design er en stor overdrivelse og må nesten være opp til øye som ser. Z600 er visstnok litt større, men har utskiftbare deksler og et mye mer solig design. de 20 ekstra grammene som Z600 har er jo ikke noe å lage blest over. dette er grunnet at telefonen har mye mer innhold enn E700. takler du ikke de 20 ekstra grammene så kan du jo ta av de utskiftbare dekslene så er den ca. like tung som E700:P enda et stort pluss med Z600, som i hvertfall betyr en del for meg, er at ikke like mange som eier en slik telefon. den er litt mer sjelden vare enn E700. Z600 kom ikke i mange norske butikker før juletiden og derfor er det ikke like mange som har anskaffe seg en, siden det er i juletiden det helt klart blir handlet mest mobiltelefoner. jeg vurderte selv om kjøpe E700 en liten stund, men bestemte meg for å vente på Z600. at alle her anbefaler E700 på det sterkeste overrasker meg veldig. Z600 er rett og slett en bedre telefon i alt bortsett fra kameraet(skjermen), og den websida du solar256 henviser til er jo en ren skryteside fra samsung's side. i realiteten er det ikke så stor kvalitetsforskjell på bildene. og uansett, ikke mange som tar seg bryet å føre over bildene til pc'en. Z600 bildene ser mer en nok bra ut på telefonens skjerm. har prøvd begge telefonenes kamera og fant ut at E700 krever en mye mer stødig hånd enn Z600. med SE's telefon kan du ta bilder av objekter som rører på seg uten at alt blir et enda stort mess, og du kan også bevege hånda din litt uten at det merkes på bildet. dette sto også nevnt i en test jeg leste på internett. min erfaring med E700 er at batteriet de har puttet inn i telefonen er alt for dårlig. skjermen sluker batteri ikke minst når du er inne i cameramode. om du bruker telefonen hyppig med bildetaking, zooming og hele pakka vi jeg anta at telefonens levetid er mindre enn en dag. dessuten bruker det store displayet på forsiden av telefonen rimelig med batteri selv om du ikke bruker telefonen. Z600 knuser i hverfall de fleste telefoner med hele 9timer taletid. jeg hadde ikke gidda å betale nesten 2k mer for en telefon med litt bedre kamera. kameratelefoner brukes jo stort sett til å ta bilder fra fester o.l. og da holder det i massevis med oppløsningen 352x288(som det er på Z600 sitt kamera). om du ikke er fornøyd med kameraet på Z600 så kjøp deg et minikamera til 1000spenn m/blitz. da har du enda spart nesten 1000kr. Min konklusjon blir at hvis du er en utømmelig pengemaskin så ville jeg satse på E700, men om du er ute etter et bra kjøp og vil ha mye igjen for pengene ville jeg ha gått for Z600, helt klart!! <timmi_d> Endret 7. januar 2004 av timmi_d Lenke til kommentar
mphones Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 her er en quote fra en gjest på et annet forum jeg var innom: E700 er bra på design, display, lyd, antennefølsomhet og den har et godt kamera, med VGA-oppløsning og zoom. Den har et stort minne; hele 9mb. Bærbar handsfreesett følger med på kjøpet. Til det negative hører: Dårlig PC-programvare i forhold til Nokia, SonyEricsson og Siemens. Ringetoner må konverteres til MMF-format, noe som er meget tungvint. Kan ikke sende bilder med IR, noe som er en selvfølge på enkelte konkurrenter. Vekkeklokken har sannsynligvis ikke snooze-funksjon. Tror ikke E700 har profiler. Kalenderen kunne vært bedre. Tror ikke man kan repetere avtaler (f.eks hver uke, måned etc). Kalenderen kan heller ikke uten videre synkes med Outlook, noe som er for dårlig på en såpass kostbar telefon. Den har heller ikke bluetooth. E700 er i første rekke for folk som ønsker en telefon som tar seg virkelig godt ut, som klinger flott, og som kan ta gode bilder (til mobilkamera å være). Dersom man vil ha alle datamuligheter, en meget god kalender, gode muligheter for synkig av kalender, gode dataoverføringsmuligheter ellers, bluetooth osv, og kan ta til takke med et dårligere kamera, kan f.eks Z600 være et alternativ. Z600 er mer klumpete enn E700, men den skal etter tester jeg har lest, ha et meget bra tastatur, og den ligger stødig i hånden. I tillegg kan man skifte deksel på den, og et ekstra sett følger med i pakken. javel, det er din menig........ (ikke min!) Lenke til kommentar
JaFFaR Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 E700 er en rå tass når det gjelder design... Der denger den ut Z600 lett. (er myye minder enn en Z600, og lettere) Men når det kommer til funksjoner stiller nok Z600 litt sterker, hvis du har prøvd en SE T610 før så har du Z600 bortsett fra at skjemen er litt forbedret fra T610. Minnet er mye bedre på E700 da(9MB mot Z600's 2MB)..... Kameraet på E700 er vesentlig bedre enn på Z600...Z600 har blåtann, + masse små finneser som ikke E700 har..... (men er det nødvendig) og du må nok vente ganske lenge for å få tak i en Z600..... blåtann er nødvendig! Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) "E700 er en rå tass når det gjelder design... Der denger den ut Z600 lett". Støtter den enda et stort pluss med Z600, som i hvertfall betyr en del for meg, er at ikke like mange som eier en slik telefon. den er litt mer sjelden vare enn E700. Z600 kjøpe E700 en liten stund, men bestemte meg for å vente på Z600. Når sant skal sies så er e700 en mangelvare i norske butikker, så det er ikke så veldig mange som har den, nei. at alle her anbefaler E700 på det sterkeste overrasker meg veldig. Ikke meg. har prøvd begge telefonenes kamera og fant ut at E700 krever en mye mer stødig hånd enn Z600. med SE's telefon kan du ta bilder av objekter som rører på seg uten at alt blir et enda stort mess, og du kan også bevege hånda din litt uten at det merkes på bildet. Så lenge du unngår å hoppe og sprette mens du tar bilder så blir nok ikke det er problem på e700. min erfaring med E700 er at batteriet de har puttet inn i telefonen er alt for dårlig. skjermen sluker batteri ikke minst når du er inne i cameramode. om du bruker telefonen hyppig med bildetaking, zooming og hele pakka vi jeg anta at telefonens levetid er mindre enn en dag. Da antar du feil. ved lite/vanlig bruk varer batteriet opp til 5dager. Ved hyppig bruk (masse bilder etc) 3-4 dager. jeg hadde ikke gidda å betale nesten 2k mer for en telefon med litt bedre kamera. Ikke jeg heller, derfor priseforskjellen er ca.700kr. Samsung e700 SE Z600 Edit: feil på link Endret 7. januar 2004 av Citizenx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå