Gå til innhold

– Starfield er eksklusivt til Xbox og PC

Anbefalte innlegg

52 minutes ago, herzeleid said:

Jeg tror ikke det er særlig mange som reagerer negativt om xbox "får noen eksklusive som kanskje blir bra", men heller en god del som synes det er litt kjedelig at en sørger for at titler som ellers antagelig ville blitt tilgjengelig for flere nå blir tilgjengelig for færre. Det er på mange måter den kjedeligste formen for investering, sett fra forbrukerens side, fordi det på kort sikt medfører bruk av enorme ressurser for å gjøre markedet for mange litt fattigere, i motsetning til om en selv etablerer studioer eller går inn med penger i mindre studio som ikke har like etablerte serier eller egenkapital til å realisere sitt potensiale. 

Virker som at det har litt med at det er Xbox også. Jeg har ikke sett like mye klaging over at PS kjøper seg eksklusivitet, som Deathloop, Forspoken, Kena, FF7 remake m.fl.

Det har sikkert mye med at PS er mer utbredt i Norge og det er færre som merker det når det er PS som gjør titler mindre tilgjengelige.

Men jeg er helt enig med deg, å betale for å holde titler unna andre plattformer er ikke spesielt forbrukervennlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Grimbeorn skrev (8 minutter siden):

Virker som at det har litt med at det er Xbox også. Jeg har ikke sett like mye klaging over at PS kjøper seg eksklusivitet, som Deathloop, Forspoken, Kena, FF7 remake m.fl.

Det har sikkert mye med at PS er mer utbredt i Norge og det er færre som merker det når det er PS som gjør titler mindre tilgjengelige.

Men jeg er helt enig med deg, å betale for å holde titler unna andre plattformer er ikke spesielt forbrukervennlig.

Hvilken konsoll som er mest utbredt har helt sikkert mye med reaksjonene å gjøre.

Når det gjelder titlene over kjenner jeg ikke disse, men jeg tror reaksjonene henger mye sammen med om det er titler som egentlig var på vei til begge/alle konsollene, der en har betalt for å holde det unna noen, eller om det er titler en har betalt for på forhånd og kanskje bidratt til at faktisk blir laget. Skuffelsen blir nok større om en venter på et spill og noen så betaler for at en ikke skal få tilgang til det på sin konsoll, enn om noen betaler for utvikling av et spill til en konsoll du ikke har. Hva er tilfelle for titlene du nevner? 

Endret av herzeleid
Lenke til kommentar
3 minutes ago, herzeleid said:

Hvilken konsoll som er mest utbredt har helt sikkert mye med reaksjonene å gjøre.

Når det gjelder titlene over kjenner jeg ikke disse, men jeg tror reaksjonene henger mye sammen med om det er titler som egentlig var på vei til begge/alle konsollene, der en har betalt for å holde det unna noen, eller om det er titler en har betalt for på forhånd og kanskje bidratt til at faktisk blir laget. Skuffelsen blir nok større om en venter på et spill og noen så betaler for at en ikke skal få tilgang til det på sin konsoll, enn om noen betaler for utvikling av et spill til en konsoll du ikke har. Hva er tilfelle for titlene du nevner? 

Alle er i utgangspunktet utviklet av etablerte tredjepartsstudio/utgivere, men Sony har kjøpt tidsbegrenset eksklusivitet på minst ett år. F.eks. er Forspoken og Final Fantasy 7 remake fra Square Enix og Deathloop er fra Bethesda/Arkane.

Som primært Xbox-spiller synes jeg det er særlig synd at Deathloop holdes unna min foretrukne plattform. Arkane, som blant annet står bak Dishonored-serien og nye Prey, er en av mine favorittutviklere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har ingenting å klage på Microsoft det siste året annet enn mangel på spill.

Di gir ut alt på dag 1 på di beste platformene, det får vere nok. Mens Sony bare tar utvalgte spill på PC fleire år senere.

Kan ikkje forstå det har blitt reaksjoner på dette, menmen.

Mitt ultimate håp er at di skal blåse liv i Quake serien, men det er kanskje bare eg som drømmer, uansett spent på ka id software kommer med next. Quake V med ein solid singleplayer(tutorial til multiplayer) ala Doom Eternal hadde vert drømmen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen grunn til panikk. De gode spillene som bærer Bethesda logoen er det andre som har utviklet. Fallout: New Vegas, Dishonored, Doom, Prey, The Evil Within. Kan virke som om Todd Howard og kompani har gått tomme for gode ideer så Starfield ligger ikke på "holde øye med" lista.

Lenke til kommentar
2 hours ago, GnilreG said:

Ikke for min del nei. Alt av Bethesda har vært mye bedre å ligge på sofaen på 65 " å spille. 

Okei? Ser ikkje heilt kossen det er relevant når det kommer til PC vs Playstation.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar
TheKims skrev (20 timer siden):

Å det kan man ikke med en PC? Alt du trenger er en HDMI kabel og en kontroller så er du good to go. 

Har mange HDMI kabler og kontrollere, men når jeg skrur på kontrolleren er det playstation som skrur seg på. Eg kan jo bruke tid og energi på å få satt opp PCen så den ligner mest mulig på en konsoll, men ser ikke helt poenget. Er mye lettere og bare ha det som det er. 

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (På 15.5.2021 den 18.10):

Tror de fleste velger bare én sånn dyr og svær spillkonsoll selv om de ikke nødvendigvis er noen fan av noen av dem :) 

ikke de som er litt oppe i årene som som har penger til å prioritere det foran fks drittbleier, og bare vanlige folk som har en jobb. En konsoll er langt ifra dyr kontra en gaming pc som fort kommer opp i 50000 kroner på noen få år om du skal holde tritt med cpu og gpu. har selv vært pcgamer og brukt et par hundre tusen på å bygge pcer, men det er 20 år siden.  Dagens typiske gamer er ikke 16 år lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...