rolferus86 Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 nå har jeg fått i gang linux, nå mangler jeg bare x windows, det viser seg at graf kortet ikke støtter 24bbp. kan noen fortelle meg åssen jeg endrer den til 16bbp? takker på forhånd. Lenke til kommentar
rolferus86 Skrevet 7. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2002 en ting til, kan noen si åssen jeg slår av den forpulte blinkinga på skjermen, jeg får ikke gjort en dritt. Lenke til kommentar
Grimmy Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Veldig bra emne, jeg er helt med jeg. Det er ofte smartere å bruke emne til å opplyse folk om problemet. Emne: Jeg bruker Linux, noe som jeg ikke er kompetent nok til å bruke, kan en erfaren Linux bruker hjelpe meg med skjerminstillinger? Lenke til kommentar
rolferus86 Skrevet 7. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2002 greit jeg prøver igjen: "Jeg bruker Linux, noe som jeg ikke er kompetent nok til å bruke, kan en erfaren Linux bruker hjelpe meg med skjerminstillinger?" :smile: Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Du må sette oppløsning og farger i XF86Config, åpne /etc/X11/XF86Config-4 i en texteditor(f.eks pico eller vi siden du ikke har fått opp x). Bla ned til Section "Screen" og sett "Default Depth" til 16, samtidig kan du slette subsections som definerer oppløsninger ved andre fargedybder. Det finnes en del verktøy som gjør dette for deg, men når du ikke sier hvilke distro du har blir det litt vanskelig å hjelpe med det. Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 en del distroer har óg et eget verktøy til å stille inn X. jeg fikk selv hjelp til dette for kort tid siden. [bruker@julenisse]# Xconfigurator Lenke til kommentar
TiaZzz Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Etter mine erfaringer har _ingen_ greid å lage en Xconfig som funker. Jeg vet ikke hvordan det er med nye RH/Mandrake osv., men jeg har ganske enkelt lært meg syntaks i XF86Config. Den er enkel og da vet man hva som skjer. Litt tungt for en nybegynner kanskje, men det er verd å gjøre for en litt viderekommende. Du kan også få X til å "gjette" en config til deg. 'X -configure' som root. Etter det er det enkelt å rette conf-fila. Lenke til kommentar
rolferus86 Skrevet 8. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2002 og hvordan finner/starter jeg det? håper jeg får det til idag... Lenke til kommentar
rolferus86 Skrevet 8. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2002 jeg sliter litt med kommandoer i "vi" jeg har funnet insert, men åssen lagrer jeg, avslutter jeg. etc etc etc Alltid et problem Lenke til kommentar
robelund Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Når du er ferdig med configurering, trykker du på esc så skift og kolon. Får å lagre og avslutte skiver du wq. Får bare å avslutte uten å lagre skriver du q! Lenke til kommentar
rolferus86 Skrevet 8. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2002 tusen takk for all hjelp. jeg har endelig fått det til. mandrake 8.1 up and running. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå