krister461 Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Noen som kan legge ut noen norske IQ tester? Hvorfor norsk? De beste IQ-testene er de som er uavhengig av språk...slik som f.eks. den på mensa danmark sine sider... mensa norge har forøvrig en norsk test på sine sider...men den er ikke helt fantastisk da... vh krister Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 128 på mensaen Tippa vilt på de 3 siste. Fant ikke noe system + jeg fikk jævlig konsentrasjonsvansker Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Kan noen gi noen linker da? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Kan noen gi noen linker da? Hva trenger du linker til? Mensa Danmark: mensa.dk Mensa Norge: mensa.no Andre tester(riktignok ikke på norsk, men sikkert en del språkuavhengige): http://home.hetnet.nl/~rijk42/iqtestlinks.html Vh Krister Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Tyde ikkje godt hvis du ikkje e smart nok til å finne en selv Mensa.no sin hjemmetest Lenke til kommentar
TonyStark Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Hehe, scora 139 på den high-iq-society-testen. Den var ganske lett da, men utrolig slitsom. Hvis jeg måtte tatt den på tid hadde jeg slitt masse. Hater forresten folk som går rundt og skryter av å ha høy iq. Hvis man er så jævlig smart burde man lære seg å holde kjeft. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Hehe, scora 139 på den high-iq-society-testen. Den var ganske lett da...Hater forresten folk som går rundt og skryter av å ha høy iq. En liten selvmotsigelse der kanskje? Lenke til kommentar
TonyStark Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Jepp, det kom litt feil ut.. Det som er dumt med den testen er at den favoriserer folk med teknisk utdannelse, dvs mye utregning av hastighet, areal og sånn. Til sammenlikning har jeg tatt den testen hos nrk en eller annen gang og fått under 100. Derfor er det dumt at folk går rundt og tror de er verdensmestre etter å ha tatt en vilkårlig test på nettet. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Derfor er det dumt at folk går rundt og tror de er verdensmestre etter å ha tatt en vilkårlig test på nettet. Helt enig. Kan se ut som om alle verdens skarpeste hjerner har valgt å samle seg på HW-forumet. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Kan se ut som om alle verdens skarpeste hjerner har valgt å samle seg på HW-forumet. norges nerder... Lenke til kommentar
jokki Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Har hørt at elever som sitter mye på data er flinke på skolen. Er de flinke på skolen har de generelt sett høy iq. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 129 på mensa.dk, og 121 på den andre. Lenke til kommentar
fetaosten Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 129 på mensa.dk, og 121 på den andre. oioi! 130 på mensa.dk og 122 på den andre... marginal forskjell gitt! Lenke til kommentar
andesam Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 fikk 108 på mensa.dk Men da det var 7-8 min igjen gadd jeg ikke mer, så jeg bare trykka noe på de 5-6 spørsmålene som var igjen... Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 noen som vet om NRK's Test Nasjonen kommer i år igjen? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) 99 på den hi greiea .. men jeg bare tykka vilt på di siste 15 var alt for pes for meg og gidde er som 99% av dette forumet dysletiker og kan ikke sitte i ro på prøver mer en 15min av gangen ... er 22 og har funnet ut at det ikke er no vits og vent på at noen skal erklære meg for Geni når eg kan gjøre det selv ... jeg er et J***a Geni Endret 7. juni 2004 av FtZ- Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Har hørt at elever som sitter mye på data er flinke på skolen.Er de flinke på skolen har de generelt sett høy iq. Å være flink på skolen har vel egentlig ikke noe med iq å gjøre? En med iq på 150, som er tilstede 50% av timene og aldri jobber med skolen ellers vil nok få dårligere karakterer enn en med 100 i iq som jobber 5 timer hver dag etter skolen med skolerelaterte ting. Men sånn generelt sett kan det vel stemme ganske godt. Iq'en min får bli konfidensiell inntil videre. Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Har hørt at elever som sitter mye på data er flinke på skolen.Er de flinke på skolen har de generelt sett høy iq. nåja.. hvorvidt du er flink på skolen har skummelt lite me iq å gjøre.. skummelt lite med hvor smart du er og.. det har med arbeidsinsatts og om du øver til prøver og gjør lekser.. ikke med hvor smart du er.. (fikk 1 på en krl prøve for litt siden.. ) Endret 7. juni 2004 av PandaMartin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå