DDDD Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 uff!! jeg har problemer med å åpne ei dør...... Lenke til kommentar
PT Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Fikk 121 på mensa testen. Fornøyd eg Fikk det samme... (og jeg er jo 15, så egentlig skal du legge deg ned for å grine ) Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Fikk 121 på mensa testen. Fornøyd eg Fikk det samme... (og jeg er jo 15, så egentlig skal du legge deg ned for å grine ) Kiss my Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 iq regnes ut fra alder osv... så 121 er 121 uansett om man er 3 eller 17 eller 378 år gammel Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 fikk 122 på mensa testen, 119 på den andre IQ tester er _aldri_ 100% korrekte - ettersom (u)flaks kan vere en faktor Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Dessuten kan man være intelligent på andre områder. F.eks sosial intelligens osv... musikk? Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 synes ikke sånne IQ tester måler hvor smart du er jeg. Kan jo trene deg opp til å bli god i slike tester da. får rundt 120 selv på mensa, og noen andre jeg har prøvd Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 IQ i seg selv er ingen god måte å måle intelligens på. Eller, det vil si, det finnes ingen god måte å måle intelligens på Lenke til kommentar
JackT Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 IQ i seg selv er ingen god måte å måle intelligens på. Eller, det vil si, det finnes ingen god måte å måle intelligens på La oss heller si at godt konstruerte IQ-tester (alá Mensa, den High IQ-testen nevnt i den første posten har en del typisk amerikansk tull i seg) måler det de skal måle. En intelligens basert på en rekke mentale evner (f.eks. evnen til å tenke abstrakt, evnen til å se sammenhenger - både i tallrekker og i symboler). Så kan du jo heller ta en diskusjon på om det er den type intelligens du verdsetter høyest, men å komme med et innlegg som du gjør, uten noen form for begrunnelse (og også trolig uten å ha lest noe av den bakomliggende statistikken for IQ-tester) blir for meg noe flåsete. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 IQ i seg selv er ingen god måte å måle intelligens på. Eller, det vil si, det finnes ingen god måte å måle intelligens på Enten så er man generelt sau eller generelt steven hawkins Lenke til kommentar
Mello Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 IQ i seg selv er ingen god måte å måle intelligens på. Eller, det vil si, det finnes ingen god måte å måle intelligens på Enten så er man generelt sau eller generelt steven hawkins Mener å huske at han heter Steven Hawking, og ikke Hawkins, correct me if I'm wrong. Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 IQ har ingenting med kunnskap å gjøre. Du kan vite en masse, men likevel ha normal IQ. Og du kan være totalt clueless og ha høy IQ. Dette er en vanlig feiltagelse. Typiske kjennetegn ved mennesker som har høy logisk/ matematisk intelligens er at de liker abstrakt tenkning, liker å være nøyaktig og ha orden, liker å regne og bruke logiske strukturer, foretrekker å ta lineære notater og liker problemløsning. Dessverre finnes det ikke en universal test (som mange tror IQ tester er btw) som tester alle evnene til et menneske og gir det en score i forhold til andre. IQ er kun ett aspekt ved et menneske. Her er de syv intelligensene som Howard Gardner lanserte på 80-tallet: - Språklig/ verbal intelligens - Logisk/ Matematisk - Visuell/ spatial - Musikalsk - Kroppslig/ kinestetisk - Sosial - Selvinnsikt Den siste der sliter enhver med vil jeg tro. Les mer her Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 iq er bare en av få ting som gjør deg "smart" , er jo vel en større fordel å lære fort en å ha mye i iq, med mindre du skal bli matematisk professor, uansett hvor mye iq du har må du jo lære deg ting for å bruke den Lenke til kommentar
~~Undertaker~~ Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) uff!! jeg har problemer med å åpne ei dør...... dør klarer du ikke, men du leser og skriver og bruker PC... ------------ Jeg fikk 122 på High IQ... Har ikke tatt de andre... Endret 10. januar 2004 av ~~Undertaker~~ Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 jeg fikk 109 på mensa.. passe.. orka ikke ta de 3 siste oppgavene, bare trykka Lenke til kommentar
Erichsen Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Jeg fikk 129. har fått 140 før da men... Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 124 på Mensa.dk, 127 på International High IQ Society. For et par år siden tok jeg noen andre IQ-tester. Det høyeste resultatet jeg fikk, var 146... Lenke til kommentar
bokperm Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Jeg fikk 129. har fått 140 før da men... 124 på Mensa.dk, 127 på International High IQ Society. For et par år siden tok jeg noen andre IQ-tester. Det høyeste resultatet jeg fikk, var 146... Røka noe rart i det siste eller? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Jeg fikk 129. har fått 140 før da men... 124 på Mensa.dk, 127 på International High IQ Society. For et par år siden tok jeg noen andre IQ-tester. Det høyeste resultatet jeg fikk, var 146... Røka noe rart i det siste eller? Nei, han har hengt her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå