Gå til innhold

Hva er IQ-en din?


leafblade

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
fordi iq bare er en liten del av hvor smart du er.. :)

 

einstein strøk i matteeksamen har jeg hørt (fra en film igår)

 

og niehls bohr eller hva han heter besto fysikk eksamen under tvil

Utrolig hva folk finner på altså.. Einstein var en matte guru fra ung alder av.. det han strøk på var opptakseksamen til lærerskolen og dermed begynte han på teknisk fagskole (the rest is history).

 

Det er sant at han ikke trivdes på skolen. Han syntes at lærerne på gymnaset var for autoritær og mekaniske.

Endret av Nimzowitsch
Lenke til kommentar
Fikk 130 på Menza jeg... På Emode har jeg fått 129, og den store NRK testen fikk jeg 134... :devil: WEE!

Da burde du ta mensa sin offisielle. Du er kanskje blant de 2% med høyest IQ, tror grensa er på 132.

 

Generellt kan man si at gjennomsnittet av alle testene du tar på nettet er en god pekepinn på hvor du ligger.

Lenke til kommentar
En i gamleklassen var autist, han kunne addresse, telefonnummer og bursdag til alle klassen, samt alle flaggene i verden...

Bare så det er klart, ikke alle autister er sånn. Det er bare et fåtall av dem. Dette mindretallet har man så laget filmer om, fordi de er så fascinerende osv. og vips tror folk at alle autister er sånn.

 

Å være autist er et trist liv. De kan ikke lese følelser i ansiktene til andre (de må læres opp til det), og har store vanskeligheter med å forstå andre menneskers følelser generellt. De er helt slave av rutine, og kommer de ut av den kan det gå helt rundt for dem.

 

Nå skal det sies at det finnes grader av autisme, noen fungerer helt utmerket, andre er helt grønnsaker.

 

Grunnen til autisme er det forsket mye på, og noen mener det er det moderne samfunnets overfokusering på venstre hjernehalvdel som er mye av årsaken. Det er en større prosent autistiske barn blant matematikere og ingeniører enn andre. Så folk med høy IQ har faktisk større sjanse for å få autistiske barn. I silicon valley f.eks. er det mange fler tilfeller autistiske barn enn vanlig.

 

Mange mener Einstein hadde Asbergers syndrom, og at han hadde en mild form for autisme. Samme mener noen om Hitler (følelsesmessig utkoblet).

Lenke til kommentar

I Silicon Valley er graden av barn født med autisme MYE høyere enn andre steder i USA, noen forskere tror dette er på grunn av "nerdegener," som de da har fått av foreldrene sine. Autister kan ofte konsentrere seg uavbrutt om samme monotone oppgave i mange tilmer, og er derfor gode programmerere, altså Silicon Valley.

 

Og når det gjelder det med å tolke følelser:

Noen forskere lot "friske" mennesker og autister ("friske" fordi jeg ikke husker om autisme er definert som en sykdom, og jeg vil unngå å såre noen...) se samme film, som omhandlet et trekantdrama.

I den spesielle scenen det er snakk om var det en mann og en kvinne som satt i en sofa, og en mann som sto bak og var sjalui.

Forsøkspersonene satt med et kamera som registrerte hvor personen så, på hodet, og det som kom frem, var at de "friske" lot blikket gli forbi ansiktene til alle de tre involverte, og fikk derfor med seg sjalusien og dramaet som utspant seg. Autistene, derimot, så bare på de to personene i forgrunnen, og nesten utelukkende på hendene deres.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...